ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Πώς έφυγε και δεν... ξαναγύρισε στην Ελλάδα μια από τις κορυφαίες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Πώς έφυγε και δεν... ξαναγύρισε στην Ελλάδα μια από τις κορυφαίες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Κεντρική Εικόνα

Σε περίπου έναν μήνα συμπληρώνονται τρία χρόνια από την ημέρα που κατέθεσε αίίτηση πτώχευσης η εταιρεία «Έλμα ΑΕΒΕΑ», αποκλειστική αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων μιας από τις πιο σημαντικές και αξιόπιστες βιομηχανίες αυτοκινήτου της Ιαπωνίας, της Mazda. Η ΕΛΜΑ αντιπροσώπευε τα αυτοκίνητα της Mazda για 27 συναπτά έτη. 

Όλο αυτό το διάστημα, παρά το γεγονός ότι γράφτηκαν διάφορα σενάρια για νέο αντιπρόσωπο, η μητρική εταιρεία δε δείχνει να ενδιαφέρεται για την ώρα για την χειμαζόμενη ελληνική αγορά αυτοκινήτου. 

Η ιστορία της Mazda στην Ελλάδα

Η ΕΛΜΑ ΑΕΒΕΑ ήταν επι 27 χρόνια ο επίσημος και αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας του εργοστασίου Mazda στην Ελλάδα.

Ιδρύθηκε το 1982, και είχε ένα πανελλήνιο δίκτυο συνεργατών με 68 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα.

Η Γενική Αντιπροσωπεία των προϊόντων Mazda στην Ελλάδα ανήκει κατ' αποκλειστικότητα στον όμιλο Εταιρειών της οικογένειας Κορτέση, η οποία είναι γνωστή στο χώρο των αυτοκινήτων από το 1936, όταν ο κ. Ιωάννης Κορτέσης ανέλαβε την αντιπροσώπευση των προϊόντων της Ford μέσω της εταιρείας ΣΤΑΚΟΡ ΑΒΕΕΑ. 

Όταν έγινε γνωστό το λουκέτο, τον Ιούλιο του 2014, χιλιάδες οδηγοί έντρομοι αντιμετώπισαν την κατάσταση καθώς υπήρχε μεγάλο θέμα με τα ανταλλακτικά και το σέρβις των οχημάτων τους. Σε πρώτη φάση η Mazda Ευρώπης κληθηκε να καλύψει τους πελάτες της ΕΛΜΑ σε ό,τι αφορούσε στα ανταλλακτικά και τις εγγυήσεις. Τελικά μετά από λίγο διάστημα, το Σεπτέμβριο του 2014 ξεκίνησε μια νέα εποχή για τη Mazda στην Ελλάδα, με τη δημιουργία ενός νέου δικτύου επίσημων επισκευαστών, το οπίο ακόμα και σήμερα εξυπηρετεί τους χιλιάδες κατόχους οχημάτων Μαζδα. 


Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό του 2012, ο όμιλος της ΕΛΜΑ είχε τζίρο 13 εκατ. ευρώ από 40 εκατ. ευρώ το 2011, ζημίες 23 εκατ. ευρώ, αρνητικά ίδια κεφάλαια 30 εκατ. ευρώ και βραχυπρόθεσμο τραπεζικό δανεισμό 116 εκατ. ευρώ. Τα χρέη της εταιρίας προς το προσωπικό, ανέρχονται στα 5 εκατ. ευρώ.

Η Μazda σήμερα

Η Mazda διακρίνεται για την λαμπρή της ιστορία και τις μηχανολογικές καινοτομίες, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τον περιστροφικό κινητήρα, που είναι γνωστός ως κινητήρας Βάνκελ. Καταφέρνοντας να δημιουργήσει έναν θρύλο μηχανικής και τεχνολογικής εξέλιξης, η Μazda υιοθέτησε τον περιστροφικό κινητήρα Βάνκελ (Wankel). Πολλές εταιρείες προσπάθησαν να μιμηθούν την κίνησή της και να υιοθετήσουν τον κινητήρα αυτόν, όμως μόνο η Mazda κατάφερε να τον εξελίξει από τα αρχικά του στάδια και να τον τοποθετήσει σε σπορ μοντέλα, πετυχαίνοντας έτσι την ευκολότερη αγορά τους από το ευρύ κοινό. Το πιο σύγχρονο παράδειγμα είναι το εξαιρετικά δημοφιλές Mazda RX-8, το οποίο διαθέτει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την σπορ αίσθηση των αυτοκινήτων Mazda.

Mazda MX-5 - Mondial de l'Automobile de Paris 2014 - 009.jpg

Σήμερα η Mazda είναι ο μόνος κατασκευαστής στον κόσμο που κατασκευάζει ταυτόχρονα κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και περιστροφικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι ερευνητές της Mazda, θέλοντας να προστατέψουν το περιβάλλον, επινόησαν τρόπους ώστε να συνδυαστεί η αρμονία της φύσης με όλες τις επιχειρησιακές δραστηριότητες που αναπτύσσει η εταιρεία ανά τον κόσμο:

  • Από το 1990, έχει μειώσει κατά 55% τα απόβλητα που πηγαίνουν στα υλικά οδόστρωσης.
  • Από το 1996 έχει ολοκληρώσει το ποσοστό ανακύκλωσης κατά 91%.
  • Πάνω από το 75% των πλαστικών μερών, που χρησιμοποιεί, μπορεί να ανακυκλωθεί.
  • Τα υλικά τριβής, όπως οι φλάντζες και τα τακάκια φρένων, είναι χωρίς αμίαντο.
  • Δεν χρησιμοποιούνται καταστρεπτικά για το όζον υλικά, όπως η πολυουρεθάνη.
  • Πολλές από τις εγκαταστάσεις της, έχουν περάσει την αυστηρή δοκιμή του ISO 14001 – γνωστή και ως Περιβαλλοντικός έλεγχος ISO.