ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Άνοδο μεγεθών με νέα προϊόντα και εξαγωγές «βλέπει» η Creta Farms

Μέτοχος-φάντασμα από το... Μονακό αποκαλύφθηκε στην  Creta Farms - Κεντρική Εικόνα

Όπως έχει σχεδιάσει κινείται μέχρι στιγμής το 2016 η Creta Farms, η οποία θεωρεί ότι τα μεγέθη της για το 2016 θα είναι βελτιωμένα ενώ σαν εταιρεία έχει θέσει στόχο στόχο, σε όρους EBITDA, να διατηρεί περιθώριο άνω του 10% συνεχώς αυξανόμενο.

Αυτή την στιγμή η εταιρεία υλοποιεί προγράμματα εξορθολογισμού δαπανών και βελτίωσης κόστους ενώ παράλληλα αναμένεται αύξηση του τζίρου της λόγω της θετικής εξέλιξης του μοντέλου ανάπτυξης εξωστρέφειας της εταιρίας, αλλά και λόγω διεύρυνσης του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου.

Γενικότερα η εταιρεία μπαίνει σε νέα εποχή μετά και την μεγάλη συμφωνία της με την ETEπ για δάνειο ύψους 15 εκατ. ευρώ και την μετεξέλιξη της σε εταιρεία τροφίμων. Στην νέα αυτή εποχή οι ενέργειές της εταιρείας εστιάζουν σε τέσσερις πυλώνες. Ο πρώτος αφορά στην παραγωγή αλλαντικών, την κύρια δηλαδή έως τώρα δραστηριότητα της Creta Farms, βασισμένη φυσικά sthn συνταγή Εν Ελλάδι.

Ο δεύτερος πυλώνας εστιάζει στην παραγωγή – μέσω συνεργασιών με τρίτες εταιρείες – τυριών τύπου φέτας, μοτσαρέλα, γκούντα και τσένταρ. Επιπλέον, η πρωτοποριακή σειρά προϊόντων Εν Ελλάδι Mini, έχει δώσει στην εταιρεία τη δυνατότητα να εισέλθει δυναμικά στον κλάδο του snacking, ο οποίος αποτελεί και τον τρίτο πυλώνα δραστηριοποίησής της και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και την σημαντική αξιοποίηση του καναλιού της μικρής λιανικής, με το προιόν να τοποθετείται αυτή την περίοδο σε περίπτερα και mini market. Τέλος, και πάλι μέσα από στρατηγική συνεργασία με τρίτες εταιρείες, η Creta Farms σκοπεύει να προχωρήσει και στην παραγωγή έτοιμων γευμάτων που περιλαμβάνουν σάντουιτς, πίτες και πίτσες τόσο για τον κλάδο της μαζικής εστίασης όσο και για το λιανεμπόριο, με το πρώτο σχετικό προϊόν εξ αυτών (pizza με χαμηλά λιπαρα) να αναμένεται τον Σεπτέμβριο.

 

Παράλληλα, η εταιρεία έχει σημαντικές βλέψεις για την αγορά του εξωτερικού, που πραγματοποιεί πωλήσεις της τάξης των 105 εκατ. ευρώ και μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινώσει νέες συμφωνίες με εταιρείες που εδρεύουν σε χώρες της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης..Η θυγατρική στην Κύπρο και η κοινοπραξία στην Ισπανία πραγματοποίησαν πωλήσεις το 2015 της τάξης των 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ σε λοιπές χώρες οι απευθείας πωλήσεις ανήλθαν σε 1,5 εκατ. ευρώ. Στα μεγέθη αυτά θα πρέπει να προστεθούν και οι έμμεσες πωλήσεις μέσω του συνεργάτη της στην Αυστραλία της τάξης των 40 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας. Σημειώνεται πως η στρατηγική για τη διεθνή ανάπτυξη της Creta Farms εστιάζει σε δύο μοντέλα. Το πρώτο αφορά στις απευθείας εξαγωγές προϊόντων, ενώ το δεύτερο αφορά στις συμφωνίες licensing.

 

Στην εγχώρια αγορά, η σειρά Εν Ελλαδι, καταγράφει διψήφιο αριθμό ανάπτυξης +18% σε αξία (2015 vs 2014). Στην κατηγορία της γαλοπούλας, μάλιστα, τη μεγαλύτερη κατηγορία των αλλαντικών, η εταιρεία κατέχει τη Νο1 θέση με μερίδιο 28,4% σε αξία ενώ στην συνολική αγορά τα Εν Ελλάδι Μini, το 1ο fresh meat protein snack, δημιούργησαν μία νέα προϊοντική κατηγορία και έγιναν από την πρώτη στιγμή αγαπητά στους καταναλωτές, ενισχύοντας σημαντικά το εταιρικό μερίδιο της Creta Farms και διατηρώντας την στην κορυφή και το 2015 με μερίδιο 26,8%.