ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ψήφος εμπιστοσύνης» στις αλλαγές σε εργασιακά και απολύσεις

«Ψήφος εμπιστοσύνης» στις αλλαγές σε εργασιακά και απολύσεις - Κεντρική Εικόνα

Δύο τροπολογίες, αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατατέθηκαν την Πέμπτη στο διϋπουργικό νομοσχέδιο, λίγο πριν από την προγραμματισμένη λήξη της συζήτησης του διϋπουργικού νομοσχεδίου. Ο υπουργός Εργασίας χαρακτήρισε "κρίσιμες, σημαντικές και θετικές" τις διατάξεις των τροπολογιών που κατέθεσε στη Βουλή, κρίσιμες "για τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, την Ελλάδα που θέλουμε την επόμενη μέρα, γιατί η Ελλάδα δεν περιμένει".

Με την πρώτη τροπολογία θεσπίζεται ανώτατο ποσό μηνιαίας σύνταξης ή συντάξεων για όλες τις συντάξεις γήρατος, αναπηρίας και θανάτου που απονέμονται από τον ΕΦΚΑ ή επανυπολογίστηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4387/2016, για να αποτραπεί η παροχή «χρυσών» συντάξεων.

Ειδικότερα, με την τροπολογία θεσπίζεται ανώτατο όριο στο συνολικό ακαθάριστο ποσό κάθε μηνιαίας κύριας σύνταξης ή περισσοτέρων της μιας συντάξεων λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου που χορηγούνται από τον ΕΦΚΑ και εφόσον μέρος του χρόνου ασφάλισης διανύθηκε ή ανάγεται έως και 31.12.2016. Το νέο ανώτατο όριο σύνταξης ορίζεται στο 12πλάσιο της εθνικής σύνταξης που αντιστοιχεί στα 20 έτη ασφάλισης, (ήτοι στο ποσό των 4.608 ευρώ), στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται τα ποσά των χορηγούμενων από τον ΕΦΚΑ επιδομάτων αναπηρίας.

Το εν λόγω ανώτατο όριο εφαρμόζεται και επί των συντάξεων που έχουν χορηγηθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν. 4387/2016 (12.5.2016) ή ανατρέχουν στην ανωτέρω ημερομηνία.

Ποσά συντάξεων που έχουν ήδη απονεμηθεί ή επανϋπολογιστεί, μετά την έναρξη ισχύος του ανωτέρω νόμου και υπερβαίνουν το προαναφερόμενο ανώτατο όριο, προσαρμόζονται στο νέο οριζόμενο ως άνω ποσό από την ημερομηνία έναρξης καταβολής ή επανυπολογισμού τους. Τυχόν επιπλέον διαφορές συντάξεων αναζητούνται ως καλοπίστως εισπραχθείσες και επιστρέφονται με παρακράτηση σε ποσοστό 20% της μηνιαίας καταβαλλόμενης σύνταξης και μέχρι ολοσχερούς εξοφλήσεως.

Σύμφωνα με την έκθεση του ΓΛΚ, από τις προτεινόμενες διατάξεις επέρχεται ετήσια εξοικονόμηση δαπάνης, δηλαδή, από τη θέσπιση ανώτατοι ορίου στο συνολικό ακαθάριστο ποσό για τις ήδη απονεμηθείσες πολύ υψηλές συντάξεις, και από τις προς απονομή μελλοντικές πολύ υψηλές συντάξεις. Η εξοικονόμηση αυτή για τα έτη 2019, 2020, 2021, 2022 και 2023 εκτιμάται στο ποσό των 550.000 ευρώ περίπου, 1,3 δις περίπου, 1,5 δις περίπου, 1,7 δις περίπου και 1,8 δις περίπου αντίστοιχα. Προβλέπεται επίσης αύξηση εσόδων από την αναζήτηση και επιστροφή τυχόν επιπλέον διαφορών συντάξεων που έχουν ήδη απονεμηθεί και υπερβαίνουν το ανώτατο όριο.

