ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το ολοκαίνουριο Skoda KAMIQ σύντομα και στην Ελλάδα

Μια όμορφη περιοχή της βορειοανατολικής Γαλλίας, το Στρασβούργο, επέλεξαν οι άνθρωποι της Skoda για να παρουσιάσουν για πρώτη φορά στην Ευρώπη το ολοκαίνουργιο KAMIQ. Είναι ένα από τα ομορφότερα, αρτιότερα και ολοκληρωμένα μοντέλα της τσέχικης εταιρείας, καθώς συνδυάζει τα κλασικά πλεονεκτήματα των SUV, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος που το κάνει να ανταποκρίνεται σε μέγιστο βαθμό σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, διαθέτει υπερυψωμένες θέσεις έχοντας την ευελιξία ενός μικρού σε διαστάσεις μοντέλου, ενώ διαθέτει χαρακτηριστική συναισθηματική σχεδίαση.
Τα υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και infotainment, οι άνετοι χώροι και τα πολλά στοιχεία Simply Clever είναι ικανά να ενθουσιάσουν όσους το οδηγήσουν θέλοντας να καλύψουν τις οικογενειακές και όχι μόνο ανάγκες τους. Στα εκατοντάδες χιλιόμετρα που κάναμε από την Βασιλεία στο Στρασβούργο αποκαλύψαμε μια σειρά από πλεονεκτήματα. Με νέα σχεδιαστική φιλοσοφία ξεχωρίζει από τους διαχωρισμένους προβολείς, τα φώτα ημέρας πάνω από το κύριο σώμα των προβολέων, ενώ αίσθηση προκαλούν τα δυναμικά φλας εμπρός και πίσω που δείχνουν το νέο δρόμο που έχει αποφασίσει να βαδίσει η Skoda. Με μήκος 4.241 χιλιοστών, είναι πολύ πιο compact από τα δύο μεγαλύτερα SUV της μάρκας. Σε συνδυασμό με τις υπερυψωμένες θέσεις των καθισμάτων, κατά τη διάρκεια της οδήγησγς μας πρόσφερε άνετη οδήγηση στον αστικό ιστό, ενώ νιώσαμε όμορφα όταν κινηθήκαμε εκτός δρόμου.
Με το KAMIQ η Skoda εξελίσσει την επιτυχημένη γκάμα των SUV της, καθώς πρόκειται να αποτελέσει τον μελλοντικό βασικό πυλώνα στην ανάπτυξη της μάρκας, καθώς η ζήτηση για SUV συνεχώς αυξάνεται. Μεταξύ 2017 και 2018 μόνο, η ζήτηση για μοντέλα της κατηγορίας αυξήθηκε κατά 6,8%. Σήμερα, περισσότερα από ένα στα τρία αυτοκίνητα που παραδίδονται παγκοσμίως είναι SUV. Η όλο και πιο δημοφιλής κατηγορία των compact SUV έφτασε να σημειώνει αύξηση 13%, με την κύρια ομάδα όσων απευθύνεται να είναι άνθρωποι αθλητικοί και προσανατολισμένοι στο δυναμικό lifestyle, που δίνουν ιδιαίτερη σημασία τόσο στην άνεση όσο και στις σύγχρονες δυνατότητες μετακίνησης.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι στιβαρές λεπτομέρειες και οι μεγάλοι τροχοί των 16 έως 18 ιντσών προσδίδουν επιβλητική εμφάνιση. Χάρη στις compact διαστάσεις του, το καινούργιο SUV έχει έντονο χαρακτήρα και δυναμισμό. Η οικογενειακή γραμμή των SUV είναι ορατή με την πρώτη ματιά, αλλά κάποια εντυπωσιακά χαρακτηριστικά διαχωρίζουν την εικόνα του KAMIQ. Για παράδειγμα, το ανάγλυφο καπό με την εξαιρετική κατασκευαστική ακρίβειά του προσδίδει μοναδική εμφάνιση και υπογραμμίζει την ξεχωριστή του ταυτότητα. Είναι το πρώτο Skoda με διαχωρισμένους προβολείς LED με φώτα ημέρας τοποθετημένα ψηλά και στην έκδοση full LED με δυναμικά φλας μπροστά και πίσω. Προαιρετικά διατίθεται και μια πανοραμική οροφή.
