ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

«Μονομαχία» Κωτσόβολου- Media Markt για το 1,8 δισ ευρώ της αγοράς ηλεκτρικών

Ξέσπασε... πόλεμος προσφορών Κωτσόβολου-Μedia Markt για την Black Friday (videos) - Κεντρική Εικόνα

Με όλο και μεγαλύτερη ένταση συνεχίζεται η «πολυεθνική» μάχη στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, μεταξύ των δυο βασικών της παιχτών, της Dixons Κωτσόβολος και της Media Markt.  

Οι δυο αλυσίδες προχωρούν σταθερά σε επενδύσεις για την ανανέωση και την ενίσχυση του δικτύου τους, ενώ έχουν πραγματοποιήσει σαφή στροφή προς τις υπηρεσίες, σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τον τζίρο και την κερδοφορία τους.

Σε μια αγορά, όπου η κινητή τηλεφωνία αλλά και η πληροφορική σαν κατηγορίες προϊόντων έχουν αρχίσει να χάνουν έδαφος, οι  δυο «μονομάχοι» επιχειρούν να εκμεταλλευτούν την άνοδο που καταγράφουν τα τελευταία χρόνια κυρίως τα «λευκά»  ηλεκτρικά είδη, να απαντήσουν στις ανάγκες του σύγχρονου πιο ενημερωμένου και πιο απαιτητικού καταναλωτή και παράλληλα να κερδίσουν όσα μπορούν από το νέο τοπίο, που διαμορφώνεται στην αγορά μετά και την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων της Ηλεκτρονικής Αθηνών. Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί πως η εν λόγω αλυσίδα στο τελικό στάδιο της πορείας κατέγραφε τζίρο μόλις 30 εκατ. ευρώ, σε μια αγορά που υπολογίζεται πως κυμαίνεται μεταξύ 1,7-1,8 δισ. ευρώ.  

Οι νέες κινήσεις

Αυτές τις ημέρες τόσο η Media Markt όσο και η Κωτσόβολος παρουσιάζουν τις νέες κινήσεις ενίσχυσης του δικτύου τους.  Σήμερα η Media Markt εγκαινιάζει το ανανεωμένο κατάστημα της στη Λεωφόρο Συγγρού 340. Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού ύψους 1 εκατ. ευρώ για την ανανέωση του καταστήματος, που αν και πλέον διαθέτει έναν λιγότερο όροφο, εντούτοις φιλοξενεί –χάρη στον σχετικό ανασχεδιασμό- μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων. Βέβαια, παραμένει μαζί με το κατάστημα Media Markt στου Ρέντη το μεγαλύτερο σημείο πώλησης της αλυσίδας καθώς η καθαρή επιφάνεια πώλησης απλώνεται σε 4200 τ.μ. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στην –επίσης ύψους 1 εκατ. ευρώ- επένδυση που πραγματοποίησε η Media Markt για την δημιουργία του καταστήματος της στην Αγία Παρασκευή, που εγκαινιάστηκε τον Μάρτιο και εισήγαγε στην ελληνική αγορά ένα νέο πιο μικρό format (1500 τμ) για την αλυσίδα.

Από την μεριά της η Κωτσόβολος παρουσίασε χθες το νέο υπερσύγχρονο κατάστημα της στην Οδό Σταδίου 34 «μετακομίζοντας» από την Δραγατσανίου ενώ μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες αναμένεται να παρουσιάσει ένα νέο κατάστημα στην Λεωφορείο Μεσογείων (απέναντι από το Νομισματοκοπείο) αλλά και το δεύτερο σημείο της στην πόλη της Πάτρας.  Αναλυτικότερα, για το οικονομικό έτος 2015/2016, η Κωτσόβολος ενίσχυσε το δίκτυο των καταστημάτων της, αποκτώντας 5 νέα καταστήματα σε κομβικά σημεία ανά την Αττική και την Ελλάδα: στο Περιστέρι, την Ελευσίνα, αλλά και τον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, τη Θεσσαλονίκη και την Άρτα. Επιπλέον, ριζικές ανακαινίσεις έγιναν σε 4 μεγάλα καταστήματα, συγκεκριμένα της οδού Κηφισίας 124 (Αμπελόκηποι), της Ηλιούπολης (επί της Λ. Βουλιαγμένης), της Αγίας Παρασκευής και της Γλυφάδας. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν ανακαινιστεί 31 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και οι επενδύσεις της εταιρείας συνεχίζονται δυναμικά για το τρέχον έτος με τη δημιουργία νέων καταστημάτων σε κεντρικά σημεία μεγάλων πόλεων, όπως στα Μουδανιά Χαλκιδικής, το Αίγιο, την οδό Σταδίου, το Χαλάδρι–Χολαργό, τη Πάτρα, και επιπλέον ανακαινίσεις στα υπάρχοντα καταστήματα, όπως της Νέας Ερυθραίας (επί της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας), του Ηρακλείου Κρήτης, του Βόλου, των Χανίων και του Ψυχικού.

