ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Logi.C 2018»: Σημαντικός ο ρόλος της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κόμβου

«Logi.C 2018»: Σημαντικός ο ρόλος της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κόμβου - Κεντρική Εικόνα

Με τι είναι και με τι δεν είναι ευχαριστημένοι οι Έλληνες logisticians; Την απάντηση σε αυτό, καθώς και σε πολλά άλλα, φιλοδοξεί να δώσει η 10η ετήσια διοργάνωση της σειράς πολύ-συνέδριων «Logistics Conferences» - «Logi.C 2018» που ξεκίνησε την Παρασκευή 4 Μαΐου και θα ολοκληρωθεί το Σάββατο.

Τα πολύ-συνέδρια «Logistics Conferences» ξεκίνησαν να διοργανώνονται από την εταιρία «o.mind Creatives», με την υποστήριξη του περιοδικού «Supply Chain & Logistics» το 2007, κατά τη διάρκεια της 1ης Διεθνούς Έκθεσης «Eφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics».

Σε ετήσια βάση τα πολυ-συνέδρια «Logi.C» ξεκίνησαν να διοργανώνονται από το 2011 και μετά, συσπειρώνοντας την αγορά τόσο των logistics, όσο και εκείνης των εμπορευματικών μεταφορών. Τα «Logi.C» έχουν αποκτήσει τον χαρακτήρα μιας «ομπρέλας» διοργανώσεων, που κινούνται γύρω από έναν κεντρικό άξονα, ενώ παράλληλα, δίνουν τη δυνατότητα τόσο σε επιχειρήσεις όσο και σε φορείς, να συνδιοργανώσουν υπό την σκέπη τους, στοχευμένες παρουσιάσεις.

Τα φετινά «Logi.C 2018» με τίτλο: «Managing the Supply Chain» είναι μια διοργάνωση υψηλού ενδιαφέροντος, που γι΄αυτό ακριβώς το λόγο, προσέλκυσε και αυτή την φορά υψηλόβαθμα στελέχη από το σύνολο της ελληνικής αγοράς. Και όχι μόνο.

Στον ιδιαίτερο χώρο μιας μεγάλης -λουσμένης στο φυσικό φως- αίθουσας στον 5ο όροφο του κτηρίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στο Φαληρικό Δέλτα, πάνω από διακόσιοι συμμετέχοντες, παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τις θεματικές συζητήσεις της πρώτης ημέρας, καθώς και φέτος οι συζητήσεις του συνεδρίου δεν αρκούνται σε επιδερμικές αναλύσεις και εύκολα συμπεράσματα, αλλά τολμούν να μπουν σε «βαθιά νερά». Κι αυτό, γιατί όπως εκφράστηκε ποικιλοτρόπως από όλα τα πάνελ των ομιλητών, ο προβληματισμός για την «επόμενη μέρα» των logistics στην Ελλάδα, είναι για όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτά –άμεσα η έμμεσα- ένα ανοικτό σε πολύ μεγάλο βαθμό στοίχημα.

Managers, καθώς και providers, πωλήσεων και εξαγωγών, διαχειριστές της εφοδιαστικής αλυσίδας και decision makers, εστιάζουν στα σύγχρονα δίκτυα μεταφοράς και διανομής, με παραδείγματα εντός και εκτός συνόρων, διαμορφώνοντας τάσεις για το πώς -τόσο στις σημερινές συνθήκες, όσο και σε εκείνες που θα διαμορφωθούν αύριο- ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας, όχι μόνο θα γνωρίσει την ανάπτυξη που επιβάλλει η παγκοσμιοποιημένη εποχή μας, αλλά και πως θα καταφέρει να συμβάλλει σταθερά στην αύξηση του ελληνικού ΑΕΠ στην «μετα-μνημονιακή» εποχή για την χώρα, αποτελώντας μαζί με τον τουρισμό τους δύο βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.