Το KAMIQ είναι το δεύτερο SKODA που διαθέτει την καινούργια φιλοσοφία σχεδίασης του εσωτερικού, με επικεφαλής σχεδιασμού και σε αυτό το μοντέλο τον Έλληνα, Δημήτρη Δαρκούδη. Η ψηλότερα τοποθετημένη θέση των καθισμάτων και οι άνετοι χώροι του μοντέλου κάνουν πιο εύκολη την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο και παρέχουν μια συνολικά πολύ καλή ορατότητα καθώς και ακόμα καλύτερη εργονομία. Πίσω, το εσωτερικό ύψος του είναι 1.003 χιλιοστά, το εσωτερικό πλάτος 1.425 χιλιοστά και ο χώρος για τα γόνατα 73 χιλιοστά. Τιμές που κάθε μια τους αποτελεί ρεκόρ για την κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 400 λίτρων, η οποία μπορεί να αυξηθεί στα 1.395 λίτρα με την αναδίπλωση της ασύμμετρης (σε αναλογία 60:40) πλάτης του πίσω καθίσματος, που προαιρετικά μπορεί να διαθέτει και κεντρικό υποβραχιόνιο. Μια άλλη προαιρετική επιλογή, η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού, επιτρέπει τη μεταφορά ιδιαίτερα ογκωδών αντικειμένων μήκους έως και 2.447 χιλιοστών. Οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό εξασφαλίζουν επιπλέον 26 λίτρα για την αποθήκευση μικροαντικειμένων. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον, κάτι που ισχύει και για τις καινούργιες επενδύσεις από Suedia με τα νέα σχέδια των καθισμάτων.
Αν και εμείς οδηγήσαμε την έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα TDI 1,6 λίτρων που αποδίδει 116 ίππους, εντούτοις διαθέτει δύο κινητήρες βενζίνης TSI με χωρητικότητα 1,0 ή 1,5 λίτρων. Ο πρώτος απόδοσης 95 ή 116 ίππους με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα και ο δεύτερος με 150 ίππους. Να σημειώσουμε ότι τόσο ο πιο ισχυρός βενζινοκινητήρας όσο και ο πετρελαιοκινητήρας θα διατίθενται στην Ελλάδα αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG7 σχέσεων. Αργότερα, θα λανσαριστεί και ο 1.0 G-TEC των 90 ίππων, ο πρώτος κινητήρας που λειτουργεί με φιλικό προς το περιβάλλον φυσικό αέριο (CNG) σε SUV της Skoda, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d-TEMP. Το KAMIQ διαθέτει μια νέα ανάρτηση που εξασφαλίζει 39 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το SCALA.
Το KAMIQ βασίζεται στο πλαίσιο MQB-A0 του ομίλου Volkswagen και παρέχει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Είναι εξοπλισμένο με έως και εννέα αερόσακους, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού καθώς και πλευρικοί αερόσακοι πίσω, διαθέτει υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης καθώς και άνετους χώρους. Έχει μήκος 4,241 χιλιοστών, πλάτος 1,793 χιλιοστών και ύψος 1,553 χιλιοστών (μαζί με τις ράγες οροφής). Σχεδόν το 80% του αμαξώματός του αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής και θερμής έλασης. Οι προβολείς LED και τα αντίστοιχα πίσω φώτα είναι στάνταρ, ενώ η προαιρετική έκδοση fullLED διαθέτει επιπλέον AFS και δυναμικά φλας εμπρός και πίσω. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει LaneAssist (Υποβοήθηση Λωρίδας), FrontAssist με CityEmergencyBrake και PredictivePedestrian Protection (Εμπρός Υποβοήθηση με Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης στην πόλη και Προληπτική Προστασία Πεζών) καθώς και Multi-CollisionBrake (Πέδηση Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων).