Έμφαση στις υπηρεσίες

Στο ανανεωμένο κατάστημα της Media Markt, που παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά σαν Saturn και αποτελεί το πιο επιτυχημένο κατάστημα της εταιρείας στην χώρα μας έχοντας φτάσει να καταγράφει ετήσιο τζίρο ακόμη και 50 εκατ. ευρώ το στίγμα δίνει μία σειρά καινοτόμων υπηρεσιών. Κεντρικό σημείο αποτελεί το “Tech Bar”, ο εξειδικευμένος χώρος όπου ο επισκέπτης να μπορεί να έρθει άμεσα σε επαφή με υπηρεσίες τεχνολογίας όπως αρχικές ρυθμίσεις υπολογιστή, εγκατάσταση προγραμμάτων/εφαρμογών, μεταφορά δεδομένων, προστασία οθόνης με νανοτεχνολογία και πολλές ακόμη. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η υπηρεσία Personalized για άμεση εκτύπωση οποιασδήποτε φωτογραφίας στη θήκη, το smartphone και  το laptop της επιλογής των καταναλωτών. Επίσης, θα είναι διαθέσιμη η υπηρεσία ’Free Seminars” με την οποία οι πελάτες θα μπορούν να εκπαιδεύονται δωρεάν από τη Media Markt σε όλες τις τελευταίες τεχνολογίες και τη χρήση των συσκευών που μόλις αγόρασαν. Τέλος, στη Media Markt είναι διαθέσιμη και η αυθημερόν παράδοση, με την οποία δίνεται η δυνατότητα παράδοσης της συσκευής που θα αγοράσουν την ίδια κιόλας μέρα.

Το δε νέο κατάστημα της Κωτσόβολος διαθέτει σημείο άμεσης εξυπηρέτησης του ολοκληρωμένου συστήματος υπηρεσιών Support 360° και επιπλέον την υπηρεσία “Same day delivery”. Με την υπηρεσία αυτή, οι καταναλωτές μπορούν να παραλάβουν τη συσκευή τους αυθημερόν από το συγκεκριμένο κατάστημα, από όποιο σημείο πώλησης της Κωτσόβολος κι αν έγινε η παραγγελία, μέσα σε διάστημα 3 ωρών, ακόμα και αν δεν υπάρχει διαθέσιμο στο κατάστημα, εφόσον πρόκειται για μικρού μεγέθους συσκευή και οι δεσμεύσεις έχουν γίνει έως τις 17.00. Γενικότερα η Κωτσόβολος επενδύει σημαντικά στις υπηρεσίας εστιάζοντας σε τρία βασικά σημεία: α) την εξυπηρέτηση των πελατών με εξειδικευμένους εργαζόμενους β) τις υπηρεσίες παράδοσης και εγκατάστασης των προιόντων και γ) στις υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης με το σύστημα support 360. Παράλληλα, έχει εμπλουτίσει την γκάμα της με υπηρεσίες μετακόμισης τόσων επαγγελματικών χώρων όσο και νοικοκυριών αλλά και υπηρεσίες ηλεκτρολόγου/υδραυλικού.

Η θετική πορεία

Παρά τις δυσκολίες που καταγράφει γενικότερα η αγορά, οι δυο βασικοί ανταγωνιστές φαίνεται πως βρίσκονται σε πορεία ανάπτυξης.  Σύμφωνα με τον Δημήτρη Κατραβά, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Media-Saturn Ελλάς, η εταιρεία διατηρεί σταθερά τα μερίδια αγοράς της, βρίσκεται εντός και πάνω από τους στόχους, πρόκειται να παρουσιάσει καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην χρήση, που ολοκληρώνεται στις 30/9/2016  και αναμένεται να καταγράψει κερδοφορία στην επόμενη χρήση. Θετικό, επίσης, είναι πως η μητρική πολυεθνική δείχνει ξεκάθαρα την εμπιστοσύνη στην ελληνική θυγατρική καθώς μετά τις ΑΜΚ , που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, πλέον υπάρχουν και διαθέσιμα σημαντικά κεφάλαια για την επέκταση του δικτύου της Media-Saturn Ελλάς. Η εταιρεία εξετάζει τυχόν ευκαιρίες που μπορεί να υπάρχουν στην ελληνική αγορά και η πραγματοποίηση σχετικών κινήσεων φαντάζει σχεδόν βέβαιη. Ενδιαφέρον υπάρχει και για ανάπτυξη στη περιφέρεια σε πόλεις όπως το  Ηράκλειο και η Πάτρα. Σε κάποιες δε πόλεις της επαρχίας είναι πολύ πιθανόν να εφαρμοστεί το νέο μικρότερο format, αν τελικά προχωρήσει η αλυσίδα σε κάποιες τέτοιου είδους επενδύσεις.

Στο «αντίπαλον δέος» η αναβάθμιση του δικτύου της Κωτσόβολος και η συνεχής βελτίωση των υποδομών της αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα για την επιτυχημένη πορεία του οικονομικού έτους 2015/2016, με κέρδη που υπολογίζονται να ανέλθουν σε πάνω από 6εκ. ευρώ (απο ζημιές της τάξεως των 5,5 εκατ. ευρώ) στην προηγούμενη χρήση και σημαντική αύξηση των μεριδίων αγοράς της. Η αύξηση του κύκλου των εργασιών ανήλθε στο 5,3% και αφορά τις πωλήσεις λιανικής, ενώ εξαιρούνται οι πωλήσεις χονδρικής. Το επενδυτικό πλάνο για το οικονομικό έτος 2015/16 ανήλθε στα 5 εκ. ευρώ ενώ οι επενδύσεις συνεχίζονται δυναμικά και το τρέχον έτος 2016/2017 αγγίζοντας τα 8,5 εκ. ευρώ.

Του Δημήτρη Τσουκαλά