ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

H Lidl Hellas «ρίχνει» 100 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά

To Lidl έλαβε τον τίτλο του χειρότερου σούπερ μάρκετ στην ανακύκλωση συσκευασίας (Πίνακας) - Κεντρική Εικόνα

Πραγματοποιώντας σταθερά και μεθοδικά βήματα και επενδύοντας σημαντικά ποσά για την ανάπτυξη της,  η Lidl Hellas έχει κατορθώσει να βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα των αλυσίδων σουπερμάρκετ στην χώρα μας και να βάζει τον πήχη ολοένα και ψηλότερα, καθώς στόχος της είναι η συνεχής ανάπτυξη. 

Η αλυσίδα κερδίζει συνεχώς και όλο και περισσότερο τους έλληνες καταναλωτές, ενώ πλέον έχει αρχίσει να προβάλλει μια διαφορετική εικόνα θέλοντας να απομακρυνθεί από την εικόνα αφενός του σκληρού discounter που προσφέρει μόνο φθηνά προϊόντα (και ίσως χαμηλότερης ποιότητας) αφετέρου της γερμανικής εταιρείας, που δεν έχει σχέση με την ελληνική πραγματικότητα.  

Με έμφαση στα ελληνικά ποιοτικά (αγροτικά και μη)  προϊόντα, εισαγωγή νέων κωδικών όπως οι σειρές ένδυσης-υπόδησης που λανσαρίστηκαν, μάλιστα, μεfashion show στο Golden Hall, διαφημιστικές καμπάνιες με διάσημους σεφ αλλά και τους εργαζομένους στην Ελλάδα καθώς και με σημαντική αναβάθμιση των καταστημάτων του δικτύου της που αλλάζουν εντελώς την εικόνα τους, η LIdl Hellas παρουσιάζει πλέον ένα νέο πρόσωπο, που όπως φαίνεται γίνεται όλο και πιο θελκτικό για τους  Έλληνες καταναλωτές. Ξεκάθαρη απόδειξη ως προς αυτό είναι πως η αλυσίδα κατέγραψε αύξηση τζίρου της τάξεως του 6,2% στο πρώτο τετράμηνο του 2016 αγγίζοντας τα 475 εκατ ευρώ και σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς συνεχίζει την ανοδική της πορεία

Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ το 2016

Η πορεία ανάπτυξης της Lidl Hellas οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιεί στην Ελλάδα. Ειδικά την τελευταία τριετία η αλυσίδα επενδύει περισσότερα από 100 εκατ. σε ετήσια βάση, έχοντας προχωρήσει στην δημιουργία νέων σημείων, αναβάθμιση των υπαρχόντων και  παρουσίαση υπερσύγχρονων Logistics Center και κέντρων διανομής. Γενικότερα υπολογίζεται πως στην 19χρονη πορεία της στην ελληνική αγορά η Lidl Hellas έχει επενδύσει συνολικά περίπου 1,2 δισ ευρώ στη χώρα μας.

Για το 2016 συνολικά θα επενδύσει περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων, την επέκταση των αποθηκών της σε Αθήνα και Τρίκαλα, αλλά και για τον εκσυγχρονισμό των υφισταμένων καταστημάτων.  Όσον αφορά το τελευταίο σκέλος, το μεγάλο στοίχημα αυτή την στιγμή για την Lidl Hellas είναι η εφαρμογή του νέου concept αρχιτεκτονικής που παρουσίασε για τα καταστήματα της, το οποίο σηματοδοτεί την είσοδο σε μια νέα εποχή για την αλυσίδα και την εικόνα της. 

25 εκατ. ευρώ για τα καταστήματα νέας γενιάς

Τα Lidl Νέας Γενιάς έχουν μεγαλύτερο μέγεθος και διαφορετικούς χώρους, ξεκάθαρες θεματικές ενότητες (μαναβική, κρεοπωλείο κλπ) μοντέρνα αρχιτεκτονική και έχουν δημιουργηθεί με περιβαλλοντικά πρότυπα για την εξοικονόμηση ενέργειας. Η συνολική δαπάνη κατασκευής τους  φτάνει σχεδόν το 1/4 του συνόλου των ετήσιων επενδύσεων καθώς το κόστος κάθε καταστήματος νέας γενιάς ανέρχεται περίπου στα 4 εκατομμύρια. Προκειμένου να γίνει κατανοητό το μέγεθος της επένδυσης αλλά και της επιχειρούμενης αλλαγής θα πρέπει να σημειωθεί πως το κόστος ενός συμβατικού καταστήματος στοίχιζε μόλις 1,5εκ ευρώ. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η νέα γενιά καταστημάτων πληροί όλες τις προδιαγραφές για την ενσωμάτωσή του σε αστικά κέντρα.

Η αρχή έχει γίνει με δυο σημεία, στην Νέα Αλικαρνασσό στο Ηράκλειο της Κρήτης και στα Διαβατά Θεσσαλονίκης. Μέχρι τον Φεβρούαριο του 2017 αναμένεται να παρουσιαστούν άλλα τέσσερα Lidl Νέας Γενιάς και πιο συγκεκριμένα σε Λαμία, Δράμα, Φλώρινα και στη Μεσσήνη. Στόχος είναι η  επέκταση του νέου concept αρχικά σε όλα τα αστικά κέντρα, και στην συνέχεια και στο υπόλοιπο δίκτυο. Επίσης, η Lidl Hellas έχει σαν στόχο την προσθήκη 40 εώς 50 νέων σημείων στο δίκτυο της μέσα στην επόμενη πενταετία, τα οποία, όπως είναι λογικό, θα ακολουθούν το νέο concept.