Τα συστήματα Swing, Bolero και Amundsen ανήκουν στην τρίτη γενιά των συστημάτων infotainment του ομίλου, έχουν οθόνες με διαγώνιο από 6,5 έως 9,2 ίντσες και μπορούν να εξοπλιστούν με το προαιρετικό σύστημα Skoda SoundSystem που έχει δέκα ηχεία. Το KAMIQ είναι πάντα συνδεδεμένο και online χάρη σε μια ενσωματωμένη LTEeSIM. Αυτό, για παράδειγμα, επιτρέπει τη συνεχή βελτιστοποίηση της πλοήγησης. Η ψηφιακή βοηθός (Digital Assistant) της Skoda που ονομάζεται Laura μπορεί να ανταποκριθεί στις φωνητικές εντολές και υποστηρίζεται από online δεδομένα. Εκτός από τις απλές εντολές καταλαβαίνει επίσης φράσεις και προτάσεις που εκφέρονται ως φυσικός λόγος. Το eSIM δεν ενεργοποιεί μόνο τη λειτουργία eCall, αλλά παρέχει και πρόσβαση στις κινητές ηλεκτρονικές υπηρεσίες SKODA Connect. Οι εφαρμογές Infotainment μπορούν να μεταφορτωθούν από το αυτοκίνητο μέσω του Shop. Επίσης διαθέσιμες είναι η τεχνολογία SmartLink για τη σύνδεση συσκευών μέσω του AppleCarPlay, του AndroidAuto ή του MirrorLink (προαιρετικό το WirelessSmartLink), ένα Wi-Fihotspot, δύο θύρες USB-C μπροστά και δύο πίσω και ένα PhoneBox που επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση smartphones.
Για το πρώτο SUV της μάρκας που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου Volkswagen η Skoda έχει εξελίξει νέες αναρτήσεις που συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα ενός SUV με τα χαρακτηριστικά οδήγησης ενός μικρού αυτοκινήτου. Σε σύγκριση με το SKODA Scala, το οποίο βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, το KAMIQ διαθέτει μεγαλύτερου μήκους ελατήρια και αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό με μεγαλύτερη μπροστά, ενισχυμένο πίσω άξονα, μεγαλύτερους τροχούς και τιμόνι με υδραυλική υποβοήθηση με διαφορετικό λόγο. Η απόσταση του KAMIQ από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 39 χιλιοστά σε σχέση με το Scala. Από τα οποία τα 10 χιλιοστά προέρχονται από τα πιο μεγάλα ελαστικά και τα υπόλοιπα από τη νέα γεωμετρία της ανάρτησης. Με συνολική απόσταση από το έδαφος στα 188 χιλιοστά, το SKODA KAMIQ δημιουργεί ένα νέο σημείο αναφοράς για τα compact SUV.
Να σημειώσουμε ότι για όσους επιθυμούν να οδηγούν ιδιαίτερα δυναμικά, το KAMIQ μπορεί να τους ικανοποιήσει, καθώς διατίθεται με το Sport Chassis Control ως επιλογή. Η σπορ αυτή ανάρτηση χαμηλώνει το αυτοκίνητο κατά 10 χιλιοστά και έχει δύο διαφορετικές ρυθμίσεις. Normal και Sport με την τελευταία να προσαρμόζει τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ έτσι ώστε τα χαρακτηριστικά τους να είναι πιο σφιχτά.
Οι δύο αυτές ρυθμίσεις μπορούν να διαμορφωθούν στο μενού Driving Mode Select, που παρέχεται σε συνδυασμό με το Sport Chassis Control και διαθέτει μια επιλογή τεσσάρων προγραμμάτων. Normal, Sport, Eco και Individual. Το πρόγραμμα που επιλέγεται επηρεάζει και τη ρύθμιση της ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης, καθώς και την απόκριση τόσο του κινητήρα όσο και του κιβωτίου ταχυτήτων.
Για την ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια το μοντέλο σε κακούς και δύσκολους δρόμους υπάρχει διαθέσιμη, προαιρετικά, προστασία του κάτω μέρους του. Αυτή αποτελείται από θερμοπλαστικά καλύμματα ενισχυμένα με fiberglass που προστατεύουν τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων από ζημιές που μπορούν να προκληθούν από τις ανωμαλίες ενός κακού δρόμου. Στάνταρ ο χώρος του κινητήρα είναι ήδη επενδυμένος με το ίδιο υλικό για τη βελτίωση της αεροδυναμικής.
Η τιμή του στην Ελλάδα (όταν αυτό έρθει στην χώρα μας) σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των ανθρώπων της ελληνικής αντιπροσωπείας και χωρίς να έχουν βγει οι τελικές λεπτομέρειες των τιμολογίων θα είναι περίπου 1500 ευρώ πάνω από την τιμή του Skoda Scala.