ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σκληρή μάχη για την... τετράδα στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού - Ποια εταιρεία είναι leader

Σκληρή μάχη για την... τετράδα στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού - Ποια εταιρεία είναι leader - Κεντρική Εικόνα

Αμετάβηλτη στα πριν από τρία χρόνια επίπεδα παραμένει η αγορά γιαουρτιού στην Ελλάδα. Κάτι που δεν φαίνεται να αλλάζει ούτε εφέτος, παρά τις αντιθέτου εκτιμήσεις μερίδας στελεχών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου δείχνουν οριακή ανάπτυξη των πωλήσεων σε όγκο και αξία. Κάτι που καταγράφηκε και την περασμένη χρονιά όπου οι πωλήσεις εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκαν στα 215 εκατ. ευρώ αυξημένες μόλις κατά 0,6% σε σχέση με το 2017 (πηγή: IRI).

Κι όμως, παρά το γεγονός ότι η αγορά γιαούρτης παραμένει  στα 215 εκατ. ευρώ σε αξία και στους 53.000 τόνους σε όγκο -πωλήσεις εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ-, οι εταιρείες του κλάδου ποντάρουν σε αυτή, γιατί το γιαούρτι, εν αντιθέσει με το γάλα, αφήνει αρκετά περιθώρια κέρδους.

Στο πλαίσιο αυτό πριν από λίγες ημέρες η Δωδώνη λάνσαρε στην αγορά ένα νέο προϊόν, το στραγγιστό γιαούρτι Ηπειρωτικό. Είχε προηγηθεί η ΜΕΒΓΑΛ που εισήλθε στην αγορά του στραγγιστού γιαουρτιού -ο στόχος της είναι να τριπλασιάσει μέσα στα επόμενα χρόνια το μερίδιο στην κατηγορία-, η Κρι Κρι με το "στραγγιστό & αγαπημένο" και οι υπόλοιποι παίκτες οι οποίοι ανανεώνουν την γκάμα των προϊόντων τους.

Ποιος είναι όμως ο ηγέτης της εν λόγω αγοράς, ποιοι βρίσκονται στη δεύτερη και τρίτη θέση και τι γίνεται στις υπόλοιπες;

Στην ελληνική αγορά, παρά τις πιέσεις που έχει δεχθεί το brand της, η ΦΑΓΕ παραμένει αδιαφιλονίκητος ηγέτης. Με μερίδιο 21,2% σε όγκο και 22,8% σε αξία έχει διατηρήσει εδώ και χρόνια απόσταση ασφαλείας από τον δεύτερο παίκτη που πλέον είναι η Κρι Κρι με μερίδιο 14,3% σε όγκο και 13,5% σε αξία. Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο 12,9% και 7,9% σε όγκο και αξία αντίστοιχα.

Ενδιαφέρον έχει η τέταρτη θέση. Σήμερα τέταρτος παίκτης της αγοράς είναι η Vivartia με μερίδιο 11,9% σε όγκο και 16,4% σε αξία, με βάση τα στοιχεία της IRI για τις πωλήσεις προϊόντων γιαούρτης εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (στοιχεία κατανάλωσης 2018). Από κοντά η εταιρεία Όλυμπος με μερίδιο 9,3% σε όγκο και 10,3% σε αξία και η Δωδώνη με μερίδιο 8% σε όγκο και 6,1% σε αξία.

Η ΜΕΒΓΑΛ βρίσκεται πιο πίσω με μερίδιο 5,4% σε όγκο και 5,7% σε αξία, η FrieslandCampina ελέγχει μερίδιο 3,5% σε όγκο και 3,2% σε αξία, η Danone 3,2% σε όγκο και 4,5% σε αξία, και τη δεκάδα συμπληρώνει η εταιρεία ΦΑΡΜΑ Κουκάκης με μερίδιο 2,4% σε όγκο και 2,3% σε αξία.