ΠΡΟΣΩΠΑ

Tο μυστικό της επιτυχίας της Green Cola

Tο μυστικό της επιτυχίας της Green Cola - Κεντρική Εικόνα
Tο μυστικό της επιτυχίας της Green Cola - Κεντρική Εικόνα 2

Αρκετοί ένιωσαν έκπληξη όταν έμαθαν ότι η Green Cola είναι ελληνικό προϊόν. Αίσθηση προκαλεί και το γεγονός ότι κατέχει περισσότερο του 7% του μεριδίου της εγχώριας αγοράς στα αναψυκτικά τύπου cola καθώς και ότι μπορεί κανείς να τη βρει σε 22 χώρες του εξωτερικού! Ο ιδρυτής της Green Cola Hellas Περικλής Βενιέρης εξηγεί στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Economy365.gr, ποιος είναι ο δρόμος που σε κάνει να ξεχωρίσεις με ένα προιόν με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Επίσης εκφράζει την αισιοδοξία του για τη βελτίωση των συνθηκών στην Ελλάδα, γεγονός που όπως σημειώνει «θα προσφέρει περισσότερο γόνιμο έδαφος για ανάπτυξη, που τόσο χρειάζεται ο επιχειρηματικός κλάδος».

Πώς και πότε προέκυψε η ιδέα για τη Green Cola;

Με μία θητεία περισσότερο από 30 χρόνια στο χώρο των αναψυκτικών πάντα αναρωτιόμουν τι ήταν αυτό που θα μπορούσε να φέρει καταναλωτές που μέχρι τώρα δεν κατανάλωναν αναψυκτικά στο να το δοκιμάσουν. Η Green Cola φέρνει καταναλωτές που μέχρι τώρα δεν κατανάλωναν αναψυκτικά είτε για λόγους υγείας είτε για λόγους διατροφής, στο να σηματοδοτήσουν το άνοιγμα μιας νέας κατηγορίας προϊόντων, υγιεινής και φιλικής προς τον καταναλωτή. Πιστεύαμε εξαρχής και τελικά δικαιωνόμαστε, ότι υπάρχει χώρος για την αποδοχή ενός ελληνικού προϊόντος που γίνεται αποδεκτό με αγάπη και το οποίο έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Γνωρίζατε από μικρή ηλικία με ποιον επαγγελματικό τομέα θέλατε να ασχοληθείτε;

Έχουν περάσει αρκετά χρόνια για να σας πω με σιγουριά ποια ήταν τα παιδικά μου όνειρα. Βρίσκομαι πολλά χρόνια στον χώρο των αναψυκτικών και γενικότερα ήμουν δημιουργικός. Σε κάθε περίπτωση, έχω την πεποίθηση ότι τελικά δεν διαλέγουμε το επάγγελμά μας αλλά μας διαλέγει αυτό. Έχουμε κάποια χαρακτηριστικά που έρχονται και συνταιριάζουν με τις απαιτήσεις ενός επαγγελματικού τομέα.

Τι θεωρείτε ότι κάνει τη Green Cola να ξεχωρίζει;

Η Green Cola είναι ένα premium αναψυκτικό τύπου cola που συνδυάζει το υψηλό γευστικό αποτέλεσμα ενώ παρασκευάζεται με φυσικά συστατικά. Συγκεκριμένα, περιέχει συστατικά φυσικής προέλευσης, φυσική καφεΐνη και στέβια, δεν περιέχει ζάχαρη ή υποκατάστατα ζάχαρης ενώ έχουν αφαιρεθεί «ενοχοποιημένα» συστατικά που περιέχονται στα περισσότερα αναψυκτικά της αγοράς. Η ανταγωνιστική τιμή του,  η διαφοροποιημένη συσκευασία του, το positioning προς ένα green brand είναι στοιχεία που κάνουν την Green Cola να ξεχωρίζει.

Υπήρξε κάποια στιγμή που φοβηθήκατε τον ανταγωνισμό με τις πολυεθνικές των προϊόντων Cola;

Ο ρόλος μας ήταν να αναγνωρίσουμε και να διευρύνουμε μια νέα κατηγορία αναψυκτικών. Μια κατηγορία υγιεινή και φιλική προς τους καταναλωτές. Και αυτό γιατί, πρωτίστως, λάβαμε υπόψη όλες τις τρέχουσες παραμέτρους που συνέθεταν το περιβάλλον της αγοράς και αναγνωρίσαμε την ευκαιρία που υπάρχει για ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας αναψυκτικών. Αυτή τη στιγμή, η Green Cola έχει περισσότερο του 7% του μεριδίου της εγχώριας αγοράς στα αναψυκτικά τύπου cola και δραστηριοποιείται σε 22 χώρες του εξωτερικού.

