ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
H Τοyota «έστησε» κοινοπραξία με έναν ποιοτικό συμπατριώτη ανταγωνιστή της

Κατακόρυφη αύξηση εμφάνισαν τα καθαρά κέρδη της Toyota Motor στο α΄ τρίμηνο, καθώς η δημοτικότητα των νέων μοντέλων στην Ιαπωνία ενίσχυσε τις πωλήσεις εν τω μέσω μιας επιβράδυνσης στις ΗΠΑ.
Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 11% στα 613 δισ. γεν (5,57 δισ. δολάρια) για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου, από τα 552,5 δισ. γεν πριν από ένα χρόνο.
Οι ιαπωνικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 33.053 οχήματα στο τρίμηνο, και συνέβαλαν κατά τα τρία τέταρτα στην αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας.
Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν 10,6% στα 574,3 δισ. γεν καθώς η εταιρεία αύξησε τα κίνητρα σε μια στενά ανταγωνιστική αμερικανική αγορά.
Το περιθώριο της λειτουργικής κερδοφορίας μειώθηκε στο 8,1% από το 9,5% πριν από ένα χρόνο. Τα έσοδα αυξήθηκαν 7% στα 7,05 τρισ. γεν από τα 6,59 τρισ. γεν.
Η Toyota αναβάθμισε τις εκτιμήσεις τόσο για τα έσοδα όσο και για τα κέρδη, εξαιτίας του ασθενέστερου γεν. Η εταιρεία αναμένει τώρα τα καθαρά κέρδη να διαμορφωθούν στα 1,75 τρισ. γεν, σε μια αύξηση 250 δισ. γεν.
Οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 1 τρισ. γεν στα 28,5 τρισ. γεν.
Επίσης, η Toyota Motor ανακοίνωσε ότι θα δημιουργήσει ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης ύψους 1,6 δισ. δολαρίων, στο πλαίσιο της νέας κοινοπραξίας με τη Mazda, ενώ θα αποκτήσει και ποσοστό 5% στην μικρότερή της ανταγωνιστική.
Το εργοστάσιο, που αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί το 2021, θα είναι σε θέση να παράγει περίπου 300.000 οχήματα ετησίως, με την παραγωγή να είναι μοιρασμένη μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, και θα απασχολεί περίπου 4.000 ανθρώπους.
Επίσης οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν ότι θα εξετάσουν την από κοινού ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς οι αυστηροί κανόνες για τις εκπομπές ρύπων οδηγούν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν αυτοκίνητα με ηλεκτροκίνηση.