ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H ρώσικη επανάσταση του Lada Niva (photos)

Τέλος τα Lada από Ελλάδα και Ευρώπη - Τι εξώθησε τη ρώσικη εταιρεία στην αποχώρηση - Κεντρική Εικόνα

Κανένα άλλο σύγχρονο μοντέλο δεν μπορεί να σε ταξιδέψει πίσω στη δεκαετία του ΄70, όπως το Lada Niva.

Το ρώσικο μοντέλο εξακολουθεί να διαθέτει έναν φανατικό κύκλο θαυμαστών, καθώς είναι ίσως το μοναδικό όχημα εκτός δρόμου της κόμπακτ κατηγορίας με σφραγίδα γνησιότητας off road.

Το τρίπορτο Niva με μήκος μόλις 3,74 μ. σκαρφαλώνει απλά παντού, διαθέτει υποκλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων και μπλοκέ διαφορικά, απέχει 22 ολόκληρα εκατοστά από το έδαφος και μπορεί να διασχίσει ποτάμια και σημεία με νερό βάθους έως 65 εκατοστών.

Παράλληλα αγνοεί επιδεικτικά τα σύγχρονα στάνταρ άνεσης και ο εξοπλισμός του περιορίζεται ουσιαστικά στα ηλεκτρικά παράθυρα, στις κεντρικές κλειδαριές, στο υδραυλικό τιμόνι και στο ραδιόφωνο με δύο ηχεία!

Με βάση αυτά τα δεδομένα, συνιστά το λανσάρισμα του σκληροπυρηνικού αυτοκινήτου σε συνδυασμό και με πεντάθυρο αμάξωμα μία μικρή επανάσταση.

Στη συγκεκριμένη εκδοχή φτάνει το μήκος του Niva τα 4,25, δηλαδή είναι μισό μέτρο μεγαλύτερο από το αντίστοιχο της τρίθυρης έκδοσης και προσφέρει καλύτερη πρόσβαση στο αισθητά πιο ευρύχωρο σαλόνι.

Κατά τα άλλα παραμένει το βάρους 1,4 τόνων cult τετρακίνητο μοντέλο πιστό στον παρωχημένο αλλά ανθεκτικό ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,7 λίτρων, που αποδίδει 83 άλογα και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Οι επιδόσεις θυμίζουν όντως δεκαετία του ΄70, με την επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα να έρχεται μετά από 19 δευτερόλεπτα και τη βελόνα του κοντέρ να μην ανεβαίνει πάνω από τα 137 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μέση κατανάλωση βενζίνης ανά 100 χλμ./ώρα ανέρχεται σε 9,5 λίτρα, όμως αυτό ενδιαφέρει ελάχιστα τους φίλους ενός Lada Niva. Είτε πρόκειται για το κλασικό τρίθυρο μοντέλο είτε για το νέο πεντάθυρο!