ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Olympic και Hertz: Μάχη για την πρωτιά στο αναπτυσσόμενο leasing

Φοροελαφρύνσεις στο Leasing αυτοκινήτων – Ποιοι και πόσα γλιτώνουν - Κεντρική Εικόνα

Σημαντικότερος προσδιοριστικός παράγοντας της ζήτησης για μεν τις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις αυτοκινήτων είναι ιδιαίτερα ο εισερχόμενος τουρισμός, ενώ για τον τομέα των μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων είναι η ανάπτυξη της οικονομικής εν γένει δραστηριότητας, που συντελεί στην αύξηση της ζήτησης.

Σύμφωνα με τη Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, η συνολική αξία της αγοράς των ενοικιάσεων αυτοκινήτων αναπτύχθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 8% την περίοδο 2001-2008. Στη συνέχεια η εξέλιξη ήταν φθίνουσα. Η «εκτόξευση» των τουριστικών αφίξεων την τελευταία διετία είχε ως συνέπεια την ανάκαμψη της αγοράς. Το 2015 η συνολική αξία της αγοράς κατέγραψε αύξηση 5,8% σε σχέση με το 2014, ενώ ο συνολικός στόλος ενοικιαζόμενων οχημάτων ενισχύθηκε κατά 7,7%.

Στον τομέα των Βραχυχρόνιων Ενοικιάσεων, η αξία της αγοράς αυξήθηκε κατά 8,6% το 2015/14, σε συνέχεια της αύξησης (13,9%) του προηγουμένου έτους.

Στην κατηγορία των Μακροχρόνιων - Εταιρικών Μισθώσεων αυτοκινήτων η αγορά κατέγραφε συνεχώς πτώση επί μία 6ετία. Ωστόσο, η φθίνουσα πορεία επιβραδύνθηκε σημαντικά το 2014, ενώ στη συνέχεια η αγορά ανέκαμψε. Το 2015 η αγορά μακροχρόνιων ενοικιάσεων αυξήθηκε κατά 4,8%, ενώ αυξητικά κινήθηκε και ο αντίστοιχος στόλος οχημάτων.

Οικονομικές Επιδόσεις του Κλάδου

Για τη σύνταξη του ισολογισμού χρησιμοποιήθηκαν τα δεδομένα 26 εταιρειών, με διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία της διετίας 2015/2014. Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών του δείγματος αυξήθηκαν κατά 4% το 2015/14. Ωστόσο, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν με έντονο ρυθμό (26,2%) και το λειτουργικό αποτέλεσμα υπερδιπλασιάστηκε το 2015. Τελικά, η κερδοφορία εκτοξεύτηκε, με εγγραφή (προ φόρου) κερδών ύψους €42,5 εκατ. το 2015, έναντι κερδών €8,8 εκατ. το 2014.

Πιστοληπτική Ικανότητα των Επιχειρήσεων

Το 52% σχεδόν των εταιρειών του δείγματος κατατάσσεται στη ζώνη Υψηλού Πιστωτικού Κινδύνου το 2016, ενώ ένα ποσοστό ακόμη 42% εξ αυτών κατατάσσεται στη ζώνη Μέσου Πιστωτικού Κινδύνου. Σε σχέση με το 2015 εντοπίζεται σχετική βελτίωση, δεδομένου ότι υπάρχει τάση μετακίνησης από τη ζώνη Υψηλού, στη ζώνη Μέσου Πιστωτικού Κινδύνου.

Ηγετικές Επιχειρήσεις του Κλάδου

Κλάδος στην Ευρωπαϊκή – Διεθνή Αγορά

Με βάση τα στοιχεία του οργανισμού Leaseurope, το 2014 το συνολικό μέγεθος νέας παραγωγής συμβολαίων leasing (περιλαμβανομένων και των μακροχρονίων ενοικιάσεων οχημάτων), ανήλθε σε €275,7 δισ., αυξημένο κατά 9,5% . Από αυτά ποσοστό 64-65%, αφορά το leasing οχημάτων (Ι.Χ. & Επαγγελματικά), όπου το μέγεθος νέας παραγωγής ανήλθε σε €178,2 δισ. το 2014, αυξημένο κατά 13% σε σχέση με το 2013.

Από το μέγεθος αυτό, ποσό €128 δισ. αφορά συμβόλαια Ι.Χ. αυτοκινήτων, ενώ ποσό €49,7 δισ. αφορά συμβόλαια επαγγελματικών οχημάτων.