ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Οι δύο λόγοι για τους οποίους απορρίφθηκαν τα αεροπλάνα της Boeing

Οι δύο λόγοι για τους οποίους απορρίφθηκαν τα αεροπλάνα της Boeing - Κεντρική Εικόνα

Οι επικεφαλής της Aegean Airlines προ διμήνου είχαν μπει στο μεγάλο, καθώς θα έπρεπε να λάβουν μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις των τελευταίων ετών: αφορά επένδυση της τάξης των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε αξία, για την ανανέωση του στόλο της εταιρείας σε αεροσκάφη.

Airbus ή Boeing ήταν το μεγάλο δίλημμα όσον αφορά στον τύπο του αεροσκάφους που για τα επόμενα 15-20 χρόνια θα αποτελεί τον κορμό του στόλου της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας.

Τελικά η πλάστιγγα έγειρε προς την Airbus  καθώς σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Airbus, κατά μέσο όρο η εξοικονόμηση καυσίμου ανέρχεται σε 15%, με το ποσοστό αυτό να διαμορφώνεται σε 17% για πιο μακρινές διαδρομές. Επιτρέπει έτσι, διψήφια μείωση των εκπομπών του οξειδίου του αζώτου, μειωμένο θόρυβο μηχανής, χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και μεγαλύτερη εμβέλεια πτήσεων, από 600  έως 1.500 χιλιόμετρα ή δύο επιπρόσθετους τόνους φορτίου. "Απομακρυσμένα σημεία της Ρωσίας, προορισμοί προς Πακιστάν στο μέσο και λίγο κάτω από το μέσο της Αφρικής ή στη Δυτική άκρη της Αφρικής" θα μπορούσαν να μπουν στο δίκτυο της εταιρείας, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης. 

Γιατί όμως η Aegean απέκλεισε την μεγάλη ανταγωνίστρια εταιρεία Boeing; Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την επιλογή της Airbus, και όχι της Boeing, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι ο μοναδικός λόγος είναι το νέο αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων Α 321, κάτι που μέχρι στιγμής η Boeing δεν διαθέτει, αλλά και το γεγονός ότι η ελληνική εταιρεία διαθέτει ήδη αεροσκάφη της Airbus, τα οποία θα συνυπάρξουν για κάποιο διάστημα με τα καινούργια.