ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ανάθεση κατασκευής θωρακισμένων οχημάτων, τύπου Hummer, στην ΕΛΒΟ

Ανακοίνωση εργαζομένων της ΕΛΒΟ για τις μετατάξεις τους - Κεντρική Εικόνα

Ικανοποιημένοι με την έναρξη της συνεργασίας τους με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), δήλωσαν στελέχη και συνδικαλιστές της ΕΛΒΟ, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι τέτοιου είδους συνεργασίες αποτελούν «ασπιρίνη στον ασθενή» και όχι αποφασιστική τομή για το μέλλον της Ελληνικής Βιομηχανιάς Οχημάτων (ΕΛΒΟ), που από το 2014 βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία.

Στο πλαίσιο αυτό, και με αφορμή την σημερινή επίσκεψη της διοίκησης του ΟΑΣΘ στις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, που σφράγισε και τη συνεργασία τους, αμφότερα τα στελέχη και οι συνδικαλιστές της ΕΛΒΟ ζήτησαν από την ελληνική κυβέρνηση να επαναδιατυπώσει την πολιτική της βούληση για το μέλλον της εταιρίας, εκφράζοντας την αισιοδοξία τους ότι αυτή δεν θα απαξιωθεί περαιτέρω. Επιπλέον, αμφότεροι δήλωσαν ότι η ΕΛΒΟ σήμερα, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν, έχει πληρωμένους τους 325 εργαζομένους της, ενώ υπάρχυν τα κεφάλαια εκείνα που επιτρέπουν την ικανοποιητική λειτουργία της. 

Συγκεκριμένα, ο γενικός εμπορικός διευθυντής της ΕΛΒΟ, Δημήτρης Κατερτζής, τόνισε ότι η βιομηχανία συζητά το ενδεχόμενο συνεργασίας με το ΕΚΑΒ και την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) για τις επισκευές βαγονιών και κινητήρων του σιδηροδρόμου. Παράλληλα, όπως είπε, εντός του επόμενου μήνα αναμένονται στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ αντιπροσωπείες από το Ιράκ και την Αίγυπτο, οι οποίες και εξετάζουν την ανάθεση κατασκευής θωρακισμένων οχημάτων, τύπου Hummer, στην ελληνική βιομηχανία.

Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι στο προσεχές διάστημα η ΕΛΒΟ θα παραδώσει 11 φορτηγά στις ένοπλες δυνάμεις της Κύπρου, που θα αποδώσει στα ταμεία της βιομηχανίας ποσό ύψους 1 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένονται άλλα 400.000 ευρώ, από το υπουργείο 'Αμυνας της χώρας μας. Πάντως, για να μπορέσει να λειτουργήσει η ΕΛΒΟ απαιτείται ένα μείγμα έργων από ανακατασκευές και νέα οχήματα, με ετήσιες εισροές ύψους 50 εκατ.ευρώ, όπως τονίστηκε.

Χαρακτηριστικά, ο κ. Κατερτζής επισήμανε ότι εάν η βιομηχανία εκτελεί σε ετήσια βάση μόνο ανακατασκευές, χρειάζεται έργα που θα εξασφαλίζουν ροές περίπου 30 εκατ. ευρώ, ενώ εάν πρόκειται για νέα προγράμματα, νέα οχήματα, τα έργα θα πρέπει σε ετήσια βάση να αποδίδουν 60 εκατ. ευρώ. Για ένα μείγμα έργων από ανακατασκευές και νέα οχήματα, θα πρέπει να υπάρχουν ετήσιες εισροές ύψους 50 εκατ. ευρώ, όπως επισήμανε.

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι του Σωματείου Εργαζομένων, ο πρόεδρος, Θόδωρος Αλιόγκας και ο αντιπρόεδρος Θόδωρος Δημητριάδης, δήλωσαν ότι υπάρχουν προγράμματα για την Ελλάδα και το εξωτερικό που η εταιρία μπορεί να αναλάβει, τόσο σε οχήματα στρατιωτικά, όσο και σε πολιτικά.

Μεταξύ άλλων, αμφότεροι τόνισαν ότι οι εργαζόμενοι προκρίνουν η ΕΛΒΟ να παραμείνει κρατική, αλλά τονίζουν ότι «η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να πάρει οριστικές αποφάσεις για το μέλλον της ΕΛΒΟ, γιατί και η διαδικασία της ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία δεν μπορεί να συνεχίζεται επί μακρόν, καθώς οδηγεί τη βιομηχανία στο απόλυτο αδιέξοδο». Σημείωσαν, ότι στις 6/2 αντιπροσωπεία τους θα μεταβεί στην Αθήνα, όπου μεταξύ άλλων, έχουν κλειστεί συναντήσεις στο υπουργείο Εργασίας. Υπενθυμίζεται, ότι ήδη έχουν γίνει από τον εκκαθαριστή δύο διαγωνισμοί που κηρύχθηκαν άγονοι, ενώ πληροφορίες μιλούν για την προκήρυξη νέου.