ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Tα (πρώην) Μαρινόπουλος «πονοκεφαλιάζουν» πάλι τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Βελτίωση κλίματος το δεύτερο εξάμηνο «βλέπουν» στελέχη του κλάδου Λιανεμπορίου Τροφίμων - Κεντρική Εικόνα

Το χαμένο έδαφος ανακτούν σταδιακά τα καταστήματα του Μαρινόπουλου που πέρασαν στον έλεγχο της Σκλαβενίτης. Όπως ανέφεραν χθες στελέχη της Nielsen κατά την παρουσίαση έρευνας για την πορεία της κατανάλωσης, το δίκτυο της άλλοτε πανίσχυρης αλυσίδας αυξάνει σταθερά τις πωλήσεις του υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς και κερδίζει πίσω τους πελάτες που έχασε. Χαμένοι είναι σχεδόν όλοι οι μεγάλοι παίκτες, οι οποίοι καρπώθηκαν οφέλη από την κατάρρευση της και «είδαν» τα έσοδά τους να ενισχύονται σημαντικά στη διάρκεια της απουσίας της. Αυτό, σύμφωνα με τους ίδιους, φαίνεται και στις απώλειες εσόδων που εμφανίζουν όλοι ανεξαιρέτως, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας Lidl.

Από την άλλη πλευρά, η επαναλειτουργία των σημείων του Μαρινόπουλου κάτω από την ομπρέλα του Σκλαβενίτη πέρα από τις αλλαγές στους συσχετισμούς δυνάμεων και τις «καραμπόλες» που ενδεχομένως θα φέρει το επόμενο διάστημα, συνέβαλε και στην τόνωση της κατανάλωσης στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen, η κατανάλωση στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε για πρώτη φορά άνοδο (+2%) την περσινή χρονιά, φθάνοντας στα 10,8 δισ. Ευρώ ενώ παρά την πτώση που παρατηρήθηκε τις πρώτες μέρες του νέου έτους, η ανάκαμψη συνεχίζεται και φέτος με τους ίδιους ρυθμούς.

«Είναι η πρώτη φορά μετά το 2009 που είδαμε τόνωση της ζήτησης και βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και γενικότερα υπήρξε λιγότερη μαυρίλα», υπογράμμισαν στελέχη της εταιρείας. Σημαντικό ρόλο στην αλλαγή του σκηνικού έπαιξε η βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών ενώ το δικό του λιθαράκι έβαλε και ο τουρισμός, ο οποίος συνέβαλε στην ενίσχυση της ζήτησης.

Η πλευρά του Σκλαβενίτη εμφανίζεται ικανοποιημένη στον πρόσφατο απολογισμό για την συμπλήρωση ενός χρόνου από την ανάληψη των ηνίων της Μαρινόπουλος. Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας το πρόγραμμα ανακαίνισης προχωράει κανονικά, και μέχρι στιγμής έχουν ανακαινισθεί 143 σημεία με πολύ καλά αποτελέσματα. Συνολικά, το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει την πλήρη ανακαίνιση 100 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα.

Μέσα στο 2017 η Σκλαβενίτης σε ομαλή λειτουργία 315 καταστήματα της πρώην Μαρινόπουλος που απέκτησε την 1η Μαρτίου, ανακαινίζοντας 120 από αυτά ενώ παράλληλα προχώρησε σε 1.700 προσλήψεις σε όλη την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, υπέγραψε νέα συλλογική σύμβαση εργασίας με τους 21.000 εργαζόμενους διάρκειας ενός έτους, η οποία προβλέπει αυξήσεις για τους χαμηλόμισθους και μειώσεις στα υψηλόβαθμα στελέχη ενώ αποφάσισε να κλείσει οριστικά 40 καταστήματα.

Πηγή: mononews.gr