ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η απόφαση που έφερε στα ταμεία του εφοπλιστή Σ. Παληού 9,4 εκατ. δολ.

Η απόφαση που έφερε στα ταμεία του εφοπλιστή Σ. Παληού 9,4 εκατ. δολ. - Κεντρική Εικόνα

Η ναυτιλιακή Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού, ανακοίνωσε ότι έλαβε επιστροφή χρημάτων από την ακύρωση του συμβολαίου που είχε με τα κινεζικά ναυπηγεία Dayang Shipbuilding του ομίλου Sinopacific Shipbuilding Group για την κατασκευή ενός φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Ειδικότερα, η ναυτιλιακή ανακοίνωσε πως έλαβε ως επιστροφή το ποσό των 9,4 εκατ. δολαρίων από την τράπεζα Export-Import Bank of China, καθώς το συμβόλαιο προέβλεπε ρήτρα εγγύησης επιστροφής χρημάτων στην περίπτωση που η Diana αποφάσιζε να το ακυρώσει.

Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στην επιστροφή του συνόλου των χρημάτων που έχει καταβάλλει η ναυτιλιακή του κ. Παληού μέχρι τώρα για την πρώτη και τη δεύτερη δόση του ναυπηγικού συμβολαίου, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και τόκος 5%.

Να θυμίσουμε ότι στις 3 Νοεμβρίου, η Diana είχε προχωρήσει στην ακύρωση της κατασκευής του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax με την προσωρινή ονομασία “Hull No. DY6006” (θα είχε χωρητικότητα 82.000-dwt), το οποίο ήταν προγραμματισμένο να μπει στο στόλο της στις 31 Μαΐου του τρέχοντος έτους.

Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή είχε επιρρίψει ευθύνες για την ακύρωση του συμβολαίου στις καθυστερήσεις που παρουσιάστηκαν από την πλευρά των κινεζικών ναυπηγείων, καθώς η κατασκευή του νέου της πλοίου, δεν είχε ολοκληρωθεί, ενώ είχαν ήδη περάσει 150 ημέρες από την αρχική ημερομηνία παράδοσης.

Σημειώνεται ότι η Diana είχε προχωρήσει στην παραγγελία του συγκεκριμένου πλοίου το έτος 2014.

Παράλληλα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η Diana προχώρησε, μέσω δύο θυγατρικών της, στην υπογραφή τροποποιήσεων του αρχικού συμβολαίου που είχε υπογράψει με τα επίσης κινεζικά ναυπηγεία Jiangnan Shipyard Group και China Shipbuilding Trading με στόχο να μειώσει την αρχική τιμή και να αλλάξει την ημερομηνία παράδοσης δύο newcastlemax φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, το “Hull No. H2548” (που θα ονομαστεί “San Francisco”) και το “Hull No. H2549” (που θα ονομαστεί “Newport News”).

Η προηγούμενη τιμή αγοράς είχε οριστεί στα 48,7 εκατ. δολάρια έκαστο και τώρα οι δύο πλευρές συμφώνησαν να μειωθεί το τίμημα κατά 1 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο. Η ημερομηνία παράδοσης για τα δύο νεότευκτα εκτιμάται ότι θα είναι στις 4 Ιανουαρίου 2017.