ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ανεβάζει στροφές ο ΟΠΑΠ: Αύξηση 39% στα καθαρά κέρδη το α’ εξάμηνο

Ανεβάζει στροφές ο ΟΠΑΠ: Αύξηση 39% στα καθαρά κέρδη το α’ εξάμηνο - Κεντρική Εικόνα

Καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ εξαμήνου 2019 αυξημένα κατά 5,7% στα 779,6 εκατ. ευρώ (α’ εξάμηνο 2018: 737,5 εκατ. ευρώ) ανακοίνωσε ο ΟΠΑΠ. Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου, το α’ εξάμηνο 2019, αυξήθηκαν κατά 39,0% στα 91,8 εκατ. ευρώ (α’ εξάμηνο 2018: 66,0 εκατ. ευρώ) ή υψηλότερα κατά 30,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Το β’ τρίμηνο 2019 τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 34,6 εκατ. ευρώ (β’ τρίμηνο 2018: 26,2 εκατ. ευρώ) υψηλότερα κατά 32,2% ή αυξημένα κατά 39,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση.

Ο ρυθμός μεταβολής των εσόδων, μάλιστα αυξήθηκε στο β’ τρίμηνο 2019, με το GGR το β’ τρίμηνο 2019 να ενισχύεται κατά 6,5% στα 383,6 εκατ. ευρώ (β’ τρίμηνο 2018: 360,2 εκατ. ευρώ) ως αποτέλεσμα της αυξημένης συνεισφοράς των VLTs σε συνδυασμό με τις υψηλότερες επιδόσεις των αριθμολαχείων.

Την ίδια περίοδο το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε κατά 7,0% και διαμορφώθηκε στο α’ εξάμηνο 2019 σε 308,4 εκατ. ευρώ (α’ εξάμηνο 2018: 288,1 εκατ. ευρώ). Το β’ τρίμηνο 2019 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε 152,3 εκατ. ευρώ (β’ τρίμηνο 2018: 140,1 εκατ. ευρώ) υψηλότερο κατά 8,6% σε ετήσια βάση, επιβεβαιώνοντας για ακόμα ένα τρίμηνο ότι η αύξηση των εσόδων συνδράμει σε ακόμα υψηλότερη κερδοφορία.

Επιπλέον, ο ΟΠΑΠ κατέγραψε:

  • Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το α’ εξάμηνο 2019 αυξημένα κατά 26,2% στα 198,7 εκατ. ευρώ (α’ εξάμηνο 2018: 157,4 εκατ. ευρώ), ή αύξηση 21,2% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβανομένων έκτακτων μη επαναλαμβανόμενων κονδυλίων που σχετίζονται κυρίως με την αντιστροφή επίδικων προβλέψεων στο α’ τρίμηνο. Τα EBITDA β’ τριμήνου 2019 ανήλθαν σε 87,0 εκατ. ευρώ (β’ τρίμηνο 2018: 70,2 εκατ. ευρώ) ενισχυμένα κατά 24,0%, ή αύξηση 28,0% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
  • Λειτουργικά έξοδα α’ εξαμήνου 2019 στα 138,4 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 5,9% σε ετήσια βάση. Το β’ τρίμηνο 2019 τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά 6,7% στα €74,4εκ. (β’ τρίμηνο 2018: 79,7 εκατ. ευρώ) απόρροια κυρίως των μειωμένων εξόδων πληροφορικής μετά την ολοκλήρωση του έργου του τεχνολογικού μετασχηματισμού.
  • Ισχυρή ταμειακή θέση με καθαρό δανεισμό στα 361,9 εκατ. ευρώ και δείκτη Καθαρός Δανεισμός/LTM EBITDA στο 0,9x.
  • 20.035 VLTs στην Ελλάδα και 6.487 SSBTs στην Ελλάδα και Κύπρο εγκατεστημένα στις 30.06.2019.

«Είμαι στην ευχάριστη θέση να σημειώσω ότι τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ για το δεύτερο τρίμηνο ήταν για μια ακόμη φορά ικανοποιητικά, χάρη στη συνέχιση των θετικών τάσεων που παρατηρήθηκαν στο πρώτο τρίμηνο», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Damian Cope, για τα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου 2018

Όπως είπε, «η ισχυρή ανάπτυξη στα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) οφείλεται κατά κύριο λόγο στη δραστηριότητα των παιγνιομηχανημάτων (VLTs), τις ανθεκτικές επιδόσεις των αριθμολαχείων και την εκ βάθρων βελτίωση τoυ προϊόντος αθλητικού στοιχηματισμού. Μάλιστα, τα επιτεύγματα αυτά σημειώθηκαν έναντι μίας ιδιαίτερα απαιτητικής συγκριτικής βάσης, καθώς τον Ιούνιο του 2018 είχαμε τη συνεισφορά του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου. Η συνεχιζόμενη διαχείριση κόστους σε όλο το εύρος της εταιρείας προσέφερε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη κερδοφορίας, παρά τα διάφορα μη επαναλαμβανόμενα κόστη της συγκεκριμένης περιόδου.

Η υλοποίηση του Οράματος 2020 και η καθιέρωση του ΟΠΑΠ ως εταιρεία ψυχαγωγίας και τυχερών παιγνίων παγκόσμιου επιπέδου συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς, με επιπλέον βελτιώσεις να σημειώνονται σε κάθε τομέα των δραστηριοτήτων μας. Τα τελευταία τρία χρόνια, έχουμε καταφέρει να ανανεώσουμε ή να αναβαθμίσουμε περισσότερο από το ένα τρίτο του μεγάλου δικτύου καταστημάτων που διατηρούμε σε όλη την Ελλάδα. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικές είναι για εμάς οι θετικές επιδόσεις των νέων, μεγαλύτερων καταστημάτων και η αποδοχή τους από τους πελάτες μας.

Η διαδικτυακή αγορά παραμένει βασικός τομέας στον οποίο εστιάζουμε, καθώς αναπτύσσουμε περαιτέρω τη διπλή στρατηγική μας, τόσο μέσω της δικής μας δραστηριότητας (ΟΠΑΠ online), όσο και της επένδυσης μας στο Stoiximan Group. Σημειώσαμε σημαντική ανάπτυξη στην πελατειακή βάση των δύο δραστηριοτήτων και είμαστε αισιόδοξοι ότι η ενίσχυσή τους θα συνεχιστεί κατά το επόμενο διάστημα.

Συνολικά, η Ομάδα του ΟΠΑΠ έχει επιτύχει ισχυρές επιδόσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2019 και πιστεύουμε ότι είμαστε στην κατάλληλη θέση, ώστε να διατηρήσουμε αυτή τη δυναμική και στο υπόλοιπο του 2019 υλοποιώντας με επιτυχία τους στόχους μας για το σύνολο του έτους».