ΠΡΟΣΩΠΑ

Κατακτά τις αγορές με τον πλούτο της ελληνικής φύσης!

Κορρές: Η Σ. Σπηλιωτοπούλου αναλαμβάνει πρόεδρος ευρωπαϊκής περιφέρειας - Κεντρική Εικόνα

Μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί η επιτυχία  των προϊόντων ΚΟΡΡΕΣ σε Ελλάδα και εξωτερικό. Δημιουργός της εντυπωσιακής πορείας της εταιρείας είναι ο κ. Γιώργος Κορρές, ένας ευγενής και απλός άνθρωπος, με όραμα και ξεκάθαρους στόχους, «ψυχή» μιας επιχείρησης, σημείο αναφοράς στους δύσκολους για τη χώρα καιρούς.

Από τον τρόπο που μιλά στο Economy365.gr ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας Γιώργος Κορρές για το πώς ο ίδιος αντιμετωπίζει την κρίση καταλαβαίνεις ότι το ενδιαφέρον του για την Ελλάδα και τους ανθρώπους της είναι μια από τις κινητήριες δυνάμεις του.

«Είμαστε μία ελληνική εταιρεία, υποστηρίζουμε την τοπική οικονομία μέσα από τις συνεργασίες μας με παραγωγούς, υποστηρίζουμε την ελληνική αγορά παράλληλα με την αναπτυξιακή μας πορεία στις διεθνείς αγορές. Στην προσπάθειά μας έχουμε δίπλα μας Έλληνες βιοκαλλιεργητές, αγροτικούς συνεταιρισμούς, εκπαιδευτικά και κοινωνικά ιδρύματα. Έχουμε επιλέξει συνειδητά να αναπτύξουμε δίκτυο συνεργασιών με τους παραγωγούς και τις τοπικές κοινωνίες, βάσει των αρχών συμβολαιακής γεωργίας» αναφέρει χαρακτηριστικά. Επίσης, εξηγεί πως στόχος δεν είναι ο ανταγωνισμός «αλλά να στηρίζουμε τους καλλιεργητές της χώρας μας - το δίκτυο που έχουμε αναπτύξει, στηρίζει γύρω στις 5.000 οικογένειες - και μαζί τους να μεταφέρουμε την αξία των ελληνικών βοτάνων, το θετικό μήνυμα της Ελλάδας διεθνώς μέσα από τα προϊόντα μας».

Η ιστορία της ελληνικής μάρκας φυσικών καλλυντικών ξεκίνησε επισήμως πριν 20 χρόνια, όταν ο ίδιος ίδρυσε την ΚΟΡΡΕΣ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ, βασισμένος στη γνώση και την εμπειρία από 3.000 ομοιοπαθητικά σκευάσματα, αλλά και την πίστη στη δύναμη της φύσης. Η φιλοσοφία ήταν δημιουργία προϊόντων βασισμένων σε βότανα και φυσικά συστατικά υψηλής ποιότητας, φόρμουλες φιλικές προς το δέρμα και το περιβάλλον. Το πρώτο προϊόν ήταν ένα αρωματικό σιρόπι για το λαιμό με μέλι και γλυκάνισο, εμπνευσμένο από το ρακόμελο που έφτιαχνε ο παππούς Γιώργος Κορρές στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νάξο.

Πρώτο καλλυντικό ήταν η φυσική κρέμα 24ωρης ενυδάτωσης Άγριο Τριαντάφυλλο η οποία παραμένει best-seller.

Σήμερα η ΚΟΡΡΕΣ διαθέτει 400 φυσικά προϊόντα, που ταξιδεύουν τα ελληνικά βότανα σε 30 χώρες, ακολουθώντας μία σταθερά ανοδική διαδρομή. Έχει καταγράψει παγκόσμιες καινοτομίες ενώ έχει λάβει πολυάριθμες διακρίσεις για τα προϊόντα, την αισθητική της μάρκας αλλά και τις επιχειρηματικές πρακτικές. Επενδύει στην πρωτογενή και εφαρμοσμένη έρευνα, ανατρέποντας την πεποίθηση ότι τα φυσικά καλλυντικά βασίζονται σε παραδοσιακές συνταγές και υστερούν σε αποτελεσματικότητα.

Τι κάνει όμως κάποιον να διακριθεί στον επαγγελματικό του χώρο; Ο κ. Κορρές τονίζει ότι πεποίθησή του είναι πως θα πρέπει να εστιάσει στο ταλέντο του, να έχει όραμα, πίστη και επιμονή. «Απαιτείται συνεχής προσπάθεια, μακροπρόθεσμοι στόχοι. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρει σε τι είναι εξαιρετικός, και σε αυτό να γίνει κορυφαίος» λέει χαρακτηριστικά.

Στην εικοσαετή αυτή διαδρομή, το φαρμακείο είναι άμεσα συνυφασμένο με την πορεία και ανάπτυξη της εταιρείας στην Ελλάδα. Η ΚΟΡΡΕΣ εστίασε από τα πρώτα χρόνια  στην ενίσχυση του προφίλ του βασικού σημείου διανομής των προϊόντων της -πλέον άνω των 6.500 φαρμακείων- στον τομέα των καλλυντικών.

