ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ποιος επιχειρηματίας δαπάνησε 1,8 εκατ. ευρώ για... δικές του μετοχές

Ποιος επιχειρηματίας δαπάνησε 1,8 εκατ. ευρώ για... δικές του μετοχές  - Κεντρική Εικόνα

Στον πιο... πιστό επενδυτή της εταιρείας του εξελίσσεται ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος, ιδρυτής και βασικός μέτοχος της Folli Follie Group. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, από την αρχή του χρόνου, ο γνωστός επιχειρηματίας έχει δαπανήσει το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 1,2 εκατ.ευρώ για να αποκτήσει, μέσω του Χρηματιστηρίου, μετοχές της εταιρείας του με στόχο αφενός να αυξήσει το ποσοστό του και αφετέρου να στείλει ένα μήνυμα στην αγορά για τις προοπτικές του ομίλου.

Και αυτό διότι, σε μια χρηματιστηριακή αγορά που πνέει τα λοίσθια, οι αγορές τίτλων από τους ίδιους τους βασικούς μετόχους δίνουν το καλύτερο δυνατό “σήμα” για την επόμενη ημέρα μιας εισηγμένης. Στην περίπτωση του Δημήτρη Κουτσολιούτσου, πρόκειται (με μακράν απόσταση από τον επόμενο) για το μεγαλύτερο ποσό που έχει δαπανηθεί στο συγκεκριμένο διάστημα από insider σε μετοχή του ελληνικού Χρηματιστηρίου.

Όπως εξηγούν στελέχη της αγοράς, οι αγορές που πραγματοποιεί ως φυσικό πρόσωπο ο επιχειρηματίας συχνά υλοποιούνται σε περιόδους έντονης πίεσης του Χ.Α. Κοινώς, ο Δ. Κουτσολιούτσος αγοράζει μετοχές της Folli Follie, η οποία αποτιμάται σήμερα στα 1,3 δισ.ευρώ, σε όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές σε σχέση με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση, “χτίζοντας” θέσεις με χαμηλότερες τιμές κτήσης.

Τα επίσημα στοιχεία του Χ.Α. λένε ότι από τις αρχές του 2016, ο πρόεδρος του ομίλου απέκτησε από το ταμπλό συνολικά 86 χιλιάδες μετοχές της Folli Follie Group, δαπανώντας αθροιστικά το ποσό των 1,21 εκατ. ευρώ Αν, μάλιστα, υπολογίσει κανείς και μια αγορά 40.000 μετοχών που είχε γίνει το Δεκέμβριο του 2015, έναντι 600.000 ευρώ, το ποσό ανεβαίνει στα 1,81 εκατ.ευρώ! Με βάση την τελευταία ενημέρωση, ο κ. Κουτσολιούτσος κατέχει το 34,81% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, με την κινεζική fosun International να ελέγχει το 13,89% και τη Fidelity το 5,93%.

Η Folli Follie Group, πέραν της ομώνυμης αλυσίδας, ελέγχει σήμερα γνωστές αλυσίδες καταστημάτων όπως τα attica department stores, τα Factory Outlet,τη βρςτανική αλυσίδα Links of London, μετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο του κολοσσού στο travel retail Dufry, αντιπροσωπεύει παγκόσμια brands, όπως τηNike, την UGG, την Ermenegildo Zegna, κ.α. στην ελληνική αγορά, διαθέτει παρουσία σε περισσότερες από 30 χώρες και πάνω από 980 σημεία πώλησης, με 5.000 εργαζομένους ανά τον κόσμο και πωλήσεις 1,2 δισ. ευρώ πέρυσι.

Στην Κίνα

Ο ελληνικός όμιλος διαθέτει σημαντική παρουσία και στην αγορά της Κίνας, όπου συνεργάζεται στενά με τη Fosun Group. Οι Κινέζοι από τον Μάιο του 2011 είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της FF Group, με ποσοστό 13,8% και έχουν στηρίξει την ανάπτυξη του brand και του δικτύου της εταιρείας στην Κίνα. Ο όμιλος διαθέτει δίκτυο 300 καταστημάτων στην Κίνα και έχει ρίξει βάρος στην επέκτασή του στην κινεζική αγορά μέσω συμφωνιών franchise.

O όμιλος αναμένεται να υλοποιήσει σημαντικές επενδύσεις την εφετινή χρονιά, ύψους 60 εκατ. ευρώ, μέρος των οποίων θα κατευθυνθεί για την επέκταση των ηλεκτρονικών πλατφορμών και του δικτύου Folli Follie και συστήματα εσωτερικής οργάνωσης.