Αναφορικά με την τροπολογία για το ανώτατο ποσό μηνιαίας σύνταξης, ο υπουργός Εργασίας είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ φεύγει και κρύβεται για να μην αποκαλυφθεί η βαριά κληρονομιά που άφησε.

"Ενημερώθηκα από τη γενική διευθύντρια των Συντάξεων ότι υπάρχουν συντάξεις ύψους 24.000 ευρώ, 15.000 ευρώ, 10.000 ευρώ που είναι έτοιμες να απονεμηθούν. Στείλαμε κατεπείγον mail σε όλες τις περιφερειακές διευθύνσεις του ΕΦΚΑ με την εντολή να παγώσουν όλες οι πληρωμές των συντάξεων που είναι υψηλές", είπε ο υπουργός και κατέθεσε στοιχεία για υψηλές μηνιαίες συντάξεις. "Τι ζητούσαν οι κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ; Να καθίσω με τα χέρια σταυρωμένα και να πληρωθούν αυτές οι συντάξεις; Γι΄αυτό έπρεπε να υπάρξει διάταξη νόμου, διαφορετικά στις 25 Αυγούστου, αν κάποιος υπάλληλος ακολουθούσε το νόμο και όχι την προφορική εντολή μου, τότε σαφέστατα, θα πληρωνόντουσαν αυτές οι συντάξεις", είπε ο υπουργός Εργασίας για τον λόγο που κατατέθηκε η επείγουσα τροπολογία που βάζει πλαφόν στις συντάξεις και ενσωματώνει μέσα και ανταποδοτικότητα και αναδιανεμητικότητα, με σεβασμό στους συνταξιούχους. "Σε ένα κράτος που σέβεται τη δημοκρατία και τη λειτουργία του, δεν μπορούμε να αποδώσουμε τέτοιες υψηλές συντάξεις", είπε ο κ. Βρούτσης.

Τάξη στο καθεστώς των ανώτατων συντάξεων βάζει η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή, τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού Alpha. Παράλληλα, με άλλη τροπολογία ρυθμίζονται θέματα που έχουν να κάνουν με τον τρόπο που γίνεται μια καταγγελία εργασιακής σύμβασης, σημείωσε.

«Ο κ. Βρούτσης κατέθεσε δύο τροπολογίες. Η μία αφορά την επιβολή ενός πλαφόν στις ανώτατες συντάξεις, οι οποίες πλέον θα φθάνουν μέχρι το ύψος των 4.608 ευρώ. Αυτές που είχε γίνει ένα θέμα τις προηγούμενες ημέρες, που φθάνανε μέχρι και 24.000 ευρώ το μήνα σύνταξη σε αυτούς τους καιρούς. Επομένως μπαίνει μια τάξη, ένα ανώτατο πλαφόν 4.608 που αντιστοιχεί στο δωδεκαπλάσιο της κατώτατης εθνικής σύνταξης με 20 έτη ασφάλισης. Η άλλη τροπολογία έχει να κάνει με την κατάργηση των άρθρων 48 και 58, ενός νόμου που ψήφισε τον Μάιο η προηγούμενη κυβέρνηση, του νόμου 4611/2019. Είναι δύο άρθρα που είχαν να κάνουν με τον τρόπο που γίνεται μια καταγγελία εργασιακής σύμβασης, μια απόλυση. Αυτό το άρθρο αφορούσε το βάσιμο λόγο απόλυσης και την καταβολή αποζημίωσης» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Καταργούνται αιτιολογημένες απολύσεις και «ευθύνη εργολάβου»

Με τη δεύτερη τροπολογία, καταργούνται αφότου ίσχυσαν διατάξεις της εργασιακής νομοθεσίας σχετικά με:

• την ευθύνη αναθέτοντος εργολάβου και υπεργολάβου έναντι των εργαζομένων (άρθρο 9 ν.4554/2018)

• το βάσιμο λόγο ως σωρευτικό κριτήριο για το έγκυρο της καταγγελίας της εργασιακής σχέσης εργαζόμενου (άρθρο 48 του ν.4611/2019)

• την αναστολή προθεσμιών κατά τη συμφιλιωτική διαδικασία και τη διαδικασία επίλυσης εργασιακών διαφορών (άρθρο 58 ν, 4611/2019).

