ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Γιατί ο ΟΠΕΚ κάνει πιο δύσκολη τη ζωή των Ελλήνων εφοπλιστών τάνκερ

Την... πλάτη των Κινέζων είδαν για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες εφοπλιστές - Κεντρική Εικόνα

Σε αναθεώρηση επί τα χείρω των εκτιμήσεών της για τις τιμές στην αγορά των τάνκερ προχώρησε η Wells Fargo, λόγω της εποχιακής επιβράδυνσης, των εν εξελίξει περικοπών στην παραγωγή πετρελαίου από τον OPEC, των υψηλών αποθεμάτων πετρελαίου και την επικείμενης περιόδου συντήρησης των διυλιστηρίων.

Ο αναλυτής της Wells Fargo, Michael Webber, μείωσε την πρόβλεψή του για τη μέση τιμή των ναύλων για πλοία VLCC από τα 26.500 δολάρια ημερησίως στα 25.000 δολάρια ημερησίως, ενώ για τα suezmaxes η νέα του εκτίμηση είναι στα 19.500 δολάρια ημερησίως, έναντι 20.800 δολαρίων ημερησίως που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψή του.

Για τα aframaxes, η νέα εκτίμηση του Webber είναι στα 15.500 δολάρια ημερησίως, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 16.700 δολάρια ημερησίως.

Ακόμα μεγαλύτερες είναι οι αναθεωρήσεις των εκτιμήσεων της Wells Fargo για τα “καθαρά” τάνκερ: για τα panamaxes η νέα εκτίμηση είναι στα 12.500 δολάρια ημερησίως, έναντι 14.200 ημερησίως που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη, ενώ για τα τάνκερ MR προβλέπει μέση τιμή στα 11.700 δολάρια ημερησίως, έναντι 13.000 δολαρίων ημερησίως.

Όσον αφορά στις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τάνκερ, ο Webber παρατηρεί πως οι μετοχές τους βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και επομένως μακροπρόθεσμα είναι ενδιαφέρουσες, όμως είναι ακόμα πολύ νωρίς για να πει κανείς με σιγουριά τι θα γίνει στο μέλλον, καθώς οι εταιρείες αυτές είναι ακόμα αντιμέτωπες με σειρά προκλήσεων.

Όπως εξήγησε ο ίδιος, οι αυξημένες παραγγελίες τάνκερ VLCC φέτος (27 μέχρι τώρα) μεταθέτουν την ανάκαμψη της αγοράς για το 2019, ενώ παράλληλα η μειωμένη λόγω εποχικότητας δραστηριότητα και η απόφαση της Σαουδικής Αραβίας να μειώσει τις εξαγωγές πετρελαίου κατά ένα εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως “βάζουν δύσκολα” στον κλάδο, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.