ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Τι «σκαρφίστηκαν» οι κρεοπώλες στη Λάρισα για να αυξήσουν την πελατεία

Τι «σκαρφίστηκαν» οι κρεοπώλες στη Λάρισα για να αυξήσουν την πελατεία - Κεντρική Εικόνα

Άμεσα και ευθέως συναρτημένη με την παθογένεια των οικονομικών συνθηκών με χαρακτηριστικό στοιχείο τη φθίνουσα συμμετοχή στην αγορά κρέατος, είναι η εικόνα που αποτυπώνεται σήμερα στα παραδοσιακά κρεοπωλεία του ν. Λάρισας.

Η ένταση του ανταγωνισμού, αθέμιτου πολλές φορές, που υφίσταται ο κλάδος από τις πολυεθνικές και τα σουπερ μάρκετ, τόσο σε περιόδους αιχμής όσο και σε εποχιακή βάση έχει πληγώσει βαθύτατα τα κρεοπωλεία της γειτονιάς με αποτέλεσμα ο τζίρος της καλοκαιρινής περιόδου να περιοριστεί 30% κατά μέσο όρο σε σχέση με πέρυσι.

Αυτά μεταξύ άλλων επισημάνθηκαν στην προχθεσινή γενική συνέλευση των μελών της συντεχνίας κρεοπωλών του ν. Λάρισας, η οποία επικεντρώθηκε στην αναζήτηση τρόπων και πρακτικών για να γίνουν ανταγωνιστικοί και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους .

Τα μέλη της συντεχνίας που αριθμούν 60 περίπου επαγγελματίες αν και ο νομός διαθέτει πάνω από 200 κρεοπώλες, κατέθεσαν την αγωνία και τους προβληματισμούς για τον κλάδο, ανέδειξαν το δύσκολο περιβάλλον το οποίο βιώνουν και ανέδειξαν την ανάγκη ύπαρξης ενός υγιούς σωματείου.

 Θεωρώντας εκ προοιμίου και δεδομένη την προσέγγιση των νέων τάσεων και απαιτήσεων του καταναλωτή, για τον κάθε επαγγελματία, παραδοσιακοί κρεοπώλες της περιοχής πρότειναν, προς την κατεύθυνση αυτή να μειώσουν τις τιμές των κρεάτων στο επίπεδο των σουπερ μάρκετ. Η συγκεκριμένη πρόταση δεν έγινε αποδεκτή μιας και θα έθετε σταδιακά σε αμφισβήτηση… την ποιότητα των προϊόντων τους.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της συντεχνίας Ευάγγελος Ρίζος "η υπεροχή των παραδοσιακών κρεοπωλείων ως προς την ποιότητα, την εξυπηρέτηση και τις παρεχόμενες υπηρεσίες είναι ασυναγώνιστη". Με γνώμονα πάντα την ποιότητα καν τον υγιή ανταγωνισμό και έχοντας προτεραιότητα τον καταναλωτή, προέκριναν ομόφωνα να προχωρήσουν στη θέσπιση κινήτρων για την αύξηση των πωλήσεων, με τη μορφή "λαχειοφόρου".

Συγκεκριμένα όπως αποφάσισαν, από τον ερχόμενο μήνα κάθε καταναλωτής που θα αγοράζει κρέατα πάνω από 20 ευρώ από τα παραδοσιακά κρεοπωλεία θα παίρνει ένα λαχνό συμμετοχής σε κλήρωση με δώρα ηλεκτρικά είδη (ψυγεία, κουζίνες, τηλεοράσεις κα). "Η λαχειοφόρος όπως εξήγησε ο κ. Ρίζος συνιστά ένα τρόπο επιβράβευσης των καταναλωτών που χρόνια τώρα μας στηρίζουν. Σύντομα θα ξέρουμε πόσα και ποια κρεοπωλεία της συντεχνίας θα συμμετάσχουν στην προωθητική αυτή ενέργεια, η οποία θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο, με την κλήρωση να προγραμματίζεται για τα Χριστούγεννα".

Τέλος να σημειωθεί πως η επόμενη γενική συνέλευση της συντεχνίας αναμένεται να διεξαχθεί εντός του Οκτωβρίου όπου θα συζητηθεί η αποχώρηση από την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος και η προσφυγή στο ΣτΕ σχετικά με την ΚΥΑ που προσδιορίζει μέτρα σχετικά με την ιχνηλασιμότητα και την επισήμανση του κρέατος, η σύνδεση της ταμειακής με τη ζυγιστική μηχανή κ.α.