Αναφορικά με την ευθύνη αναθέτοντος εργολάβου και υπεργολάβου έναντι εργαζομένων, στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι καταργείται η διάταξη του άρθρου 9 του ν. 4554/2018, με την οποία επιχειρήθηκε η γενική νομοθετική ρύθμιση για την κοινή και αλληλέγγυα ευθύνη αναθέτοντος εργολάβου και υπεργολάβου έναντι των εργαζομένων η οποία στην πράξη προκάλεσε εκτεταμένη σύγχυση και δυσκολίες εφαρμογής που είχαν ως αποτέλεσμα, αφενός την άμβλυνση της προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων έναντι του εργοδότη προς τους αντισυμβαλλομένους του στο πλαίσιο συμβάσεων εκτέλεσης έργων, παροχής υπηρεσιών κλπ, αλλά και των σχέσεων αυτών με τρίτους στο πλαίσιο συμβάσεων υπεργολαβίας. Αναφέρεται επίσης ότι η διάταξη πρέπει να καταργηθεί ώστε να είναι σαφής η ευθύνη του εργοδότη έναντι των εργαζομένων που αυτός απασχολεί, ανεξαρτήτως των συμβατικών σχέσεων που αναπτύσσει ο εργοδότης με τρίτους ως επιχειρηματίας.

Αναφορικά με την κατάργηση της διάταξης για το βάσιμο λόγο ως σωρευτικό κριτήριο για το έγκυρο της καταγγελίας της εργασιακής σχέσης εργαζόμενου (άρθρο 48 του ν.4611/2019). Το άρθρο 48 του ν.4611/2019 προέβλεπε ότι η καταγγελία της εργασιακής σχέσης θεωρείται έγκυρη, μόνο αν οφείλεται σε βάσιμο λόγο, κατά την έννοια του άρθρου 24 του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 4359/2016, έχει γίνει εγγράφως, έχει καταβληθεί η οφειλόμενη αποζημίωση και έχει καταχωρηθεί η απασχόληση του απολυόμενου στα τηρούμενα για τον ΕΦΚΑ μισθολόγια ή έχει ασφαλιστεί ο απολυόμενος. Σε περίπτωση αμφισβήτησης, το βάρος της επίκλησης και απόδειξης της συνδρομής των προϋποθέσεων έγκυρης καταγγελίας φέρει ο εργοδότης.

Αναφερόμενος στη δεύτερη τροπολογία για την κατάργηση διατάξεων της εργασιακής νομοθεσίας, ο υπουργός Εργασίας είπε ότι "στο επίκεντρο της πολιτικής της ΝΔ βρίσκεται ο άνθρωπος και ο εργαζόμενος, ο συνταξιούχος και ο αδύναμος γιατί αυτό είναι το DNA και το αξιακό σύστημα της ΝΔ και γι΄αυτό παίρνει αποφάσεις για να περιφρουρήσει εξελίξεις που υπονομεύουν την αγορά εργασίας, υπονομεύουν τον εργαζόμενο, κάνουν τη συμφιλίωση εργαζομένων και εργοδοτών αδύνατη, δημιουργούν διχασμό, κάνουν ελκυστική την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας και είναι διατάξεις που ψήφισε παραμονές η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ". Ο υπουργός αναφερόμενος στην κατάργηση της διάταξης για την ευθύνη του αναθέτοντος εργολάβου και υπεργολάβου έναντι εργαζόμενου, την χαρακτήρισε τραγελαφική και ιδεοληπτική τη διάταξη. Ιδίως για την κατάργηση της διάταξης για το βάσιμο λόγο απόλυσης, ο υπουργός είπε αποδείχθηκε βλαπτική διότι τα αποτελέσματα των απολύσεων δείχνουν ότι αύξηση απολύσεων από το 2018 στο 2019 την οποία απέδωσε στη διάταξη αυτή. "Η Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει. Καταργούμε ιδεοληπτικές εργασιακές διατάξεις και προχωράμε μπροστά για την Ελλάδα του αύριο, για την Ελλάδα που αξίζει στους Έλληνες", είπε ο υπουργός.

