ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Φοροελαφρύνσεις στο Leasing αυτοκινήτων – Ποιοι και πόσα γλιτώνουν

Φοροελαφρύνσεις στο Leasing αυτοκινήτων – Ποιοι και πόσα γλιτώνουν - Κεντρική Εικόνα

Το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζεται να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος μειώνοντας την φορολογία στους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων ώστε να τονώσει τα κρατικά έσοδα.

Φορολογικές ελαφρύνσεις για τον κλάδο leasing αυτοκινήτων ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών σε μια προσπάθεια να ενισχύσει περαιτέρω τον κλάδο που εξυπηρετεί τόσο τις μεγάλες επιχειρήσεις όσο και τους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί μέσα στον Σεπτέμβριο θα περιλαμβάνει και αλλαγές στο leasing αυτοκινήτων ώστε να μειωθεί η φορολογία και οι χρήστες να μην επιλέγουν πολύ φθηνά εταιρικά αυτοκίνητα με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει το κράτος χρήματα αντί να τα αυξάνει.

Ο νέος τρόπος φορολόγησης των χρηστών εταιρικών αυτοκινήτων θα αλλάξει ριζικά και οι φόροι που θα πρέπει να καταβάλλουν θα είναι αρκετά χαμηλότεροι σε σχέση με εκείνους που πληρώνουν τώρα.

Ειδικότερα σήμερα υπάρχουν πέντε συντελεστές φορολόγησης από 4% έως και 22% επί της Αξίας Λιανικής Προ Φόρων των εταιρικών αυτοκινήτων οι οποίοι δηλώνονται ως επιπλέον εισόδημα για τους χρήστες.

Σε περίπτωση λοιπόν που η Αξία Λιανικής προ Φόρων περνά το όριο του χαμηλού συντελεστή φορολόγησης 4% έστω και για ένα ευρώ τότε ολόκληρο το ποσό της Αξίας Λιανικής φορολογείται με τον αμέσως επόμενο συντελεστή που είναι 7%. Δηλαδή σχεδόν διπλασιάζεται η επιβάρυνση για τους χρήστες.

Το οικονομικό επιτελείο θέλοντας να μειώσει τη φορολογία στους χρήστες φαίνεται πως έχει επιλέξει την επιβολή των αυξημένων συντελεστών φορολόγησης μόνο για το υπερβάλλον ποσό και όχι για ολόκληρο την Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων.

Επομένως αν κάποιο εταιρικό αυτοκίνητο έχει Αξία Λιανικής 17.500 ευρώ τότε οι πρώτες 12.000 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 4% (480 ευρώ), τα επιπλέον 5.000 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 7% (350 ευρώ) και τα υπόλοιπα 500 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 14% (70 ευρώ).

Το σύνολο φορολογικής επιβάρυνσης (εισόδημα) για τον χρήση θα είναι 900 ευρώ. Με το προηγούμενο καθεστώς ο χρήστης του οχήματος με Αξία Λιανικής προ Φόρων 17.500 ευρώ θα επιβαρύνονταν με επιπλέον εισόδημα ύψους 2.450 ευρώ.

Δηλαδή το όφελος στο εισόδημα για τον χρήστη θα ανέρχεται σε 1.550 ευρώ!

Ωστόσο το οικονομικό επιτελείο με αυτή την κίνηση εκτιμά πως τα κρατικά έσοδα θα αυξηθούν καθώς οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων θα επιλέξουν ακριβότερα αυτοκίνητα γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης και τον ΦΠΑ.

Σε άλλο εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 16.000 ευρώ ο χρήστης με το νέο σύστημα θα επιβαρυνθεί για τις πρώτες 12.000 ευρώ με συντελεστή 4% (480 ευρώ) ενώ για τα υπόλοιπα 4.000 ευρώ ο φόρος θα υπολογιστεί με συντελεστή 7% (280 ευρώ).

Το σύνολο της επιβάρυνσης (εισόδημα) θα ανέλθει σε 760 ευρώ ενώ με το παλαιό σύστημα ο χρήστης του εταιρικού οχήματος με Αξία Λιανικής προ Φόρων 16.000 ευρώ θα επιβαρύνονταν με 1.120 ευρώ. Δηλαδή θα γλιτώσει από το εισόδημα 360 ευρώ.

Σε ένα πιο ακριβό εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 23.000 ευρώ ο χρήστης πραγματικά θα γλιτώσει πολλά χρήματα καθώς οι πρώτες 12.000 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 4% (480 ευρώ), τα επόμενα 5.000 ευρώ με συντελεστή 7% (350 ευρώ), οι επιπλέον 3.000 ευρώ με συντελεστή 14% (420 ευρώ) και οι τελευταίες 3.000 ευρώ με συντελεστή 18% (540 ευρώ). Το σύνολο της επιβάρυνσης με το νέο σύστημα ανέρχεται σε 1.790 ευρώ.

Με το παλαιό καθεστώς η επιβάρυνση (εισόδημα) ενός χρήστη εταιρικού οχήματος με Αξία Λιανικής Προ Φόρων 23.000 ευρώ ανέρχονταν σε 4.140 ευρώ.

Δηλαδή ο χρήστης του οχήματος με Αξία Λιανικής προ Φόρων θα δηλώσει λιγότερα 2.350 ευρώ!

Ο στόλος των εταιρικών αυτοκινήτων αποτελεί σχεδόν το 50% του συνόλου των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα και κινεί την συγκεκριμένη αγορά αλλά και τις επιχειρήσεις του κλάδου.