Η παρουσία της εταιρείας στο εξωτερικό

Το 1999 ήταν η χρονιά που έγινε η πρώτη εξαγωγή η οποία ξεκίνησε από ένα φαρμακείο της Κρήτης όταν ένας αμερικανός που έκανε διακοπές στο νησί, ανακάλυψε τα προιόντα και ζήτησε να τα ταξιδέψει εκτός συνόρων. 

Το 2000 η buyer του καταστήματος Harvey Nichols στο Λονδίνο είδε τα προϊόντα ΚΟΡΡΕΣ στη Νέα Υόρκη και τα ζήτησε για ένα νεοϊδρυθέν τμήμα με την ονομασία Beyond Beauty που συγκεντρώνει niche brands απ’ όλο τον κόσμο. Η κίνηση αυτή ήταν το ξεκίνημα για συνεργασία με τα καλύτερα καταστήματα σε Αγγλία και Γαλλία. Δυο χρόνια μετά άνοιξε το πρώτο κατάστημα ΚΟΡΡΕΣ στο εξωτερικό, στο κέντρο του Chelsea στο Λονδίνο. Οι Άγγλοι μαθαίνουν να πίνουν ρακόμελο και γεύονται παραδοσιακές μαραθόπιτες φτιαγμένες από τα χέρια της μαμάς Κορρέ ενώ τα εγκαίνια διακόπηκαν για λίγο, όταν η ρακή που ζεσταινόταν στο πίσω μέρος του καταστήματος πήρε φωτιά. Οι καλεσμένοι νόμισαν ότι ήταν  happening και χειροκροτούσαν!

Στα χρόνια που ακολουθούν τα προϊόντα της εταιρείας βρίσκουν θέση και σε άλλες αγορές ανά τον κόσμο ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το 2015, άρχισε η διάθεση των προϊόντων στη Βραζιλία, στο πλαίσιο της στρατηγικής συμφωνίας με την AVON  –μία αγορά εξαιρετικού μεγέθους, δυναμικής και προοπτικών.

Το 2015  έκλεισε για τον όμιλο ΚΟΡΡΕΣ με αύξηση των πωλήσεων, της λειτουργικής κερδοφορίας και με θετικές λειτουργικές ταμειακές ροές.Συγκεκριμένα, οι ενοποιημένες πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 8%, στα 54,5εκατ. ευρώ από 50,6εκατ. ευρώ το 2014, αποτέλεσμα της θετικής πορείας των στρατηγικών αγορών του ομίλου.

Πρωταγωνιστές στην ανάπτυξη ήταν οι διεθνείς αγορές (+22% συγκριτικά με το 2014), συμβάλλοντας στην ενίσχυση της εξωστρέφειας του ομίλου και στην αύξηση της συμμετοχής της διεθνούς δραστηριότητας στο 46% επί των συνολικών πωλήσεων. Η μάρκα ΚΟΡΡΕΣ παρουσίασε εξαιρετική δυναμική τόσο στην Αμερική όσο και στις αγορές προτεραιότητας της Ευρώπης.

Στην Ελλάδα, παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, η ΚΟΡΡΕΣ αναδείχθηκε σε Νο1 μάρκα στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο φαρμακείο.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων EBITDA, ανήλθαν στα 8,2εκατ. ευρώ από 5,1εκατ. ευρώ το 2014. Τα αναπροσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων το 2014 ήταν 8,1εκατ. ευρώ (με την αφαίρεση της επίπτωσης έκτακτου κόστους αναδιοργάνωσης). Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν στα -1,4εκατ. ευρώ το 2015 από -1,9εκατ. ευρώ το 2014.

Θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς και μετά από μια τέτοια πορεία τι άλλο μπορεί να ακολουθήσει;

Την απάντηση δίνει ο ίδιος ο πρόεδρος του οίκου ΚΟΡΡΕΣ : «Φέτος συμπληρώνουμε 20 χρόνια διαδρομής, εστιάζοντας στην Ελλάδα, στα ελληνικά βότανα, στις συνεργασίες μας με καλλιεργητές, στην επιστημονική έρευνα, στην παραγωγή βιολογικών φυτικών εκχυλισμάτων υψηλής ποιότητας και φυσικών προϊόντων με καινοτόμες συνθέσεις. Αυτά είναι τα στοιχεία που ορίζουν και τη μελλοντική εξέλιξη της μάρκας. Στόχος είναι να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε την πορεία στις διεθνείς αγορές. Επιθυμία μας είναι να συνεχίσουμε να δημιουργούμε προϊόντα με βότανα, με μοναδικές αξίες και ποιότητες, που θα είμαστε ευτυχείς να προσφέρουμε καταρχήν στους ανθρώπους που αγαπάμε».

 Αγγέλα Παπαθανασίου