ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Έλληνας εφοπλιστής... ψωνίζει μαζικά μεταχειρισμένα πλοία: Απέκτησε 8 σε 2 μήνες!

Έλληνας εφοπλιστής... ψωνίζει μαζικά μεταχειρισμένα πλοία: Απέκτησε 8 σε 2 μήνες! - Κεντρική Εικόνα

Kαθώς η αγορά του ξηρού φορτίου έχει αρχίσει σταδιακά να ανακάμπτει με τις αγοραστικές ευκαιρίες να πληθαίνουν ειδικά σε ό,τι αφορά τα πλοία τύπου capesize, γνωστός και ιδιαίτερα δυναμικός ΄Έλληνας εφοπλιστής δεν βγαίνει... οφ σάιντ, αλλά συνεχίζει τις αντεπιθέσεις του με αγοραπωλησίες πλοίων.

Ο λόγος για τον Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος πρόσφατα πρόσθεσε στο στόλο της ναυτιλιακής του, Capital Maritime, δύο ακόμη φορτηγά πλοία που ανήκαν στο στόλο της χρεοκοπημένης νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το mononews.gr, ο κ. Μαρινάκης προχώρησε για λογαριασμό της Capital Maritime στην εξαγορά των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου που ανήκαν στο στόλο της Hanjin. Οι brokers τοποθετούν το αντίτιμο της συγκεκριμένης εξαγοράς στα 40-45 εκατ. δολάρια.

Μαρινάκης

Εάν η κίνηση αυτή επιβεβαιωθεί, τότε θα πρόκειται για το 7ο και το 8ο μεταχειρισμένο φορτηγό πλοίο τύπου capesize που αγοράζει ο εφοπλιστής μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

sk shipping μαρινακης

Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου “K Endeavour” της SK Shipping είναι χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής του έτους 2011

Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι ο κ. Μαρινάκης έχει δαπανήσει περισσότερα από 160 εκατ. δολάρια για την αγορά μεταχειρισμένων capesizes μέσα σε σε διάστημα 3 μηνών, γεγονός που δείχνει πως η συγκεκριμένη αγορά αρχίζει να παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης με τους ναύλους παράλληλα να κυμαίνονται στα υψηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί σε διάστημα ενός χρόνου.

Συγκεκριμένα η Capital Maritime από τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους έχει προχωρήσει στην εξαγορά δύο φορτηγών πλοίων τύπου capesize, των Gran Trader (χωρητικότητας 179.300-dwt και κατασκευής 2012) και ER Boston (χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής 2010), έχοντας καταβάλλει 22,5 και 21 εκατ. δολάρια για το καθένα αντίστοιχα.

Κατόπιν, η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή SK Shipping – κομμάτι του ομίλου SK Group – πούλησε στην ναυτιλιακή του κ. Μαρινάκη τρία φορτηγά πλοία. O λόγος για τα K Endeavour, K Adventure, αμφότερα χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής 2011, και K Ambition, χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής 2012, για τα οποία το τίμημα κυμαίνεται συνολικά στα 67 εκατ. δολάρια.

hanjin

Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Hanjin Cape Lambert” της Hanjin Shipping είναι χωρητικότητας 179.147-dwt και κατασκευής του έτους 2009

Στη συνέχεια, ο εφοπλιστής διεκδικεί ακόμη ένα φορτηγό πλοίο της Hanjin, το Hanjin Cape Lambert (χωρητικότητας 179.147-dwt και κατασκευής 2009), για την απόκτηση του οποίου βρίσκεται στα δικαστήρια με τη ναυτιλιακή Eastern Pacific Shipping (EPS), συμφερόντων του Idan Ofer, από τη στιγμή που η νοτιοκορεάτικη τράπεζα KEB Hana Bank – στην οποία έχει περάσει η νομική κυριότητα του πλοίου μετά την κατάρρευση της Hanjin τον περασμένο Αύγουστο – προσπάθησε να το πουλήσει ταυτόχρονα και στις δύο.

Η υπόθεση βρίσκεται σε εξέλιξη, ωστόσο, μετά την τελευταία απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου, η KEB Hana θα μπορεί να πουλήσει το πλοίο σε όποια από τις δύο εταιρείες επιθυμεί, με τον όρο ότι αν το Hanjin Cape Lambert πωληθεί τελικώς στην Capital, τότε ο κ. Μαρινάκης θα καταβάλλει το ποσό των 16,2 εκατ. δολαρίων για την απόκτησή του, δηλαδή 2,5 εκατ. δολάρια λιγότερα από την αρχική τιμή που του είχε προτείνει η νοτιοκορεάτικη τράπεζα, τα οποία θα αφαιρεθούν ώστε να μπορέσει να διευθετήσει τυχόν απαιτήσεις που μπορεί να προκύψουν για το πλοίο.