ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Σε ταξιδεύει με ρεύμα (και νέες μπαταρίες) για 300 χλμ.!



Ξεχάστε τα ρεύματα και την «καταπράσινη» κίνηση του γερμανικού μοντέλου. Ξεχάστε το πραγματικά διαφορετικό (και βραβευμένο) design και τέλος, ξεχάστε τις πόρτες που ανοίγουν αντικρυστά.
Ξεχάστε επίσης και την αυτονομία που γνωρίζατε γιατί το i3 που μόλις έφτασε και στην Ελλάδα, έχει αυτονομία που μπορεί να φτάσει και τα 300 χιλιόμετρα και έτσι παύει να εντάσσεται στα αυτοκίνητα πόλης και αποκτά ταξιδιάρικο αέρα!
Όταν πρωτογνωρίσαμε το BMW i3 πρώτα απ’όλα μάθαμε να χειριζόμαστε πάλι το αυτοκίνητο και αντί να το κάνουμε με το γκάζι, το κάναμε με το φρένο! Και αυτό γιατί η φιλοσοφία πίσω από το εξολοκλήρου ηλεκτρικό BMW i3 δεν είναι η μόνο μεγιστοποίηση της αποθήκευσης ενέργειας στις μπαταρίες αλλά η εξοικονόμησή της και η παραγωγή ενέργειας εν κινήσει!
Το i3 λοιπόν παράγει συνεχώς ενέργεια ότι και αν κάνετε. Πως το κάνει αυτό; Με διάφορα συστήματα αλλά κυρίως με τα φρένα τα οποία έχουν ενσωματωμένα συστήματα τριβής για να παράγουν ρεύμα. Το αποτέλεσμα είναι ότι το i3 με το που αφήσεις το… γκάζι, φρενάρει! Και φρενάρει τόσο πολύ που δεν χρειάζεται (σχεδόν) να πατάς ποτέ το φρένο! Μην τρομάζετε. Στην καθημερινότητα είναι πολύ ευχάριστο!
Τι άλλο έχει το i3; Εχει αυτόματο κιβώτιο, πολύ διαφορετικό design με έμφαση στη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και ξύλου και ένα σαλόνι που λόγω ησυχίας (ελλείψει μοτέρ) αλλά και λόγω σχεδίασης είναι σαν να βρίσκεσαι σε ινστιτούτο για Spa.
Το i3 κυλάει ομαλά στο δρόμο αλλά αν θέλει ο οδηγός, επιταχύνει τόσο γρήγορα που οι διπλανοί θα αναρωτιούνται που εξαφανίστηκε και οι επιβάτες απλά θα έχουν κολλήσει στις πλάτες των καθισμάτων με ένα τεράστιο χαμόγελο απορίας αφού πριν την «εκτόξευση» δεν άκουσαν κάποιον κινητήρα να μουγκρίζει από την πίεση του γκαζιού.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα που εξοπλίζουν το i3 δεν χωράνε να αναλυθούν ούτε σε ένα ολόκληρο site, αλλά ξεπερνώντας τα βασικά που θα περιμένατε, να γνωρίζετε ότι το i3 μπορεί να διατηρεί την ταχύτητα μόνο του, σε σχέση με το προπορευόμενο όχημα, γκαζώνοντας και φρενάροντας και να ακινητοποιηθεί πλήρως αλλά και να ξαναξεκινήσει μόνο του όταν ο μπροστινός ξεκινήσει και αυτός!
Aυτά μάλλον αρκούν… αλλά για κλείσιμο να πούμε ότι η μεγάλη διαφορά στο ανανεωμένο i3 που σε λίγο έρχεται στην Ελλάδα είναι η αυτονομία που έχει εκτοξευτεί στα 300 χιλιόμετρα. Και ένα καλό νέο ακόμα: Οσοι έχουν ήδη i3 μπορούν να αναβαθμίσουν τις μπαταρίες τους και να αποκτήσουν και αυτοί την έξτρα αυτονομία!
Κείμενο- επιμέλεια: Χρήστος Δασκαλόπουλος