ΕΛΛAΔΑ

Βγαίνει από το συρτάρι η μακέτα του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ στην Αθήνα

Βγαίνει από το συρτάρι η μακέτα του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ στην Αθήνα - Κεντρική Εικόνα

 

Με την προκήρυξη εντός των προσεχών μηνών του σχετικού διαγωνισμού για την περιβαλλοντική μελέτη , τίθεται εκ νέου σε εφαρμογή το πλάνο για την κατασκευή του μεγάλου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα Αττικής που εκκρεμεί από τις αρχές του 2000.

Πρόκειται για έργο που ενδιαφέρει άμεσα τα ΚΤΕΛ της θεσσαλίας αλλά κυρίως τους επιβάτες των λεωφορείων οι οποίοι ταλαιπωρούνται στον παλιό σταθμό της οδού Λιοσίων. 

Το έργο αναμένεται να αναβιώσει εντός του έτους, αξιοποιώντας και την ήδη διαθέσιμη μελέτη που εκπονήσει το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, για λογαριασμό των ΚΤΕΛ, από το 2016.

Ιδιαίτερη είναι η βαρύτητα του έργου για εταιρείες ακινήτων και κατασκευαστικούς ομίλους, σύμφωνα με το thessaliaeconomy.gr, καθώς θα προωθηθεί είτε με βάση το εργαλείο των ΣΔΙΤ, ή των συμβάσεων παραχώρησης, δηλαδή θα προσφέρει στους ιδιώτες την πολυετή εκμετάλλευση – πιθανότατα άνω των 25 ετών, όλων των εμπορικών χρήσεων, που θα συνδυάζονται με τον επιβατικό σταθμό.

Η μελέτη

Ιδιοκτήτης του ακινήτου των 90 στρεμμάτων είναι η Αττικό ΜΕΤΡΟ, καθώς ο χώρος που έχει επιλεγεί βρίσκεται πλησίον του υφιστάμενου Αμαξοστασίου της εταιρείας και σχεδόν δίπλα στο Σταθμό ΜΕΤΡΟ «Ελαιώνας», έχοντας μάλιστα λάβει χωροθέτηση για τον σκοπό αυτό (δηλαδή του τερματικού σταθμού των ΚΤΕΛ), ήδη από το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για τον Ελαιώνα, που εκδόθηκε το 2005.

Βασική εκκρεμότητα για την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού είναι η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης, κάτι που αναμένεται να συμβεί εντός των προσεχών μηνών.

Με βάση το σχετικό σχεδιασμό, ο νέος σταθμός θα είναι επιφάνειας 38.500 τ.μ., εκ των οποίων περίπου 11.500 – 12.000 τ.μ. θα αφορούν σε χρήσεις καταστημάτων κι εστίασης. Επιπλέον προβλέπονται χώροι πρασίνου συνολικής επιφάνειας άνω των 20 στρεμμάτων και περίπου 500 θέσεις στάθμευσης. Πρόκειται δηλαδή για μια ολοκληρωμένη ανάπτυξη ακινήτου, με σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, λόγω και του σημείου που βρίσκεται, το οποίο στερείται τέτοιων χρήσεων.

Η ανάγκη για τον νέο σταθμό ΚΤΕΛ είναι δεδομένη, καθώς μόλις κατασκευαστεί θα επιτρέψει την μετακίνηση των σημερινών σταθμών από τον Κηφισό και την Λιοσίων, οι οποίοι εξυπηρετούν πάνω από 16 εκατ. επιβάτες ετησίως. Πέραν του προφανούς οφέλους που θα έχει μια τέτοια κίνηση, σε ό,τι αφορά την αποσυμφόρηση λίαν επιβαρυμμένων περιοχών, που επί χρόνια έχουν φτάσει στο όριό τους σε ό,τι αφορά την χρήση που γίνεται, εκτιμάται ότι η μεταφορά των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, θα αναβαθμίσει και την ίδια την περιοχή, καθώς πρόθεση των ιθυνόντων είναι να υλοποιηθούν και συνοδευτικά έργα εξωραϊσμού και καλλωπισμού των γύρω δρόμων.

Επιπλέον, σημαντικός παράγοντας είναι και η καταλληλότητα της περιοχής, καθώς εξυπηρετείται συγκοινωνιακά από τον σταθμό του ΜΕΤΡΟ, ενώ διαθέτει και οδικές προσβάσεις μέσω της Ιεράς Οδού και της Πέτρου Ράλλη. Σημειωτέον δε ότι σε κοντινή απόσταση βρίσκεται ένα ακόμα σημαντικό ακίνητο, στο οποίο έχει ανεγερθεί σε ποσοστό 75% το εμπορικό κέντρο που προσδοκούσε να κατασκευάσει η Μπάμπης Βωβός στον Βοτανικό.