ΕΛΛAΔΑ

Ψυγειοκαταψύκτες, τοστιέρες και gaming «έσωσαν» την ελληνική αγορά συσκευών

Ψυγειοκαταψύκτες, τοστιέρες και gaming «έσωσαν» την ελληνική αγορά συσκευών - Κεντρική Εικόνα

Ανοδικά κινήθηκε η ελληνική αγορά τεχνικών καταναλωτικών αγαθών το 4ο τρίμηνο του 2017 με τους Έλληνες να στρέφονται σε τηλεοράσεις, ηχοσυστήματα, κινητά τηλέφωνα, wearbles και μεγάλες οικιακές συσκευές, περιορίζοντας από την άλλη την αγορά tablet, σταθερών τηλεφώνων και σταθερών υπολογιστών.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Temax, η ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, κατά το 4ο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, διαμορφώθηκε στα 653 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας άνοδο 1,5% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Στο σύνολο του έτους ωστόσο η ελληνική αγορά τεχνολογικών αγαθών κατέγραψε μείωση της τάξης του 1,9% με τον τζίρο της να φτάνει τα 2,067 εκατ. ευρώ.

Οι μεγάλες οικιακές συσκευές παρουσίασαν άνοδο 4% στα 120 εκατ. ευρώ, με τα πλυντήρια ρούχων, τα πλυντήρια-στεγνωτήρια και τις εντοιχισμένες συσκευές, όπως κουζίνες, απορροφητήρες και φούρνοι να είναι τα προϊόντα που προτίμησαν περισσότερο οι καταναλωτές. Τη μεγαλύτερη άνοδο ωστόσο σημείωσαν στην κατηγορία αυτή οι ψυγειοκαταψύκτες, επηρεαζόμενοι αισθητά κι από τη Black Friday. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι παρά την θετική τους πορεία τα έσοδα ήταν λιγότερα των αναμενόμενων αφού οι προσφορές μείωσαν σημαντικά την μέση τιμή τους.

Αντιθέτως, πτώση κατά 3,8% στα 152 εκατ. ευρώ κατέγραψαν οι μικρές καταναλωτικές συσκευές. Συγκεκριμένα στην εν λόγω κατηγορία, τις προτιμήσεις των καταναλωτών κέρδισαν οι αποχυμωτές και οι φρυγανιέρες, οι οποίες διπλασίασαν σχεδόν τις πωλήσεις του, ενώ αισθητή ήταν η πτώση για τις καφετιέρες και τις συσκευές προετοιμασίας φαγητού.

Ανοδικά κινήθηκε και η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (τηλεόραση, συστήματα ήχου και εικόνας, κονσόλες παιχνιδιών κ.ά.) καταγράφοντας άνοδο 6,5% στα 119 εκατ. ευρώ με τις τηλεοράσεις, τις κονσόλες παιχνιδιών, τα συστήματα αποθήκευσης (USB και κάρτες μνήμης) και τα οικιακά ηχοσυστήματα να στηρίζουν την ανοδική αυτή πορεία. Ακουστικά, συσκευές πλοήγησης, DVD-players και MP3-MP4 ήταν τα προϊόντα που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα αρνητικά πρόσημα.

Ραγδαία ήταν η άνοδος των συσκευών gaming με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της κατηγορίας των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων να κινηθούν ανοδικά κατά 5,5% 196 εκατ. ευρώ, με βοήθεια φυσικά από την black Friday, ενώ ανοδική πορεία κατά 6,5% στα 11 εκατ. ευρώ συνέχισε και η κατηγορία ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων με τα πολυμηχανήματα ωστόσο να χάνουν έδαφος έναντι των απλών εκτυπωτών.

Με πληροφορίες από insider.gr