«Ο κ. Βρούτσης κατέθεσε δύο τροπολογίες. Η μία αφορά την επιβολή ενός πλαφόν στις ανώτατες συντάξεις, οι οποίες πλέον θα φθάνουν μέχρι το ύψος των 4.608 ευρώ. Αυτές που είχε γίνει ένα θέμα τις προηγούμενες ημέρες, που φθάνανε μέχρι και 24.000 ευρώ το μήνα σύνταξη σε αυτούς τους καιρούς. Επομένως μπαίνει μια τάξη, ένα ανώτατο πλαφόν 4.608 που αντιστοιχεί στο δωδεκαπλάσιο της κατώτατης εθνικής σύνταξης με 20 έτη ασφάλισης. Η άλλη τροπολογία έχει να κάνει με την κατάργηση των άρθρων 48 και 58, ενός νόμου που ψήφισε τον Μάιο η προηγούμενη κυβέρνηση, του νόμου 4611/2019. Είναι δύο άρθρα που είχαν να κάνουν με τον τρόπο που γίνεται μια καταγγελία εργασιακής σύμβασης, μια απόλυση. Αυτό το άρθρο αφορούσε το βάσιμο λόγο απόλυσης και την καταβολή αποζημίωσης» ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού Alpha.

«Μέχρι σήμερα με βάση και τον αναθεωρημένο Ευρωπαϊκο Κοινωνικό Χάρτη, τον οποίο έχει κυρώσει η χώρα μας και έχει ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο ήδη από το 2016, προβλεπόταν είτε καταβολή αποζημίωσης με άσκηση του διευθυντικού δικαιώματος, χωρίς δηλαδή βάσιμο λόγο απόλυσης, είτε βάσιμος λόγος απόλυσης χωρίς αποζημίωση. Με τη διάταξη που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ προβλεπόταν μόνο καταγγελία μιας σύμβασης με βάσιμο λόγο απόλυσης» συμπλήρωσε ο κ. Πέτσας.

Ερωτηθείς αν η ΝΔ το είχε ψηφίσει τότε, ο κ. Πέτσας απάντησε ότι το είχε ψηφίσει τότε και τώρα το καταργεί, εξηγώντας πως «απεδείχθη από την εξέλιξη των πραγμάτων ότι ήταν μια λανθασμένη διάταξη, μια διάταξη που προκάλεσε προβλήματα στην αγορά εργασίας». Αναφερόμενος στα προβλήματα, είπε πως το πρώτο είναι ότι όσοι ήταν σήμερα εργαζόμενοι εγκλωβίζονται σε ένα καθεστώς χαμηλής αμοιβής, ενώ όσοι δεν ήταν εργαζόμενοι, είτε άνεργοι είτε νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας, δεν μπορούσαν να βρουν μόνιμη δουλειά και προσέθεσε:

«Είχαν αυξηθεί οι ελαστικές μορφές απασχόλησης, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία του Ιουλίου του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, αλλά πολύ περισσότερο μπήκε φρένο στην απασχόληση, στις νέες δουλειές. Το ένα θέμα ήταν η ελαστικοποίηση των μορφών εργασίας, το άλλο θέμα ήταν ότι χάθηκαν τον Ιούλιο 14.661 θέσεις εργασίας από τον συνδυασμό των πολιτικών του ΣΥΡΙΖΑ και από τις άκαμπτες διατάξεις που έφερε η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό το αλλάζουμε, δεν έχουμε ούτε μία ημέρα για χάσιμο και αυτό είναι και μια έμμεση απάντηση γιατί ήρθε σήμερα αυτή η τροπολογία. Θέλαμε να έρθει νωρίτερα, δεν μπόρεσε να έρθει γιατί έπρεπε να περάσει και από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Δεν έχουμε ούτε μία ημέρα για χάσιμο, δεν έχουμε ούτε μία ημέρα για θέση εργασίας χαμένη».

