ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Το νέο F-15Χ της «Boeing» έρχεται μετά το νέο F-16V της «Lockheed Martin»

Το νέο F-15Χ της «Boeing» έρχεται μετά το νέο F-16V της «Lockheed Martin» - Κεντρική Εικόνα
Το νέο F-15Χ της «Boeing» έρχεται μετά το νέο F-16V της «Lockheed Martin» - Κεντρική Εικόνα 2

Η “Boeing” προτείνει αθορύβως μια νέα έκδοση του παγκοσμίου φήμης “F-15 Eagle” το οποίο συνδυάζει μια εκσυγχρονισμένη άτρακτο με έναν εξαιρετικά μεγάλο αριθμό πυραύλων αέρος-αέρος. Το “F-15X” θα μεταφέρει περισσότερες από δύο δωδεκάδες πυραύλους αέρος-αέρος, υπερτριπλάσιο αριθμό από τα περισσότερα μαχητικά αεριωθούμενα. Σύμφωνα με τον ιστότοπο “DefenceOne”, η πολεμική αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής (ΗΠΑ) εξετάζει αυτην την πρόταση. Το “F-15 Eagle” εισήχθη για πρώτη φορά σε υπηρεσία το 1972.

Σχεδιασμένο ως ένα μαχητικά αεροπορικής υπεροχής, το “F-15” ήταν οπλισμένο με τέσσερις πυραύλους μικρής εμβέλειας καθοδήγησης υπερύθρων “AIM-9 Sidewinder” και τέσσερις πυραύλους μεσαίας εμβέλειας καθοδήγησης ραντάρ “AIM-7 Sparrow”. Με τα χρόνια το “F-15” μεταφέρει με συνέπεια τον ίδιο αριθμό πυραύλων, σήμερα μεταφέρει τέσσερις πυραύλους “AIM-9 Sidewinder” και τον αντικαταστάτη του “AIM-7”, τον “AIM-120 AMRAAM”. Ο αντικαταστάτης του “F-15”, το “F-22 Raptor”, μπορεί να μεταφέρει τέσσερις “Sidewinder” και έξι “AMRAAM”, και το “F-35” μπορεί να μεταφέρει τέσσερις “AMRAAM”.

Το “F-15” δεν είναι ένα «αόρατο» μαχητικό (έχει σχεδιαστεί πριν το “stealth” γίνει μια πραγματικότητα) και το πλεονέκτημα του είναι η ωμή δύναμη. Επιπλέον, καθώς τα «αόρατα» αεριωθούμενα πετούν με τα όπλα αποθηκευμένα εσωτερικώς για να διατηρηθεί χαμηλά η υπογραφή ραντάρ, το «μη αόρατο» “F-15” είναι ελεύθερο να τα αφήσει όλα να κρέμονται και να μεταφέρει όσα όπλα χωρούν κάτω από τις πτέρυγες του.

Το 2017, η “Boeing” πρότεινε το “Eagle 2040C” (στην πάνω εικόνα), εκτινάσσοντας τον αριθμό των πυραύλων “AMRAAM” στους 16. Το “Eagle 2040C” πιθανό να νοείται ως ένας ιπτάμενος γεμιστήρας πυραύλων, που σήμαινε ότι το αεροσκάφος θα πετούσε δίπλα-δίπλα στα «αόρατα» αεροσκάφη που είναι τα “F-22” και “F-35”. Το «μη αόρατο» αεροσκάφος θα λαμβάνει στοιχεία στόχευσης απο τα υπόλοιπα μαχητικά που αποφεύγουν την παρατήρηση από τα εχθρικά ραντάρ, προσβάλλοντας με μεθοδικό τρόπο στόχους που καταδείχθηκαν από έναν «αθόρυβο» εταίρο του.

Έναν χρόνο αργότερα, η “Boeing” έχει προφανώς αυξήσει τον αριθμό των πυραύλων αέρος-αέρος σε περισσότερο απο δύο δωδεκάδες. Δεν είναι ξεκάθαρο πως το ‘χει καταφέρει αυτό η εταιρεία. Παραδοσιακά, το “F-15” μεταφέρει στην άτρακτο του τέσσερις τύπους πυραύλων “AMRAAM”, ενώ το “Eagle 2040C” πρόσθεσε τετραπλά πακέτα τεσσάρων πυραύλων στους πτερυγικούς πυλώνες του. Υπολογίζοντας τα δύο τετραπλά πακέτα σε κάθε πτέρυγα συν τους πυραύλους στην κεντρική άτρακτο, ανέρχονται μόλις στους 20 πυραύλους. Τώρα εξετάζουμε τα εξαπλά πακέτα;

Η “Boeing” είναι αντιμέτωπη με τη δύσκολη μάχη να το πουλήσει στην πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ (“USAF”). Το κόστος του μαχητικού “F-35A” έχει πέσει για πρώτη φορά κάτω από τα $90 εκατομμύρια και πιθανόν θα αγγίξει τα $85 εκατ., καθιστώντας, τελικά, το νέο μαχητικό ανταγωνιστικό στην τιμή σε σύγκριση με τις ώριμες αλλά ξεπερασμένες σχεδιάσεις όπως το “F-15 Eagle” και το “F/A-18E/F Super Hornet”. Η υπηρεσία δεσμεύθηκε να αγοράζει μόνο «αόρατα» μαχητικά, αλλά το μοναδικό τέτοιο μαχητικό που είναι επι του παρόντος σε παραγωγή είναι το “F-35”. To “F-35” μπορεί να μεταφέρει μόνο τέσσερις πυραύλους, και η αποκαλούμενη «Λειτουργία Beast», η οποία θα επιτρέψει στο αεροσκάφος να μεταφέρει 16 πυραύλους εφόσον δεν είναι αναγκαία η ιδιότητα “stealth”, επ του παρόντος δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα.

ΠΗΓΗ: popularmechanics.com