ΕΥ ΖΗΝ

Απαισιόδοξοι οι οκτώ στους δέκα Έλληνες καταναλωτές, κατά τη Nielsen

Απαισιόδοξοι οι οκτώ στους δέκα Έλληνες καταναλωτές, κατά τη Nielsen - Κεντρική Εικόνα

To δείκτη... απαισιοδοξίας που επιμένει στη χώρα μας μέτρησε στα ύψη για άλλη μια φορά η έρευνα Consumer Confidence της Nielsen. Στην πιο πρόσφατη έκδοσή της, για το α' τρίμηνο του 2016, ο δείκτης αισιοδοξίας των Ελλήνων καταναλωτών εμφανίζεται μειωμένος κατά δώδεκα μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σημαντικό είναι το ποσοστό όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά, καθώς παραμένει στο υψηλό 84% των ερωτηθέντων. Σε σχέση όμως με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι αυξημένο κατά 30 ποσοστιαίες μονάδες.  

Επιπλέον, ένα σταθερό 76% φαίνεται να ανησυχεί και για την προσωπική οικονομική του κατάσταση, γεγονός που απεικονίζεται και στο υψηλό ποσοστό αυτών που ισχυρίζονται ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα (30%).

Η Ελλάδα ακολουθεί την γενικότερη τάση ως προς την εργασιακή ανασφάλεια και την οικονομία, μόνο που είναι διπλάσια τα ποσοστά των πολιτών που ανησυχούν για την εργασία τους (38% έναντι 21%), την οικονομία (34% έναντι 21%) και τα χρέη/οφειλές τους (21% έναντι 11%) σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αξίζει να σημειωθεί, πως οι ανησυχίες για τη μετανάστευση (19%) που σημείωσαν αύξηση κατά 14 ποσοστιαίες μονάδες, λαμβάνουν πλέον σημαντικές θέσεις ανάμεσα στις ανησυχίες που απασχολούν τους Έλληνες. Σημαντική επίσης ήταν η μείωση στις ανησυχίες για θέματα υγείας (14% έναντι 21%).

Ακόμη, 8 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Αυτό μεταφράζεται σε μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού, στην αγορά φθηνότερων τροφίμων (αν και μειωμένο κατά 10 μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο) και στα έξοδα για ρουχισμό και παραγγελία έτοιμων γευμάτων στο σπίτι. Από τα παραπάνω, η μείωση των παραγγελιών έτοιμων γευμάτων στο σπίτι φαίνεται ότι θα αποτελέσει μόνιμη συνήθεια για μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών, δηλαδή ακόμα και όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν.