ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το ελληνικό νησί που θα γίνει... στεριά, και το τέλος του δεύτερου σε κίνηση πορθμείου της Ευρώπης

Το ελληνικό νησί που θα γίνει... στεριά, και το τέλος του δεύτερου σε κίνηση πορθμείου της Ευρώπης - Κεντρική Εικόνα

Αλλάζει τελείως το πρόσωπο της Σαλαμίνας με την λειτουργία της Υποθαλάσσιας Ζεύξης του νησιού με την Αττική και συγκεκριμένα με το Πέραμα. Το έργο που έχει εξαγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν δείχενι πλέον ότι είναι σε πορεία υλοποίησης μιας και είμαστε περίπου στα μισά της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Αυτή τη φορά, 4 σημαντικά κατασκευαστικά σχήματα διεκδικούν ένα άκρως εμπορικό συμβόλαιο παραχώρησης καθώς όπως είναι γνωστό το πορθμείο Σαλαμίνας-Περάματος, βάσει επίσημων στοιχείων, είναι δεύτερο σε κίνηση σε όλη την Ευρώπη, πίσω από το δρομολόγιο Καλαί-Αγγλία.

Αν όλα συνεχίσουν όπως έχει προγραμματιστεί, του χρόνου τέτοια εποχή θα είμαστε σε φάση ανάδειξης του παραχωρησιούχου, με τα έργα να ξεκινούν το 2019 και να ολοκληρώνονται περίπου 4 χρόνια μετά.

Το σπουδαίο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος είναι η μόνιμη σύνδεση που θα προσφέρει που θα αλλάξει το χαρακτήρα του νησιού. Η οδική διάρκεια θα είναι περίπου 1 λεπτό καθώς η απόσταση μεταξύ των δύο σημείων είναι μικρότερη από 500 μέτρα.

Αυτό σημαίνει πως κάποιος που θα ξεκινήσει για παράδειγμα από το Περιστέρι, για να φτάσει στα Παλούκια Σαλαμίνας θα χρειάζεται περίπου 30 λεπτά, ενώ ακόμα και από τα νότια προάστια, από τον Άλιμο ας πούμε, η χρονοαπόασταση δεν θα είναι μεγαλύτερη των 40-45 λεπτών.

Η βελτίωση των χρόνων όμως δεν θα βοηθήσει μόνο τους οδηγούς των οχημάτων που θα δούν συρρίκνωση της χρονοαπόστασης. Σημαντική μείωση θα δουν και οι επαγγελματίες του νησιού στην μεταφορά προϊόντων προς τις αγορές της Αθήνας και του Πειραιά, με ταυτόχρονη μείωση του κόστους.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι και η πιθανότητα δρομολόγηση λεωφορείων του ΟΑΣΑ από την Αθήνα και τον Πειραιά, μέχρι τα Παλούκια Σαλαμίνας (η περιοχή που σήμερα αράζουν τα φέρρυ), όπου με μία μετεπιβίβαση στο τοπικά δημοτικά δρομολόγια προς τις διάφορες περιοχές του νησιού θα φτάνουν στον προορισμό τους πολύ πιο σύντομα από σήμερα.

Για παράδειγμα αν πάρει κάποιος το λεωφορείο από τον Πειραιά, ας πούμε από το σταθμό Μετρό, τότε θα φτάσει στα Παλούκια, χρησιμοποιώντας την Υποθαλάσσια Ζεύξη σε περίπου 30 λεπτά, και από εκεί θα μπορεί να πάει σε κάθε κατεύθυνση της Σαλαμίνας σε χρόνο που θα δεν θα ξεπερνά τα 30 λεπτά.

Αυτό σημαίνει πολλά περισσότερα έσοδα για τη δημοτική συγκοινωνία του νησιού που σήμερα δεν είναι και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση ενώ συνολικά για την Σαλαμίνα θα σημάνει πολύ καλύτερη συγκοινωνία με τους αστικούς πόλους Αθήνας και Πειραιά.

Η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος ως εργαλείο βελτίωσης της προσβασιμότητας αλλά και της ανάπτυξης του νησιού με ένα πιο βιώσιμο μοντέλο είναι ίσως το σημαντικότερο κίνητρο για να προωθηθεί το έργο.

Πηγή ypodomes.com