Η  Green Cola είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα σύμφωνα με την Endeavor στο δίκτυο της οποίας έχει ενταχθεί. Ποιο είναι το «μυστικό της επιτυχίας» σας και μάλιστα εν μέσω της κρίσης που μαστίζει τη χώρα;

Δεν νομίζω πως υπάρχουν μυστικά. Τεχνογνωσία, όραμα, συνεκτική επιχειρηματική στόχευση και ομαδική δουλειά. Ο ρόλος των συνεργατών μας (εργαζομένων, προμηθευτών, μετόχων) των καταναλωτών και των ανθρώπων της αγοράς (εμπόριο) είναι ιδιαίτερα σημαντικός  στην εξέλιξη και επιτυχία της εταιρίας. Αυτά νομίζω είναι τα στοιχεία της επιτυχίας μας. Διατηρούμε έναν ιδιαίτερα υψηλό ρυθμό ανάπτυξης που οφείλεται κατά βάση σε τρεις λόγους: στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών, που επιτρέπει τη συνεχή αύξηση της παραγωγής μας, στην στήριξη των ανθρώπων της αγοράς, που μας πίστεψαν από την πρώτη στιγμή και στην εξωστρέφειά μας, με την υλοποίηση του πλάνου μας για ολοκληρωμένη παρουσία σε αγορές του εξωτερικού.

Σύμφωνα με το 5ετές επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας θέλετε να δώσετε έμφαση  στην επέκταση στις αγορές του εξωτερικού. Πώς σκοπεύετε να πετύχετε αυτόν τον στόχο;

Ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης του επιχειρηματικού μας πλάνου, σε συνεργασία με το στρατηγικό μας εταίρο, κ. Γιάννη Χήτο όταν εισήλθε τον Ιούνιο 2015, αφορούσε στην επέκταση μας στις αγορές του εξωτερικού. Σήμερα βρισκόμαστε ήδη σε 22 χώρες, ενώ βρισκόμαστε συνεχώς σε αναζήτηση νέων αγορών.

Σε ποιες χώρες εκτός Ελλάδας μπορεί κάποιος να απολαύσει τη Green Cola;

Ενδεικτικά θα ήθελα να αναφέρω την παρουσία των προϊόντων της Green Cola στην Γερμανία, την Κύπρο, τη Σερβία, τη Ρουμανία, την Πολωνία, την Αυστρία, την Ολλανδία, την  Ουγγαρία, την Αγγλία, την Εσθονία, τη Βουλγαρία, τη Σαουδική Αραβία, την Υεμένη, στο Ομάν, την Τουρκία, την Κίνα, την Αυστραλία και το Χονγκ Κονγκ.  

Η Ελλάδα δεν θεωρείται ιδιαίτερα φιλική για τις επιχειρήσεις. Γιατί λοιπόν κάποια επιχείρηση να μείνει και να συνεχίσει να προσπαθεί στην Ελλάδα και να μη φύγει στο εξωτερικό;

Η Green Cola είναι μια εταιρεία που γεννήθηκε και αναπτύχθηκε μέσα στην κρίση. Δυστυχώς δεν είχαμε την πολυτέλεια να βιώσουμε τα προηγούμενα χρόνια, με τις υψηλές δαπάνες των νοικοκυριών για καταναλωτικά προϊόντα, τον τραπεζικό δανεισμό και τη γενικότερη άνθιση της αγοράς. Βέβαια, δεν σας κρύβω ότι αυτό μας ωφέλησε σε κάποιο βαθμό αφού μας υποχρέωσε να είμαστε πολύ προσεκτικοί στα βήματα ανάπτυξής μας. Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα δεν αποτελεί σήμερα βασική επιλογή για επενδύσεις. Εντούτοις, όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να αντιληφθούμε ότι είμαστε μέρος της λύσης και όχι μέρος του προβλήματος. Με τη συνέχιση της δραστηριότητάς μας στη χώρα μας, την προσφορά ποιοτικών θέσεων εργασίας και την αναπτυξιακή μας συνέπεια, στηρίζουμε την ελληνική οικονομία και είμαστε ενεργοί παράγοντες για να αλλάξουν τα δεδομένα. Εμείς συνεχίζουμε και θα συνεχίσουμε να παράγουμε στην Ορεστιάδα και στο Άργος και αν χρειαστεί μελλοντικά θα εξετάσουμε την πιθανότητα συνεργασίας με άλλα εργοστάσια εγχώριας παραγωγής και ειδικότερα στις ακριτικές περιοχές της Ελλάδας.

Ποια τα σχέδια και οι επιθυμίες σας για το μέλλον;

Παραμένουμε αφοσιωμένοι στο στρατηγικό μας πλάνο. Αυτή είναι η προτεραιότητα μας. Να δούμε την Green Cola  να ταξιδεύει σε περισσότερες  χώρες, την προτίμηση των καταναλωτών να εδραιώνεται και να μεγαλώνει, να διευρύνουμε τη γκάμα των καινοτόμων προϊόντων μας και  να εισέλθουμε δυναμικά  στην κρύα αγορά. Δεν σας κρύβω, ότι επιθυμία μας είναι να δούμε αυτή την επιχειρηματική ιδέα να επεκτείνεται διαρκώς. Παραμένω αισιόδοξος ότι οι συνθήκες στην Ελλάδα θα ομαλοποιηθούν, προσφέροντας περισσότερο γόνιμο έδαφος για ανάπτυξη, που τόσο χρειάζεται ο επιχειρηματικός κλάδος.

Αγγέλα Παπαθανασίου