ΕΛΛAΔΑ

Ρηξικέλευθη πρόταση για λίφτινγκ στο τρίτο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι (photos)

Ρηξικέλευθη πρόταση για λίφτινγκ στο τρίτο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι (photos) - Κεντρική Εικόνα

Εντυπωσιακή είναι ομολογουμένως η πρόταση για διαμόρφωση του τρίτου μεγαλύτερου (παλαιού) λιμανιού της χώρας σε θαλάσσιο πάρκο που κατέθεσαν οι αρχιτέκτονες της εταιρείας «OFFICE 25 ARCHITECTS» με έδρα τη Θεσσαλονίκη. 

Η αρχιτεκτονική ομάδα βρέθηκε ανάμεσα στους φιναλίστ των έργων που εχουν επιλεγεί για να βραβευθούν στο φετινό Παγκόσμιο Φεστιβάλ Αρχιτεκτονικής (WAF), που θα πραγματοποιηθεί στο Arena Berlin της Γερμανίας από 15 έως 17 Νοεμβρίου όπου και θα καταθέσουν την πρότασή τους για το παλαιό λιμάνι της Πάτρας. Οι «OFFICE 25 ARCHITECTS» συμμετέχουν στην κατηγορία Masterplanning - Future Projects.

H AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Οι γραμμές είναι υγρές γιατί αναφέρονται σε ένα πάρκο με έντονο το υδάτινο στοιχείο αναφέρουν στο site τους οι μελετητές και επισημαίνουν την πρόθεσή τους το παλιό λιμάνι να ανοίξει για τους ανθρώπους της Πάτρας, ώστε να λειτουργεί σαν συνέχεια της πόλης. Και να δημιουργηθεί ένα αστικό πάρκο με κύριες χρήσεις αναψυχής, περπάτημα, άθληση, πολιτισμό, εκπαίδευση και ψυχαγωγία για τους πολίτες της πόλης.

PATRA PORT

Η πλατεία νερού (waterplaza) έχει δημιουργηθεί στον χώρο δεξαμενών αποθήκευσης του λιμανιού και έχει τα χαρακτηριστικά μια συνηθισμένης πλατείας. Περιέχει πλωτές πλατφόρμες, στοιχεία φωτισμού, σιντριβάνια, εγκαταστάσεις τέχνης στο νερό. Οι πλατφόρμες μπορούν να φιλοξενήσουν αρκετές χρήσης όπως ψυχαγωγικό, υπαίθριο σινεμά, καθίσματα, μικρές συναυλίες, κ.τ.λ. Η ελικοειδής διαδρομή είναι μια οφιοειδής διάβαση πεζών κατά μήκος της περιοχής παρέμβασης. Λειτουργεί σαν ραχοκοκαλιά όπου όλοι οι δρόμοι διασταυρώνονται. Αυτό δημιουργεί ένα παράλληλο μονοπάτι-πεζοδρόμιο τονίζοντας τα αξιοσημείωτα κτήρια που είναι μπροστά.

PATRA PORT

Η σύνδεση της πόλης στην περιοχή παρέμβασης καταφέρεται με την απομάκρυνση του κάγκελου του παλιού λιμανιού, μικραίνοντας το πλάτος του δρόμου, επεκτείνοντας μεγάλους άξονες στην προτεινόμενη περιοχή και διατηρώντας την άποψη της πόλης. Για να δυναμώσει τον άξονα της Αγίου Νικολάου και να συνδεθεί με την αποβάθρα .Με την πλατεία τριών συμμάχων θα εκτραπεί υπόγεια.

Στην διασταύρωση στην Αγίου Διονύσιου θα δημιουργηθεί πλατεία πεζογέφυρας με 10 μέτρα πλάτος.Η αποβάθρα της Αγίου Νικολάου αποκτά μια διαφορετική πιο δυναμική μορφή και στο τέλος της αποβάθρας δημιουργείται παρατηρητήριο-ορόσημο που θα δίνει την ευκαιρία στους πολίτες της πόλης να απολαύσουν τη θέα. Η αποβάθρα σταδιακά θα γίνει ένα με το νερό. Το σχέδιο είναι έτσι που έχει ως αποτέλεσμα ένα νέο σημείο για την καφετέρια.

PATRA PORT

Μεταξύ των αποβάθρων της Αγίου Νικολάου και Γούναρη όλα τα κτήρια κατεδαφίζονται για την απρόσκοπτη θέα της θάλασσας από την πόλη, δυο πισίνες εγκαθίστανται καθώς και εγκαταστάσεις θαλάσσιων σπορ, παιδικές χαρές, και υπαίθριος χώρος εκγύμνασης.

Στην αποβάθρα της Γούναρης τοποθετείται υπαίθριο θέατρο μεταξύ γης και νερού. Το παλιό κτήριο του λιμανιού διατηρείται και γίνεται πολιτιστικό κέντρο, δημιουργείται χώρος για περιπάτους και διακριτικό Πάρκινγκ που στεγάζεται εν μέρει από τις διαμορφώσεις του σχεδιασμού.

PATRA PORT

Στην περιοχή μεταξύ Αγίου Νικολάου και Αγίου Διονυσίου στη θέση του παλιού υπόστεγου (για αεροπλάνα), δημιουργείται ένα νέο κτήριο που θα φιλοξενεί διάφορες χρήσεις καθώς και προκυμαία για να διευκολύνει την λειτουργία της μαρίνας.

Στην αποβάθρα της Αγ. Διονύσιου το μουσείο της πολης θα βρίσκεται στην πλευρά του λιμανιού με θέα την πλατεία νερού και τα κτήρια της μαρίνας. Η στέγη του μουσείου θα λειτουργεί σαν πλατεία.

Ο κυματοθραύστης θα συνδέεται στην αναδιαμορφωμένη περιοχή μέσω της πεζογέφυρας, η οποία έχει ανοίξει σε πλάτος σε κάποια σημεία και αποκτά σημεία αναψυχής και μια πισίνα. Γίνεται κομμάτι της βόλτας.

Οι επισκέπτες βλέπουν μια νέα άποψη της πολης.

Η περιοχή της ψαραγοράς και το αλιευτικό καταφύγιο αποκτά χώρο φόρτωσης, Πάρκινγκ και προκυμαία.

Η περιοχή γύρω από τη βόρεια λεκάνη θα δέχεται κρουαζιερόπλοια.

Στέγαστρα δημιουργούνται για τουριστικά λεωφορεία και ταξί κ κλειστούς χώρους αναμονής.

Το κτήριο "Κανελλοπουλος" χρησιμοποιείται ενω ο υπόλοιπος χώρος απασχολείται από πράσινους τόπους και αθλητικά venues.

Πηγή: thebest.gr

.