«Ψήφος εμπιστοσύνης» από ΓΣΕΒΕΕ

Θετικά αξιολογεί η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών-Βιοτεχνών-Εμπόρων (ΓΣΕΒΕΕ) την τροπολογία του υπουργείου Εργασίας για τα εργασιακά, τονίζοντας ότι «μια σειρά εργασιακών ρυθμίσεων που συντελέστηκαν κυρίως την τελευταία διετία, δημιουργούσαν επιπρόσθετο και δυσβάστακτο γραφειοκρατικό και διοικητικό κόστος συμμόρφωσης, ιδιαίτερα για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν την δυνατότητα να διατηρούν οργανωμένα λογιστήρια και νομικά τμήματα, χωρίς μάλιστα να προσδίδουν ένα καλύτερο πλαίσιο προστασίας των εργαζομένων».

Ως τέτοιες ρυθμίσεις η ΓΣΕΒΕΕ επισημαίνει:

α) την Ευθύνη αναθέτοντος εργολάβου και υπεργολάβου έναντι των εργαζομένων, β) τον Βάσιμο λόγο απόλυσης, γ) την Καταχώρηση της ετήσιας κανονικής άδειας στο ΠΣ Εργάνη, δ) την Αναστολή προθεσμιών κατά τη συμφιλιωτική διαδικασία και τη διαδικασία επίλυσης εργατικών διαφορών, την Αναγγελία του απασχολούμενου προσωπικού επί εκτέλεσης οικοδομικής εργασίας ή τεχνικού έργου στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, αλλά και το άρθρο 46 του Ν. 4387/2016 περί Αντικειμενικού συστήματος τεκμαρτού υπολογισμού εισφορών.

«Η ΓΣΕΒΕΕ αλλά και οι υπόλοιποι εργοδοτικοί κοινωνικοί εταίροι έχουν τεκμηριώσει επαρκώς τόσο τα περιττά εμπόδια που δημιουργούν οι εν λόγω διατάξεις στην επιχειρηματική δραστηριότητα και την απασχόληση, όσο και νομικά όπου έχει επισημανθεί ότι το ελληνικό δίκαιο προστασίας των εργαζομένων ήταν και χωρίς τις διατάξεις αυτές πλήρες και τυπικά και ουσιαστικά», τονίζει η Συνομοσπονδία και προσθέτει:

«Σημειώνουμε ότι το ελληνικό δίκαιο αποτελείται από ένα πυκνό πλέγμα διατάξεων εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας που καλύπτει όλες τις πιθανές παραβάσεις και προβλέπει σχετικές κυρώσεις. Εκείνο συνεπώς που απαιτείται δεν είναι η προσθήκη ρυθμίσεων που το μόνο που τροφοδοτούν είναι την ελληνική γραφειοκρατία και αυξάνουν αναίτια το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων, αλλά κωδικοποίηση της νομοθεσίας, απλοποίηση των διαδικασιών συμμόρφωσης, αποτελεσματικός έλεγχος και εξορθολογισμός των προστίμων όπου χρειάζεται.

Με βάση τα παραπάνω η τροπολογία του υπουργού Εργασίας, κ. Ιωάννη Βρούτση, στο ψηφισθέν νομοσχέδιο "Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα", με την οποία επανέρχεται το προηγούμενο καθεστώς για τον Βάσιμο λόγο απόλυσης, την Ευθύνη αναθέτοντος εργολάβου και υπεργολάβου έναντι των εργαζομένων και την Αναστολή προθεσμιών κατά τη συμφιλιωτική διαδικασία και τη διαδικασία επίλυσης εργατικών διαφορών, αξιολογείται ως θετική από την ΓΣΕΒΕΕ.

Αναμένουμε από το υπουργείο Εργασίας να επιληφθεί και των υπόλοιπων εκκρεμών ζητημάτων που τελικά δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που θεωρητικά προσπαθούν να επιλύσουν.

Τέλος, οφείλουμε να τονίσουμε πως πάγια και διαχρονική θέση της ΓΣΕΒΕΕ είναι η ανάγκη για ουσιαστική διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και στο μέτρο του δυνατού και η επίτευξη συναίνεσης, πριν την υιοθέτηση ρυθμίσεων που έχουν αντίκτυπο τόσο στην επιχειρηματική δραστηριότητα, όσο και στην αγορά εργασίας, κάτι που δεν έγινε πριν την εισαγωγή και την θεσμοθέτηση των εν λόγω ρυθμίσεων από την προηγούμενη κυβέρνηση».

