ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιστρέφει η Mazda στην Ελλάδα μετά από 5 έτη απουσίας - Ποιος όμιλος θα την αντιπροσωπεύει

Στην Ελλάδα «επιστρέφουν», έπειτα από πέντε χρόνια απουσίας, τα αυτοκίνητα Mazda, καθώς χθες ανακοινώθηκε η συνεργασία της γνωστής ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τον όμιλο Συγγελίδη. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Mazda στην Ελλάδα θα επανεκκινήσουν το φετινό καλοκαίρι, όταν και θα εγκαινιαστεί στα νότια προάστια κατάστημα-ναυαρχίδα με το εν λόγω σήμα. Υπενθυμίζεται ότι η Mazda αντιπροσωπευόταν αποκλειστικά στην Ελλάδα από το 1981 από την εταιρεία ΕΛΜΑ ΑΕΒΕΑ. Η τελευταία, ωστόσο, κατέθεσε στις 30 Ιουνίου 2014 αίτηση πτώχευσης και κανείς από τότε δεν είχε αναλάβει την αντιπροσωπεία. Αυτό που διατηρήθηκε ήταν το δίκτυο των 14 εξουσιοδοτημένων επισκευαστών της Mazda, παρέχοντας υπηρεσίες επισκευής, αλλά και αυθεντικά ανταλλακτικά για τα αυτοκίνητα Mazda.
«Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι με την έναρξη πωλήσεων των νέων μας οχημάτων στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια λαμβάναμε συνεχώς αιτήματα από ενδιαφερόμενους καταναλωτές για να κάνουμε τα αυτοκίνητά μας ξανά διαθέσιμα στην Ελλάδα και τώρα πιστεύουμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή. Στον όμιλο Συγγελίδη βρήκαμε έναν τοπικό συνεργάτη υψηλών προδιαγραφών, που κατανοεί τη μάρκα μας και θα διασφαλίσει μια επιτυχημένη επάνοδο σε μια αγορά όπου η Mazda έχει μια μακρά ιστορία», δήλωσε ο Ντέιβιντ Μακ Γκόνιγκλ, περιφερειακός διευθυντής της Mazda για την περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Από την πλευρά του, ο κ. Πολύχρονης Συγγελίδης, επικεφαλής των επιχειρήσεων Συγγελίδη, σχολίασε: «Είμαστε πολύ ευτυχείς που η Mazda επέλεξε εμάς για αυτό το εγχείρημα, σε αυτή τη σημαντική στιγμή για το σήμα. Είμαστε βέβαιοι ότι η μακροχρόνια δέσμευσή μας στην επίτευξη μιας ηγετικής θέσης στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, παρέχοντας έναν ολοκληρωμένο συνδυασμό προϊόντων και υπηρεσιών και μια εμπειρία υψηλής ποιότητας στους πελάτες μας, θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά Ελλήνων να ερωτευθούν τα αυτοκίνητα της Mazda».
Ο όμιλος Συγγελίδη αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τη Citroën από το 1965, την Peugeot από το 2014 και την DS Automobiles από το 2018, ενώ μόλις τον Φεβρουάριο του 2019 απέκτησε και την αντιπροσωπεία της Opel. Η Mazda, πριν από την κρίση, διατηρούσε σημαντικά μερίδια στην ελληνική αγορά. Το 2008, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), είχαν πωληθεί στην Ελλάδα 8.386 καινούργια αυτοκίνητα μάρκας Mazda, ενώ ήδη από το 2009 ξεκίνησε η κάμψη των πωλήσεων, ακολουθώντας τη γενικότερη τάση στην αγορά αυτοκινήτου. Το 2010, χρονιά που η Ελλάδα εισήλθε σε καθεστώς μνημονίου, η Mazda πούλησε 1.850 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι μέσου ετήσιου όρου για την περίοδο 2004-2009 6.100 αυτοκινήτων. Το 2014, χρονιά που πτώχευσε η ΕΛΜΑ ΑΕΒΕΑ, πωλήθηκαν στην Ελλάδα μόλις 25 καινούργια αυτοκίνητα της ιαπωνικής μάρκας.
Έντυπη