Με στρατηγικές συνεργασίες, η διοργανώτρια εταιρεία «o.mind Creatives» και η εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, «ΕΥ Ελλάς», διεύρυναν τη συνεργασία τους και προχώρησαν σε μια εις βάθος ανάλυση του ελληνικού Logistics Hub, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στα «Logi.C 2018» τα ευρήματα μιας πρωτοποριακής έρευνας, που κάλεσε υψηλόβαθμα στελέχη των αγορών ναυτιλίας και εφοδιαστικής αλυσίδας, διεθνείς traders και εκπροσώπους της εξαγωγικής βιομηχανίας, να προχωρήσουν ένα βήμα ακόμη, αξιολογώντας τις υποδομές, τις ροές, τις value chain υπηρεσίες του ελληνικού Logistics Hub και καταθέτοντας οι ίδιοι όλα αυτά που χρειάζεται ακόμη να γίνουν, ώστε η χώρα μας να σκαρφαλώσει από την 47η θέση που βρίσκεται σήμερα στην κατάταξη του Logistics Performance Index (LPI) της Παγκόσμιας Τράπεζας, στην 30η.

Τα συμπεράσματα της νέας αυτής έρευνας -που διενεργήθηκε με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου- παρουσιάστηκαν από τον κ. Αθανάσιο Μαύρο, Partner της «EY Ελλάδος» και τον Θεόδωρο Δημητριάδη, CEO της «o.mindCreatives», στο πρώτο πάνελ του διημέρου που κλήθηκε να πάρει θέση απέναντι στα ευρήματα, αναλύοντας ουσιαστικά το τι έχει γίνει και το τι μένει να γίνει για την εξέλιξη της Ελλάδας ως Logistics Hub.

Ακολούθησε ένα δεύτερο πάνελ με τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα και εκπροσώπους εταιρειών διεθνών διαμεταφορών, στο οποίο κατέθεσαν τις δικές τους προτάσεις για το μέλλον των ελληνικών logistics.
Αναφερόμενος στον τομέα των υποδομών, ο υφυπουργός σημείωσε ότι η ανάπτυξη του ΟΛΘ είναι καθοριστικής σημασίας για τη χώρα. Όμως στα άμεσα σχέδια της κυβέρνησης είναι η αξιοποίηση τριών ακόμη λιμανιών, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας, για τα οποία σε άμεσο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η αναζήτηση επενδυτών για την περαιτέρω αξιοποίησή τους.

Τέλος, μια ακόμη σημαντική καινοτομία στα φετινά «Logi.C 2018» είναι και τα «Flash Opinions» από στελέχη με εμπειρία στη νέα ψηφιακή εποχή και τα αυτοματοποιημένα συστήματα. Εταιρικές παρεμβάσεις ουσίας για το τι μπορεί να σημαίνει το «Logistic 4.0» (από το «Industry 4.0» - Την 4η βιομηχανική επανάσταση) και η ψηφιακή εποχή που λόγω ανταγωνισμού έρχεται και στην ελληνική πραγματικότητα.

Έτσι, καθ’ όλη τη διάρκεια του διημέρου, επιλεγμένες επιχειρήσεις με προτάσεις για το πώς η ελληνική αγορά εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να αυτοματοποιηθεί, παρουσιάζονται μέσω βίντεο -κατά την εξέλιξη του προγράμματος- προτείνοντας στο κοινό μια ενδεδειγμένη λύση, μέσω της οποίας η ίδια η αγορά θα μπορεί να φέρει «στα μέτρα της» το «Logistic 4.0».

Γι' αυτό και σε κάθε 5λεπτο βίντεο αναλύεται η λύση που κάθε φορά προτείνεται, προβάλλοντας τα οφέλη της, ενώ στη συνέχεια ένας εκπρόσωπος της εταιρείας έχει ακόμη 5’ στη διάθεσή του για να αναλύσει πώς η λύση που παρουσιάζεται κάθε φορά, υπηρετεί το «Logistic 4.0».

Μετά την ολοκλήρωση αύριο των «Logi.C 2018», το ραντεβού του κλάδου ανανεώνεται για τις 2 με 4 Νοεμβρίου του 2019 στο πλαίσιο της 7ης Διεθνούς Έκθεσης «Eφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics».

Διαβάστε επίσηςΣτ. Πιτσιόρλας: Προς αξιοποίηση τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας