ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Airbnb: Σε αναβρασμό οι ιδιοκτήτες λόγω κορωνοϊού - Τι μέτρα μελετά η εταιρεία

Airbnb: Σε αναβρασμό οι ιδιοκτήτες λόγω κορωνοϊού - Τι μέτρα μελετά η εταιρεία - Κεντρική Εικόνα

Να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις απώλειες εσόδων από ακυρωθείσες κρατήσεις λόγω του κορωνοϊού επιδιώκουν ιδιοκτήτες και διαχειρίστριες εταιρείες που μισθώνουν μέσω της πλατφόρμας Airbnb ακίνητα.

Παγκοσμίως, τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας και η αναστολή των πτήσεων αεροπορικών εταιρειών έχουν οδηγήσει σε ακύρωση κρατήσεων μέσω της αμερικανικής πλατφόρμας, ενώ παραμένει άγνωστο εάν και πότε η κανονικότητα στις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις επιστρέψει.

Η Airbnb έχει ανακοινώσει πακέτο αποζημίωσης, ύψους 250 εκατ. δολαρίων, για κρατήσεις που έγιναν έως και τις 14 Μαρτίου (οπότε η εταιρεία ανακοίνωσε την κάλυψη στο πλαίσιο της πολιτικής ειδικών περιστάσεων για περιπτώσεις που σχετίζονται με τον κορονοϊό), με άφιξη μεταξύ 14 Μαρτίου και 31 Μαΐου 2020.

Για τους «superhosts» που μισθώνουν συνήθως ένα μεγάλο αριθμό ιδιοκτησιών, η Airbnb έχει δημιουργήσει ταμείο κάλυψης αξίας 10 εκατ. δολαρίων.

Βροχή αιτημάτων

Ωστόσο, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως επικρατεί αναβρασμός μεταξύ όσων διαθέτουν μέσω Airbnb τα ακίνητά τους.

Είναι ενδεικτικό ότι το τηλεφωνικό κέντρο της αμερικανικής εταιρείας δέχεται κατά μέσο όρο 48.000 κλήσεις ανά ημέρα από οικοδεσπότες ανά τον κόσμο, όπως αναφέρει στο capital.gr ο Mauro Turcatti, επικεφαλής επικοινωνίας της Airbnb για την Ιταλία και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

«Η ταχέως αυξανόμενη επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών και η λήψη μέτρων περιορισμού του ιού έχουν οδηγήσει σε μία δίχως προηγούμενο αύξηση αιτημάτων εξυπηρέτησης. Η παγκόσμια ομάδα υποστήριξής μας, που αποτελείται από 9.000 άτομα, λαμβάνει κλήσεις σε 11 γλώσσες και σε όλες τις ζώνες ώρας, απαντώντας σε 48.000 κλήσεις, ανά ημέρα, κατά μέσο όρο. Όταν οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν την επιβολή μέτρων περιορισμού, δεχτήκαμε 55.000 κλήσεις. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο από ποτέ αριθμό τηλεφωνημάτων που έχουν δεχτεί», σημειώνει.

Σχετικά με τις ακυρώσεις κρατήσεων, ο ίδιος παραπέμπει στα δύο "πακέτα" στήριξης που έχει ανακοινώσει η εταιρεία, περιλαμβάνοντας συνολική αποζημίωση ύψους 250 εκατ. δολ. για τους οικοδεσπότες και 10 εκατ. δολ. για τους «superhosts».

Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι η πολιτική αποζημίωσης της εταιρείας θα χρειαστεί να εξειδικευτεί περαιτέρω όσον αφορά την ελληνική αγορά βραχυπρόθεσμων μισθώσεων.

Για την αποζημίωση των 250 εκατ. δολ., η εταιρεία θέτει ως χρονικό ορόσημο την 14 Μαρτίου, δηλαδή αποζημιώνονται κρατήσεις που έχουν γίνει έως και τις 14 Μαρτίου 2020, με ημερομηνία άφιξης μεταξύ 14 Μαρτίου 2020 και 31 Μαΐου 2020.

Αυτό σημαίνει ότι οι επισκέπτες που ακυρώνουν κρατήσεις για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα λαμβάνουν πλήρη επιστροφή χρημάτων, ενώ οι οικοδεσπότες δεν θα χρεώνονται όσον αφορά τις προμήθειες υπηρεσιών.