ΕΛΛAΔΑ

Το... ξήλωμα και η υπογειοποίηση που μεταμορφώνουν τη Λεωφόρο Ποσειδώνος

Το «όνειρο» της Αθηναϊκής Ριβιέρας αποκτά σοβαρές βάσεις           - Κεντρική Εικόνα

Σε δύο σημεία με μήκος περίπου 6χλμ πρόκειται να μεταφερθεί και να βυθιστεί μέχρι το 2021 η παραλιακή Λεωφόρος Ποσειδώνος, αλλάζοντας τις περιοχές όπου πρόκειται να γίνουν οι δύο παρεμβάσεις.

Η πρώτη παρέμβαση θα γίνει στην περιοχή του Φαλήρου κατά περίπου 3χλμ από το ύψος του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και μέχρι την ένωση της με την Λ.Συγγρού, μέσω του έργου της Ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου. Το έργο προβλέπει το "ξήλωμα" της σημερινής λεωφόρου και παράλληλα την μεταφορά της κατά 90 μέτρα προς τη θάλασσα με παράλληλη "ταπείνωση" του άξονα.

Με λίγα λόγια η Ποσειδώνος σε αυτό το σημείο θα είναι περίπου ημι-υπόγεια προκειμένου οπτικά να σταματήσει να υφίσταται και μέτα από ένα σχεδόν τρικ να εξακολουθεί να λειτουργεί παράλληλα με ένα πάρκο που θα δημιουργηθεί στην περιοχή του Φαληρικού Όρμου.

Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν προς το τέλος του 2017 και να ολοκληρωθούν το 2019. Σύμφωνα με το σχέδιο η όχληση των οδηγών δεν θα είναι μεγάλη καθώς προβλέπεται η δημιουργία του νέου άξονα και κατόπιν με νέα σύνδεση η καθαίρεση της σημερινής Λεωφόρου.

Δεύτερη υπογειοποίηση

Η δεύτερη παρέμβαση θα γίνει στην περιοχή του Αγίου Κοσμά και του Ελληνικού σε μήκος επίσης 3χλμ. Εκεί προβλέπεται πλήρης υπογειοποίηση της Λ.Ποσειδώνος σε μήκος 3χλμ από το τέλος της παραλίας του Αλίμου (μετά την σύνδεση της με την Λ.Αλίμου) και η ανύψωση της στο ύψος του Ελληνικού περίπου στην περιοχή της Μαρίνας.

Στο έργο προβλέπεται να παραμείνει ως έχει η γραμμή του Τραμ, ενώ η σημερινή Λεωφόρος στο τμήμα αυτό θα "ξηλωθεί". Με αυτό τον τρόπο θα ενωθεί το βόρειο με το νότιο τμήμα της έκτασης του Ελληνικού , έχοντας πετύχει την πλήρη πρόσβαση στην παραλία της περιοχής όπου θα είναι η έκταση της δημιουργίας του τουριστικού πόλου.

Τα έργα αναμένεται (εφόσον διατηρηθεί το σημερινό χρονοδιάγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ) από το 2018 και να ολοκληρωθούν το 2021.

Στο έργο του Φαλήρου, Φορέας Υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Αττικής με ανάδοχο τον ΑΚΤΩΡ και αρχικό κόστος τα 150εκατ.ευρώ, ενώ στο δεύτερο έργο φορέας είναι η Lamda Development (μελλοντική μέτοχος της Ελληνικόν ΑΕ) με ανάδοχο που προς το παρόν δεν είναι γνωστός και κόστος που παλαιότερα είχε εκτιμηθεί σε περίπου 300εκατ.ευρώ.

Η μεγάλη θετική επίδραση που θα έχει στην κίνηση το έργο είναι η κατάργηση λόγω της υπογειοποίησης, τουλάχιστον 5 φαναριών κατά μήκος της Λ.Ποσειδώνος πράγμα που σημαίνει την ταχεία βελτίωση των χρόνων διάνυσης της Λεωφόρου στο τμήμα αυτό που χαρακτηρίζεται καθημερινά από πυκνή κίνηση αλλά και συχνά μποτιλιαρίσματα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Τα δύο έργα αναμένεται να έχουν μεγάλη επίδραση στην κίνηση πάνω στην παραλιακή Λεωφόρο καθώς ο οδηγός προερχόμενος π.χ. από τον Πειραιά, θα εισέρχεται στο ημι-υπόγειο τμήμα της Ποσειδώνος στο Φάληρο, θα εξέρχεται στο Παλαιό Φάληρο, θα συναντά υπογειοποιημένη την παραλιακή στον Άλιμο και θα ξαναβγαίνει στην επιφάνεια πολύ κοντά στη Γλυφάδα.

Βέβαια σημαντικό θα ήταν να εξεταστεί από το Υπουργείο Υποδομών και το ενδιάμεσο τμήμα Φλοίσβος-Λ.Αλίμου όπου και εκεί σημειώνονται σχεδόν καθημερινά μποτιλιαρίσματα και με αποτελεσματικές παρεμβάσεις να λύσει το πρόβλημα αυτό. Με την ολοκλήρωση των δύο παρεμβάσεων κινδυνεύει να εμφανίζει ακόμα συχνότερα του φαινόμενο του μπουκαλιού λόγω των αλεπάλληλων φαναριών που υπάρχουν εκέί. Ενδεδειγμένα θα ήταν να γίνουν παρεμβάσεις τόσο στον κόμβο της Ποσειδώνος με την Λ.Αμφιθέας αλλά και στον κόμβο με την Καλαμακίου που θα οδηγούσε στην αποσυμφόρηση του άξονα.

Το σχέδιο αυτό υπήρχε σαν σκέψη και στην προ-Ολυμπιακή Αθήνα, σκέψη η οποία δεν μετουσιώθηκε ποτέ σε πράξη.

Πηγή:  ypodomes.com

.