Το νέο πρόσωπο της αλυσίδας

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Lidll Ηellas  στα νέα καταστήματα εφαρμόζεται ένα νέο environmental branding concept, μια πιο ελκυστική και μοντέρνα αρχιτεκτονική, η οποία έχει στόχο μια ευχάριστη και άνετη εμπειρία αγορών.

Η όψη των νέων σημείων είναι  εντελώς διαφορετική σε σχέση με την εικόνα που έχουμε οι περισσότεροι για ένα κατάστημα Lidl. Ο νέος χρωματικός συνδυασμός του λευκού και του γκρι, συνοδευόμενος από ένα δρύινο χρώμα, αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία εναλλάσσονται οι φωτογραφικές αποτυπώσεις προϊόντων, τα χειρόγραφα σχέδια και μηνύματα, οι τρισδιάστατοι τίτλοι κατηγοριοποίησης των προϊόντων και οι επιγραφές. Ένα σύστημα γραφικών περιμετρικά του καταστήματος διαχωρίζει με ρυθμικό και γεωμετρικό τρόπο τον χώρο αναπτύσσοντας ένα αφήγημα με πρωταγωνιστές τα ίδια τα προϊόντα που διατίθενται στο κατάστημα.

Ο χώρος πώλησης αναβαθμίζεται οπτικά, με στόχο την καλύτερη παρουσίαση της ποικιλίας και των προϊοντικών κατηγοριών. Η νέα φιλοσοφία καταστήματος περιλαμβάνει τη δημιουργία θεματικών ενοτήτων "corners", για ξεκάθαρη και οριοθετημένη παρουσίαση του μανάβικου, του φούρνου,  του κρεοπωλείου, του ιχθυοπωλείου, της κάβας και των καλλυντικών. Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί πως στόχος της Lidl Hellas είναι η άμεση εγκατάσταση ζεστών γωνιών (bake off) σε όλα τα καταστήματα της

Επίσης, ακολουθώντας την περιβαλλοντική της πολιτική η Lidl Hellas δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας στο πλαίσιο της κατασκευής και λειτουργίας των καταστημάτων.  Στα νέα σημεία χρησιμοποιείται LED φωτισμός σε όλο το κατάστημα για εξοικονόμηση ενέργειας, αποφεύγεται η χρήση βλαβερών για το περιβάλλον ψυκτικών υγρών ενώ αυξάνεται ολοένα ο εξοπλισμός των καταστημάτων με φωτοβολταϊκά.

Συγχρόνως στον νέο τύπο καταστήματος παρέχονται ιδιαίτερες ανέσεις για τους καταναλωτές καθώς διευρύνονται οι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, ενώ διατίθενται αποχωρητήρια για τους πελάτες και WC για τις μητέρες. Οι χώροι αποθήκευσης και οι ψυκτικοί θάλαμοι τοποθετούνται έτσι, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι προσβάσεις για τους συνεργάτες. Ομοίως, νυχτερινές παραδόσεις όλης της γκάμας καθιστούν καλύτερη την οργάνωση της έκθεσης των προϊόντων στον χώρο πώλησης. Οι κοινόχρηστοι χώροι των συνεργατών έχουν σχεδιαστεί ευρύχωρα και μοντέρνα και προσφέρονται για συναντήσεις και σεμινάρια.

Το τρίπτυχο της νέας εποχής

Όπως φαίνεται η Lidl Hellas μπαίνει σε νέα εποχή, στην οποία διατηρεί μεν την οικονομική της πρόταση αλλά παράλληλα στηρίζεται -και σε επιχειρηματικό και σε επικοινωνιακό επίπεδο- στην ποιότητα των προϊόντων, των ανθρώπων και των υποδομών της καθώς  την σημασία της για την ελληνική οικονομία Πέρα από τις επενδύσεις που αναφέραμε δεν μπορούμε να παραβλέπουμε πως απασχολεί περίπου 5.300 εργαζόμενους και συνεργάζεται με περισσότερους από 3.321 προμηθευτές & παρόχους υπηρεσιών στην Ελλάδα.  

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως  οι άνθρωποι της Lidl Hellas είναι οι πρωταγωνιστές της νέας καμπάνιας, που τρέχει αυτή την περίοδο για την αλυσίδα. Στις διάφορες εκτελέσεις πρωταγωνιστούν οι συνεργάτες της , οι άνθρωποι της, από τα καταστήματα, τις αποθήκες και τα γραφεία της. Τα γυρίσματα του νέου σποτ πραγματοποιήθηκαν στο κατάστημα της Μαλακοπής, στην αποθήκη της Σίνδου και στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, ενώ για την υλοποίηση της καμπάνιας συνεργάστηκαν οι τομείς Μάρκετινγκ και η Διεύθυνση Ανθρωπίνου Δυναμικού της Lidl Hellas.

Η Lidl Hellas θέλει να είναι κάτι παραπάνω από ένας discounter για τον έλληνα καταναλωτή και προχωρώντας σε συντονισμένες ενέργειες και δυναμικές κινήσεις δείχνει να διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να το καταφέρει…

Του Δημήτρη Τσουκαλά