ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Αλυσίδα-έκπληξη «τρέχει» με τζίρο 35% και βλέπει... πεντάδα των σούπερ μάρκετ

Σε ποια αγαθά μειώνεται ο ΦΠΑ στο 13% - Κεντρική Εικόνα

Με αγορά τζίρου, μέσω εξαγορών και συνεργασιών, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έσπασε τελικά πέρυσι το φράγμα των 300 εκατ. ευρώ, "πιάνοντας" τζίρο 310 εκατ. ευρώ από 229,8 εκατ. ευρώ που ήταν αυτός το 2017. Δηλαδή οι πωλήσεις της κατέγραψαν ποσοστιαία άνοδο 35,05% σε μια αγορά η οποία συνέχισε να αναπτύσσεται με χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό.

Ανοδικά κινήθηκαν και τα αποτελέσματα μετά φόρων τα οποία ανήλθαν στα 1,457 εκατ. ευρώ +23,25% σε σχέση με το 2017, τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν στα 11,014 εκατ. ευρώ, ενώ ο αριθμός του προσωπικού της αυξήθηκε στα 2.167 άτομα από 1.472 που ήταν στο τέλος του 2017.


Η ανάπτυξη αυτή προήλθε από τη δημιουργία νέων καταστημάτων, συνολικά 27, και από εμπορικές συνεργασίες με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchise). Σήμερα η αλυσίδα λειτουργεί 208 καταστήματα υπό αυτό το καθεστώς του franchise ενώ άλλα 100 καταστήματα συνδέονται με τη μέθοδο αυτή με την θυγατρική της CRM A.E., στην Κρήτη.

Πέρυσι, χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός επένδυσε 6,7 εκατ. ευρώ, απέκτησε τον πλήρη έλεγχο  της "ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ Α.Ε." ενώ ξεκίνησε η απορρόφηση αυτής από την οποία προέκυψε υπεραξία 5.821.301 ευρώ. Για τον πλήρη έλεγχο της Γρηγοριάδης η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός κατέβαλε τον Φεβρουάριο 2.734.302 ευρώ για το 26,68%, και 1.895.000 ευρώ στο τέλος του 2018 για το υπόλοιπο 49%.

Παράλληλα ξεκίνησε τις διαδικασίες για την απορρόφησή της κατά 100% θυγατρικής της "ΜΕΡΙΜΝΑ Α.Ε." από την οποία προέκυψε υπεραξία 1.502.181 ευρώ. Εντός του 2018 ολοκληρώθηκε και ο επιμερισμός υπεραξίας, που προέκυψε από την απόκτηση του 51% των μετοχών της εταιρείας "CRM Παντοπωλεία Κρήτης" την 11η Ιουλίου 2017, πακέτο μετοχών για το οποίο πλήρωσε 2,55 εκατ. ευρώ.

Με το συγκεκριμένο μοντέλο ανάπτυξης το οποίο έχει της βγει μέχρι στιγμής, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός θα συνεχίσει και εφέτος, κυρίως σε περιοχές όπου έχει μικρή ή και καθόλου παρουσία (π.χ. νησιά Αιγαίου).

Τη φετινή χρονιά η αλυσίδα η οποία φλερτάρει με το Top 5 του κλάδου, -βρίσκεται στην 6η θέση-, εστιάζει στην ενίσχυση του δικτύου της, στη μείωση του λειτουργικού της κόστους και στην ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. 

Πηγή capital.gr