ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Παντελιάδης: Νέα προϊόντα ετικέτας και νέα καταστήματα My Market και Cash & Carry

Παντελιάδης: Νέα προϊόντα ετικέτας και νέα καταστήματα My Market και Cash & Carry - Κεντρική Εικόνα

Η εξαγορά του Βερόπουλου από την METRO του ομίλου Παντελιάδη πριν από τρία χρόνια προκάλεσε αίσθηση στην αγορά για πολλούς και διάφορους λόγους. Ένας από αυτούς ήταν και η απόφαση της οικογένειας Παντελιάδη να εξοφλήσει στο ακέραιο τους προμηθευτές της άλλοτε πανίσχυρης αλυσίδας.

Ο επικεφαλής της METRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους για τα πεπραγμένα της τελευταίας τριετίας, υπογράμμισε πως η εταιρεία κέρδισε το στοίχημα της εξαγοράς και της επανέλκυσης των καταναλωτών στο δίκτυο της Βερόπουλος, και υπεραμύνθηκε της απόφασης του να μην ζητήσει κούρεμα απαιτήσεων, -όπως έπραξαν άλλοι στη συνέχεια-λέγοντας πως δεν έχει μετανιώσει για την τακτική που ακολούθησε τότε, αντίθετα θεωρεί πως έπραξε σωστά.

Σύμφωνα με τον έμπειρο μάνατζερ, δυο ήταν οι λόγοι που δεν ζήτησε να «κουρευτούν» οι απαιτήσεις των προμηθευτών: ο πρώτος γιατί ο «Βερόπουλος» δεν είχε πτωχεύσει, αλλά εξακολουθούσε να είναι λειτουργικός παρά τα προβλήματα που αντιμετώπιζε και ο δεύτερος, γιατί ήθελε να οικοδομήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους προμηθευτές, και να τους προσεγγίσει μέσα από ένα πνεύμα συνεργασίας και όχι αντιπαλότητας.

Η προσέγγιση αυτή, όπως είπε, λειτούργησε υπέρ της εταιρείας του, αφού όποτε χρειάστηκε τους προμηθευτές, αυτοί έσπευσαν να την υποστηρίξουν με όλες τους τις δυνάμεις. Υπογράμμισε ακόμη πως εάν άφηνε το δίκτυο του Βερόπουλου να καταρρεύσει πλήρως, προτού εμπλακεί στη διάσωση του, ενδεχομένως σήμερα να απαιτούνταν πολύ περισσότερα κεφάλαια απ’ ότι διέθεσε έως τώρα. Μάλιστα, από καθαρά λογιστική σκοπιά, δεν είναι σίγουρος ότι θα τον συνέφερε να εξαντλούσε τα περιθώρια.

 «Τα καταστήματα της Βερόπουλος δεν ήταν νεκρά όταν αναλάβαμε, δεν είχαν εγκαταλειφθεί εντελώς από το καταναλωτικό κοινό, άρα η προσπάθεια επανέλκυσης δεν ήταν τόσο τιτάνια όσο θα ήταν σε διαφορετική περίπτωση, πλήρους, ολικής και θορυβώδους πτώχευσης», ανέφερε χαρακτηριστικά. Συνολικά, η ΜΕΤRO έχει διαθέσει περίπου 150 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση των καταστημάτων της Βερόπουλος.

Νέες επενδύσεις

Με ανάλογο δυναμισμό αντιμετωπίζει η εταιρεία τα επόμενα βήματά της στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, τα επόμενα χρόνια σχεδιάζονται νέες επενδύσεις ύψους 40-50 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση για την ενίσχυση του δικτύου των καταστημάτων, την ανάπτυξη στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσα από το νέο eshop, την θωράκιση του μεριδίου λιανικής με παράλληλη ενδυνάμωση της θέσης στο κανάλι της χονδρικής.

Σχέδια υπάρχουν και στον χώρο του Private Label, καθώς περισσότερα από 1.000 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα επαναλανσαριστούν με νέες συσκευασίες έως το τέλος του 2019. Μάλιστα, περισσότερα από 100 νέα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αναμένεται να κυκλοφορήσουν έως το τέλος του έτους.

Σήμερα, η METRO αριθμεί 274 σημεία πώλησης (225 My Market και 49 Cash & Carry) και απασχολεί πάνω από 10.500 εργαζόμενους ενώ οι φετινές πωλήσεις αναμένεται να φθάσουν στα 1,23 δισ. ευρώ. Μέσα στο 2019 αναμένεται να λειτουργήσει το πρώτο κατάστημα Cash & Carry στην Κύπρο ενώ στους επόμενους μήνες αναμένεται να εγκαινιαστεί ένα νέο κατάστημα λιανικής στο Γύθειο και ένα Cash & Carry στην Ζάκυνθο.