ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σούπερ μάρκετ: Στενό «μαρκάρισμα» από Επ. Ανταγωνισμού και Υπ. Ανάπτυξης ενόψει ανατιμήσεων

Σούπερ μάρκετ: Στενό «μαρκάρισμα» από Επ. Ανταγωνισμού και Υπ. Ανάπτυξης ενόψει ανατιμήσεων - Κεντρική Εικόνα

 

Στο «μικροσκόπιο» του υπουργείου ανάπτυξης αλλά και της Επιτροπής Ανταγωνισμού φαίνεται ότι έχει μπει ο κλάδος σούπερ μάρκετ σε μία προσπάθεια να συγκρατηθεί το επερχόμενο κύμα αυξήσεων σε εκατοντάδες κωδικούς προϊόντων και ειδών πρώτης ανάγκης.

Ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης σε συνάντηση που είχε χτες με τους επικεφαλής των μεγαλύτερων αλυσίδων της χώρας, τους ζήτησε να απορροφήσουν όσο είναι δυνατόν οι ίδιοι τις αυξήσεις και να μην τις αφήσουν να περάσουν στον τελικό καταναλωτή.

Επίσης χτες το βράδυ η Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε ότι πραγματοποιήσε αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις αγορές προμήθειας, εμπορίας και λιανικής πώλησης ειδών σουπερμάρκετ.

Οι έλεγχοι εντάσσονται στο πλαίσιο των δράσεων της επιτροπής σε νευραλγικούς κλάδους της οικονομίας αναφορικά με τυχόν αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στο πλαίσιο οριζόντιας σύμπραξης ή/και κάθε των συμπράξεων.

Στην προκειμένη περίπτωση επικέντρωσαν στις αγορές δημητριακών, γάλακτος, καφέ, μαρμελάδων, ροφημάτων και τυριών, αναφορικά με τυχόν αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στο πλαίσιο οριζόντιας σύμπραξης ή/και κάθε των συμπράξεων.

Οι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι διενεργήθηκαν στις εγκαταστάσεις επιχειρήσεων στις Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας και αποτελούν ένα προκαταρκτικό βήμα στο πλαίσιο έρευνας της επιτροπής ανταγωνισμού για τον εντοπισμό αντί-ανταγωνιστικών πρακτικών βάσει των διατάξεων του σχετικού νόμου.

Άδωνις Γεωργιάδης: Κρατήστε χαμηλά τις τιμές

Για τις ανατιμήσεις σε πολλά προϊόντα και το επερχόμενο κύμα ακρίβειας μίλησε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ το πρωί της Πέμπτης είπε ότι οι περισσότερο ανταγωνιστικές επιχειρήσεις έχουν μια ευκαιρία να κρατήσουν χαμηλά τις τιμές τους και να έχουν περισσότερη πελατεία. Διευκρίνισε δε ότι δεν ζητά να προκαλέσουν ζημιά στις επιχειρήσεις τους από την απορρόφηση των αυξήσεων, γιατί κάτι τέτοιο θα σήμαινε ανεργία, χρεοκοπίες και καταστροφή.

Επικεφαλής αλυσίδων: Δεσμευόμαστε για το καλύτερο δυνατόν

Μάλιστα ο κ. Γεωργιάδης σε τηλεδιάσκεψη με τους επικεφαλής των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, έλαβε τη ρητή δέσμευσή τους ότι θα κάνουν κάθε τι δυνατόν προκειμένου να μην μετακυλήσουν το σύνολο του αυξημένου κόστους των προϊόντων στους καταναλωτές .

Σύμφωνα με πληροφορίες κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης ο υπουργός υπογράμμισε στους επικεφαλής των σημαντικότερων επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου την κοινωνική τους ευθύνη και τα σημαντικά κέρδη που απεκόμισαν την περασμένη χρονιά. Τους υπενθύμισε δε το νέο πλέγμα των αυστηρών μέτρων που έχει υιοθετηθεί εν μέσω της πανδημίας έναντι φαινομένων αισχροκέρδειας σε βασικά προϊόντα καθώς επίσης και τη νομοθεσία περί καρτέλ και αθέμιτου κέρδους.

Απ’ την πλευρά τους οι επικεφαλής των αλυσίδων Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl Ελλάς, My Market, Μασούτης, Γαλαξίας, Κρητικός, και Market Inn, που συμμετείχαν στη σύσκεψη διαβεβαίωσαν ότι το τελευταίο που θέλουν είναι να βλάψουν τους πελάτες τους.

Ως εκ τούτου προέταξαν και τις προσπάθειες που μπορούν να γίνουν για την πιο αποδοτική διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας προκειμένου να αποφευχθεί και ένα δευτερογενές κύμα ανατιμήσεων, πέραν του εξωγενούς. Στο πλαίσιο αυτό δεσμεύθηκαν ότι θα καταβάλουν κάθε προσπάθεια να μην μετακυλήσει όλο το αυξημένο κόστος στους καταναλωτές.