ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Πώς αλλάζει τα δεδομένα στο λιανεμπόριο η Σκλαβενίτης

Νέα εποχή για τον Σκλαβενίτη: Eξαγόρασε την caremarket.gr - Κεντρική Εικόνα

Τα γεμάτα ράφια, η επιστροφή των καταναλωτών και η αύξηση της κατανάλωσης είναι η καλύτερη απάντηση σε όσους είχαν εκφράσει αμφιβολίες για την ικανότητα της Σκλαβενίτης να κερδίσει το στοίχημα της ανάκαμψης του Μαρινόπουλου.  Δέκα περίπου μήνες αφότου πέρασαν στον έλεγχο της Σκλαβενίτης, τα καταστήματα έχουν ανακτήσει τη δυναμική τους και σταδιακά κερδίζουν ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, ακόμη και τα υπερμάρκετ που θεωρητικά έχουν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας. Την εξέλιξη αυτή πιστοποιούν και αρκετοί προμηθευτές της αλυσίδας, όπως η γαλακτοβιομηχανία ΕΒΟΛ που δηλώνουν πως οι πωλήσεις τους αυξάνονται μέρα με την μέρα στα σημεία του δικτύου.

Την ίδια στιγμή, οι μεγάλες παίκτες του λιανεμπορίου αρχίζουν να μετρούν τις πρώτες απώλειες, όπως φάνηκε και από τα αποτελέσματα της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Οι πελάτες που είχαν κερδίσει στη διάρκεια των «πέτρινων χρόνων» του άλλοτε πανίσχυρου λιανέμπορου αρχίζουν και επιστρέφουν σταδιακά στα σημεία που είχαν εγκαταλείψει λόγω των σοβαρών ελλείψεων και της εικόνας διάλυσης που παρουσίαζαν τα ράφια τους.

Το «καλό όνομα» του νέου ιδιοκτήτη και κυρίως η πολιτική των γενναίων προσφορών εκτιμάται πως λειτούργησαν καταλυτικά στην «ολική επαναφορά» των καταστημάτων.

Η διοίκηση της Σκλαβενίτης, ωστόσο, ξέρει πως είναι πολύ νωρίς για πανηγυρισμούς. Πηγές της εταιρείας μιλώντας πρόσφατα στο mononews.gr είχαν τονίσει ότι ζητούμενο δεν είναι πόσο γρήγορα θα ανακτηθούν οι τζίροι του Μαρινόπουλου, ένα δηλαδή θα είναι στο τέλος του 2018 ή το 2019, αλλά η δημιουργία μιας βιώσιμης και κερδοφόρας επιχείρησης σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα και όχι οι εφήμερες εντυπώσεις, που σβήσουν όπως τα πυροτεχνήματα. Η επιτυχία, όπως λένε, δεν μπορεί να έρθει από την μια στιγμή στην άλλη, αλλά χρειάζεται χρόνος και τονίζουν πως θα κριθούν στο τέλος του 2018.

Έρχονται και άλλες ανατροπές

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η διαδικασία των ανατροπών δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, αλλά υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος έως ότου «κάτσει η μπίλια» και παγιωθούν οι συσχετισμοί. «Είναι μαραθώνιος και όχι σπριντ», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

Μια παράμετρος που κανείς δεν ξέρει πως θα εξελιχθεί είναι η αλυσίδα Spar, η οποία αναμένεται να κάνει την επανεμφάνισή της στην ελληνική αγορά μέσα από τη συνεργασία της με τον όμιλο του Αστέρα στη διάρκεια της τρέχουσας χρονιάς.

Περίπου 200 καταστήματα αναμένεται να «ντυθούν» στα χρώματα της ολλανδικής αλυσίδας, και κανείς δεν ξέρει πόσο μερίδιο θα «κλέψουν» από τα μεγάλα δίκτυα και πως θα αντιδράσει το αγοραστικό κοινό στην επιστροφή της.

Μα δεύτερη παράμετρος είναι η πορεία της κατανάλωσης, η οποία εξακολουθεί να πιέζεται παρά τις προσδοκίες ότι η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από την περσινή.

Μετά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, οπότε και παρατηρήθηκε μια αισθητή άνοδος, οι πρώτες μέρες του νέου έτους απογοήτευσαν την αγορά που είδε τις πωλήσεις να κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Ακόμη και στα είδη πρώτης ανάγκης, όπως τα γαλακτοκομικά σημειώθηκε μεγαλύτερη του αναμενόμενου πτώση που επανέφερε τον προβληματισμό.

Σε κάθε περίπτωση, η φετινή χρονιά για το λιανεμπόριο τροφίμων εκτιμάται πως θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την επόμενη μέρα του κλάδου λόγω των αλλαγών που θα φέρει…

Πηγή mononews.gr