ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Αγορά Αυτοκινήτου: "Πάτησε φρένο" το 2016

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων  - Κεντρική Εικόνα

To 2015 ήταν γενικότερα χρονιά ανάκαμψης για τον κλάδο του αυτοκινήτου με την πλειοψηφία των μεγάλων «παικτών» να εμφανίζουν βελτίωση στα θεμελιώδη μεγέθη των ισολογισμών τους. Η θετική αυτή πορεία όμως που είχε αρχίσει να καλλιεργείται διακόπηκε απότομα στο πρώτο τρίμηνο τους τρέχοντος έτους κυρίως λόγω της απόφασης να ανασταλεί το μέτρο της απόσυρσης στο τέλος του 2015. Τελικά μέσα στο Μάρτιο ψηφίστηκε η τροπολογία  για την παράταση της απόσυσρης μέχρι το τέλος Μαίου, αλλά η ζημιά για τον κλάδο που μετά από πολλά χρόνια πήγε να σηκώσει κεφάλι, έχει ήδη γίνει.

Έτσι με βάση τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία η αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσε σημαντική πτώση -32,4% το Φεβρουάριο του 2016 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Στους δύο πρώτους μήνες του έτους, ταξινομήθηκαν συνολικά 9.010 επιβατικά αυτοκινήτα έναντι 10.742 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας πτώση -16.1%.

Η κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου είναι κατά πολύ χειρότερη, καθώς πολλές από τις ταξινομήσεις του πρώτου διμήνου αφορούσαν αυτοκίνητα που είχαν τελωνιστεί στα τέλη του 2015.

Η συνεχιζόμενη καθυστέρηση που υπήρξε στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης, παρά και τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Οικονομικών, είχε οδηγήσει σε αδιέξοδο τουλάχιστον 8.000 υποψήφιους αγοραστές. Πρόκειται για πελάτες που ενώ απέκτησαν εμπρόθεσμα δικαίωμα έκπτωσης απόσυρσης, δεν κατέστη εφικτό να εξαργυρώσουν αυτήν την απαλλαγή ως την 31η Δεκεμβρίου 2015, καθώς τα αυτοκίνητα που παρήγγειλαν αφίχθηκαν στην Ελλάδα μετά την 1η Ιανουαρίου.

Ανάλογες συνέπειες έχουν προκύψει και στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα, καθώς εκτιμάται ότι ήδη κατά το πρώτο δίμηνο του έτους η υστέρηση των εσόδων από Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ των καινούργιων αυτοκινήτων υπερβαίνει τα 25 εκατ. ευρώ.

Τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα συνεχίζουν τους τελευταίους 35 μήνες να αποτελούν σταθερά την πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών έναντι των βενζινοκίνητων. Τον περασμένο μήνα, σχεδόν 6 στα 10 (58,3%) καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν πετρελαιοκίνητα.

Αναλυτικότερα, ταξινομήθηκαν 3.310 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 4.894 το Φεβρουάριο του 2015. Εκ των 3.310 επιβατικών αυτοκινήτων, 1.929 ήταν πετρελαιοκίνητα (58,3%), 1.301 βενζινοκίνητα (39,3%), 56 υβριδικά (1,7%), 14 διπλού καυσίμου (0,4%), 7 φυσικού αερίου (0,2%) και 3 ηλεκτρικά (0,1%). 9 στα 10 (94,5%) επιβατικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το Φεβρουάριο είχαν κινητήρα ως 1.600 κυβικά εκατοστά, ενώ τα μικρά αυτοκίνητα (κατηγορία /segment Β) συνεχίζουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών με μερίδιο αγοράς 34,1%.

 

Πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων 2015

 

1          TOYOTA        8855

2          VW      6769

3          NISSAN          6492

4          OPEL  5972

5          PEUGEOT       4817

6          CITROEN       3854

7          SUZUKI          3812

8          FORD  3556

9          MERCEDES    3518

10        FIAT    3200

11        HYUNDAI      3065

12        BMW  2987

13        RENAULT      2790

14        AUDI   2657

15        VOLVO          2120

16        SKODA          1847

17        SEAT   1605

18        KIA     1401

19        MINI   1292

20        SMART           739

21        CHRYSLER    626

22        HONDA          538

23        ABARTH         481

24        ALFA ROMEO           477

25        CHEVROLET 469

26        DACIA            316

27        MITSUBISHI  279

28        LANCIA         142

29        LEXUS            81

30        ΛΟΙΠΟΙ          67

31        SUBARU         41

32        LAND ROVER           36

33        SSANGYONG            22

34        PORSCHE      16

35        JAGUAR         6

 

Πηγή ΕΛ.ΣΤΑΤ.