Ισχυροποιείται όλο το εργατικό δίκαιο

«Το θέμα με τις "χρυσές" συντάξεις του ΣΥΡΙΖΑ ήταν μία ανοιχτή πληγή για το υπουργείο Εργασίας», επισήμανε μεταξύ άλλων ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Γιάννης Βρούτσης σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό «OPEN». Ακόμη τόνισε ότι οι «χρυσές» συντάξεις «δίνονταν επί τρία χρόνια με τον νόμο Κατρούγκαλου, και αν δεν κατατίθετο έστω και την τελευταία στιγμή η τροπολογία θα συνεχίζονταν όλο το καλοκαίρι». «Έπρεπε να φέρω την τροπολογία χθες με το πλαφόν των 4.608 ευρώ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βρούτσης.

Σχετικά με το αν η τροπολογία έχει αναδρομική ισχύ και αν θα πρέπει να επιστρέψουν τα χρήματα οι συνταξιούχοι ο κ. Βρούτσης τόνισε: «Στην τροπολογία προβλέπεται. Δεν θα ήταν κοινωνικά δίκαιο όσοι πήραν τις υψηλές συντάξεις μέχρι σήμερα να τις διατηρήσουν, γι' αυτό ακριβώς στην ίδια τροπολογία προβλέπεται ότι θα υπάρξει αναδρομική αναζήτηση των συντάξεων των υψηλών με μία παρακράτηση 20% σε επίπεδο μηνιαίας καταβολής».

«Ήταν αβλεψία του νόμου, της πολιτικής ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ που άφησε αυτό το ανοιχτό κομμάτι και αυτό το προβλέπουμε με τη χθεσινή τροπολογία. Κλείνουμε το κεφάλαιο αυτό μια για πάντα. Ήταν χρέος μου και καθήκον μου από τη θέση του υπουργού να περιφρουρήσω το ασφαλιστικό σύστημα και την κοινωνική δικαιοσύνη», προσέθεσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Αναφορικά με τη δεύτερη τροπολογία για τις απολύσεις ο κ. Βρούτσης υπογράμμισε ότι «ισχυροποιείται όλο το εργατικό δίκαιο και επανέρχεται στην αρχική του μορφή. Υπενθυμίζω ότι η διάταξη που συζητάμε αυτή τη στιγμή ψηφίστηκε το Μάιο του 2019. Απλούστατα επαναφέρουμε τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη ο οποίος αλλοιώθηκε και στρεβλώθηκε με τη συγκεκριμένη διάταξη». Παράλληλα ο υπουργός επισήμανε: «Μετά τη διάταξη του ΣΥΡΙΖΑ το Μάιο οι απολύσεις στη χώρα μας αυξήθηκαν. Η διάταξη αυτή του ΣΥΡΙΖΑ λειτούργησε αντίστροφα στην αγορά εργασίας», ενώ συμπλήρωσε ότι η ΝΔ επαναφέρει την προστατευτική ασπίδα του εργαζομένου.

«Προτεραιότητά μας είναι να μειωθεί η ανεργία, προτεραιότητά μας είναι να προστατεύσουμε τον άνεργο, τον αδύναμο, να φέρουμε ανάπτυξη στον τόπο να υπάρξουν δουλειές», ανέφερε ο κ. Βρούτσης και στέλνοντας μήνυμα προς τους εργαζόμενους σημείωσε: «Θέλουμε να έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη προς την κυβέρνησή μας. Είμαστε μία κυβέρνηση που κινείται με υπευθυνότητα και ρεαλισμό».

Γιατί καταργείται η υποχρέωση αιτιολόγησης της απόλυσης

Τους λόγους για τους οποίους η κυβέρνηση προχώρησε στην κατάργηση της υποχρέωσης αιτιολόγησης της απόλυσης, εξήγησε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας. 

