ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Στα χέρια δύο μεγάλων πολυεθνικών το 80% της ελληνικής μπίρας

Πώς να παγώσετε τη ζεστή μπύρα μέσα σε 2 λεπτά! - Κεντρική Εικόνα

Δύο μεγάλες πολυεθνικές, η Heineken και η Carlsberg, ελέγχουν το 80% της ελληνικής αγοράς μπίρας, μετά την απόκτηση του υπολοίπου 49% της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας από τη δεύτερη.

Οι δύο πολυεθνικοί Όμιλοι κρατούν τα σκήπτρα της αγοράς μπίρας, περί το 53% της αγοράς μέσω της Αθηναϊκής Ζυθοποϊας και περί το 27% μέσω της Ολυμπιακής Ζυθοποιϊας, με τις υπόλοιπες μικρές ελληνικές ζυθοποιίες να μοιράζονται το 20%. 

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η οποία προέκυψε από τη συγχώνευση της Μύθος και της Ολυμπιακής, λειτουργεί δυο ζυθοποιία σε περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Εύβοιας. Μεταξύ των brands της εταιρείας είναι οι μπύρες Μύθος, FIX, Kaiser και Henninger.

Απασχολεί περίπου 450 εργαζόμενους στην Ελλάδα και διαθέτει ευρύ δίκτυο πωλήσεων σε 90.000 διαφορετικά σημεία.

Έχει 46 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα απασχολεί 450 υπαλλήλους και έχει 2.000 συνεργάτες και προμηθευτές , παρουσία με τα προϊόντα της σε 90.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα ενώ το 2016 εισέφερε σε φόρους και εισφορές 76 εκατομμύρια ευρώ.

Σήμερα οι εξαγωγές της εταιρίας  αντιστοιχούν μόλις στο 5% του συνολικού τζίρου της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.

Ήδη προϊόντα της εξάγονται από την Ελλάδα σε 35 χώρες του κόσμου ενώ στην Ελλάδα παράγει 10 από τα 19 προϊόντα που διακινεί. Μέσα στο 2017 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε στην παραγωγή τριών νέων προϊόντων, της μπύρας Fix Άνευ, του ανθρακούχου αναψυκτικού Tuborg Lime Green Tea Soda και Orange CinnamonSoda.

Από την άλλη πλευρά, η Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα κατάφερε το 2016 και μετά από μία δύσκολη περίοδο, κατάφερε να επιστρέψει στην κερδοφορία (στα 9,4 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη του 2016 έναντι ζημιών 23,1 εκατ. ευρώ το 2015).

Μέσα στο 2017 πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 16 εκατ. ευρώ, που εντάσσονται στο τρέχον επενδυτικό πρόγραμμα για την τριετία 2017-2019, συνολικού ύψους 61 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό έρχεται να προστεθεί σε επενδύσεις αξίας 120 εκατ. την ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο 2010-2016.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ακολουθεί μια καθετοποιημένη γραμμή παραγωγής, με ελληνικές πρώτες ύλες. Το 95% των προμηθευτών της είναι ελληνικές εταιρείες, ενώ μέσα από το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, το πρώτο και μεγαλύτερο του είδους του στην Ελλάδα, που διανύει αισίως τον δέκατο χρόνο, η εταιρεία καλύπτει το 100% των αναγκών παραγωγής των προϊόντων της με ελληνικό κριθάρι.

Πηγή: insider.gr