ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

«Γύρισμα» σε κέρδη και επέκταση σε νέες αγορές στοχεύει για φέτος η Creta Farms

Πώς η Creta Farms κάλυψε τις απώλειες του «κουρέματος» από την Μαρινόπουλος - Κεντρική Εικόνα

Την πεποίθηση της ότι φέτος η Creta Farms θα γυρίσει σε κερδοφορία εξέφρασε η διοίκηση της καθώς αναμένει ανάπτυξη από τις εξαγωγές και διευθέτηση των δανειακών υποχρεώσεων μέσα στην επόμενη 5ετία

Συνολικότερα, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, μεταξύ των στόχων του κρητικού ομίλου περιλαμβάνονται, η διαμόρφωση περιθωρίου EBITDA που θα ανέρχεται τουλάχιστον στο 12%, ενώ ο δείκτης EBITDA προς κόστος χρηματοδότησης θα πρέπει να υπερβαίνει το 3 και το καθαρό χρέος προς το EBITDA να υπολείπεται του 3,5.

Η ανάπτυξη αναμένεται να προέλθει τόσο από την εγχώρια αγορά, όσο κυρίως από το εξωτερικό και ειδικότερα θα επιδιωχθεί το 50% του EBITDA να προέρχεται από τις εξαγωγές και τις αδειοδοτήσεις. Οι επενδύσεις σε έρευνα και καινοτομία θα συνεχιστούν και θα ανέρχονται σε τουλάχιστον πέντε εκατ. ευρώ ετησίως. Επιπλέον ο Όμιλος θα επιστρέψει στις πιστώτριες τράπεζες 50 εκατ. ευρώ από τα δάνεια που έχει λάβει (δανεισμός 116,7 εκατ. στις 31/12/2015).

Ο πρόεδρος της εισηγμένης κ. Εμμανουήλ Δομαζάκης χαρακτήρισε το business plan ρεαλιστικό (και την αποπληρωμή των υποχρεώσεων ως βέβαιη), σημειώνοντας πως έχει εξεταστεί εξονυχιστικά και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προκειμένου η τελευταία να εγκρίνει δανειοδότηση ύψους 15 εκατ. ευρώ.

Ήδη, στα αλλαντικά «Εν Ελλάδι» αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες η σύναψη και δεύτερης σύμβασης αδειοδότησης (μετά από εκείνη στην Αυστραλία που εξελίσσεται θετικά) αυτή τη φορά σε χώρα της Ευρώπης. Οι αδειοδοτήσεις θεωρούνται από την εταιρεία ως ένας τρόπος επέκτασης που μπορεί μεν να γίνεται με σχετικά χαμηλότερα περιθώρια κέρδους ωστόσο πλεονεκτεί σε άλλους τομείς όπως η έλλειψη κινδύνου.

Πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, εντοπίζονται από την εισηγμένη και στο μέτωπο των snacks με την επωνυμία «Mini» τόσο στην Ελλάδα, όσο κυρίως στο εξωτερικό μέσα από εξαγωγές. «Η παγκόσμια αγορά των snacks ανέρχεται γύρω στα 400 δισ. ευρώ και ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει πολύ υψηλά θερμιδικά προϊόντα.

Το δικό μας σνακ μπορεί να έχει παγκόσμιο μέλλον, επεκτεινόμενο όχι μόνο μέσα από τις μεγάλες αλυσίδες των super markets αλλά και μέσα από μικρότερα σημεία λιανικής. Μπορούμε να διεκδικήσουμε ένα ποσοστό στην παγκόσμια αγορά» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου κ. Κων/νος Δομαζάκης. Ήδη μάλιστα προς την κατεύθυνση αυτή, αναμένονται εξελίξεις μέσα στο δεύτερο φετινό εξάμηνο, καθώς διεξάγονται συζητήσεις σε μια σειρά από χώρες.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Creta Farms κ. Κων/νος Φρουζής αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο ηγετικό μερίδιο αγοράς που κατέχει η εταιρεία του στην εγχώρια αγορά (Creta Farms 28%, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας 23%-24%, Υφαντής 21%-22%, Νίκας ΝΙΚΑΣ 0,00% 11%-12% και ακολουθούν μικρότερες εταιρείες) τονίζοντας πως στόχος της εισηγμένης δεν είναι σε καμιά περίπτωση η «αγορά τζίρου», καθώς εστιάζει στην επίτευξη λειτουργικών κερδών.