ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Σαλενμπέργκερ: Εκπαίδευση σε προσομοιωτή των πιλότων που πετούν αεροσκάφη 737 MAX

Ο Τσέσλι "Σάλι" Σαλενμπέργκερ, ο βετεράνος πιλότος που το 2009 κατάφερε να προσυδατώσει με ασφάλεια ένα επιβατικό αεροσκάφος στον ποταμό Χάντσον, πρότεινε σήμερα, καταθέτοντας σε επιτροπή του Κογκρέσου, να περάσουν ξανά από εκπαίδευση σε προσομοιωτή οι κυβερνήτες των καθηλωμένων αεροσκαφών 737 MAX πριν δοθεί το πράσινο φως για να πετάξουν και πάλι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.
Ο Σαλενμπέργκερ εξέφρασε την άποψη ότι το σύστημα πιστοποίησης των νέων αεροσκαφών που χρησιμοποιεί σήμερα η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας (FAA) δεν λειτουργεί, δεδομένου ότι από τον περασμένο Οκτώβριο έχουν σημειωθεί δύο αεροπορικά δυστυχήματα στα οποία έχασαν τη ζωή τους 346 άνθρωποι.
Η εταιρεία Boeing ανακοίνωσε τον Μάιο ότι έχει ολοκληρώσει την αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος MCAS, το οποίο θα σταματά την αυτόματη λειτουργία του συστήματος αποτροπής απώλειας στήριξης λόγω λανθασμένων δεδομένων, όπως συνέβη στα δύο αεροσκάφη που συνετρίβησαν, παρά τις προσπάθειες των πιλότων να τα σώσουν.
Ο Σαλενμπέργκερ είπε στην Επιτροπή Μεταφορών και Υποδομών της Βουλής των Αντιπροσώπων ότι "είναι σαφές ότι η αρχική εκδοχή του συστήματος MCAS ήταν καταστροφικά λανθασμένη και δεν θα έπρεπε να έχει εγκριθεί ποτέ".
Η Boeing υποστηρίζει ότι δεν είναι αναγκαία η εκπαίδευση των πιλότων σε προσομοιωτές. Αντί για αυτό, συστήνει να παρακολουθήσουν ένα μάθημα, μέσω υπολογιστή, που εξηγεί το MCAS και μπορεί να ολοκληρωθεί από το σπίτι μέσα σε διάστημα μίας ώρας, σύμφωνα με τα συνδικάτα των πιλότων. Ο διευθυντής της FAA Νταν Έλγουελ είπε τον Μάιο ότι δεν έχει αποφασιστεί αν θα απαιτηθεί να εκπαιδευτούν ξανά σε προσομοιωτή.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Πίτερ Ντεφάζιο επέκρινε την εταιρεία επειδή δεν είχε ενημερώσει τους πιλότους για το σύστημα MCAS. "Δεν ήξεραν ότι υπήρχε", τόνισε χαρακτηριστικά.