Όπως είπε, παρά του ότι είχαν ψηφίσει αυτή τη διάταξη, όταν την έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ, τους τελευταίους μήνες παρατηρήθηκε ότι υπήρχε πρόβλημα στην εφαρμογή της και ότι λειτουργούσε σε αντίθετη κατεύθυνση. 

Σύμφωνα με τον Στέλιο Πέτσα, ο φόβος ότι θα μπορούσε να μπει ο εργοδότης σε έναν κυκεώνα για να προχωρήσει σε μία απόλυση τον έκανε να εγκλωβίζεται  στο υπάρχον προσωπικό ή ακόμα, όπως είπε, να μετατρέπει τη μορφή εργασίας σε κάποιους. 

«Ήρθαμε να βγάλουμε αυτόν τον κόφτη στις προσλήψεις», είπε ο Στέλιος Πέτσας. 

Για τη διαδικασία που ακολούθησε, η κυβέρνηση στα νομοσχέδια που έφερε προς ψήφιση είπε ότι «έπρεπε να περάσουμε βασικά νομοσχέδια, όπως είχαμε υποσχεθεί στις προγραμματικές δηλώσεις, μέσα στο καλοκαίρι μέχρι την διακοπή των εργασιών της Βουλής, θέματα επείγοντα». 

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παραδέχεται ότι η διαδικασία ήταν όντως καθυστερημένη, «αυτό οφείλεται σε ένα βαθμό ότι έπρεπε να έχουμε την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, γιατί, όπως ξέρετε, μία από τις δυο τροπολογίες του κυρίου Βρούτση του υπουργείου Εργασίας αφορούσε συνταξιοδοτικά θέματα, την επιβολή πλαφόν σε αυτές τις λεγόμενες "χρυσές συντάξεις" και έπρεπε να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο, πράγμα που καθυστέρησε και την έκθεση του Λογιστηρίου του κράτους, και έτσι πήγαμε αρκετά αργά στη διαδικασία για την κατάθεση των τροπολογιών. Αυτό δεν είναι δικαιολογία για την διαδικασία, αλλά θέλω να επαναλάβω ότι ήταν μια βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης αυτά τα θέματα να τελειώσουν μέχρι τη διακοπή των εργασιών της Βουλής για τις διακοπές του Δεκαπενταύγουστου. 

Θέλω να πω ότι είμαστε ανοιχτοί να δεχτούμε οποιαδήποτε κριτική και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αλλά και από τον ελληνικό λαό αν η διαδικασία αυτή επαναληφθεί στα επόμενα νομοσχέδια». 

Αναφερόμενος στην τροπολογία για τις χρυσές συντάξεις, ο Στέλιος Πέτσας είπε ότι «είναι θέμα που ήταν επιβεβλημένο να γίνει γιατί κάποιος που ζητούσε 24.000 ευρώ σύνταξη, δεν μπορούσε να του λέει ''όχι'', έπρεπε να έρθει αυτή η ρύθμιση. Υπήρχαν και άλλες συντάξεις πάνω από το πλαφόν».

Για την τροπολογία αναστολής κατεδαφίσεων τουριστικών επιχειρήσεων, εξήγησε ότι είναι μέχρι τα μέσα του Σεπτεμβρίου. 

Για το θέμα του ασύλου ο Στέλιος Πέτσας είπε ότι είναι αισιόδοξος με τον βαθμό ωριμότητας των πολιτών που αγκαλιάζουν αυτή την αλλαγή.

«Εμείς δεν μπορούσαμε να ανεχτούμε να προστατεύεται το εμπόριο ναρκωτικών και το παρεμπόριο. Η ελληνική κοινωνία το αγκάλιασε και εμείς ήρθαμε να το εφαρμόσουμε. Όταν έρθουν οι αντιδράσεις, θα δούμε πώς θα αντιδράσουμε», είπε.

Μιλώντας για το θέμα των συναινέσεων μετά και τη στάση του Κινήματος Αλλαγής να μην ψηφίσει την τροπολογία για το άσυλο, είπε «μην βιαζόμαστε ότι μπήκε ταυτότητα στη συναίνεση. Ηδη στο φορολογικό νομοσχέδιο είχαμε συναίνεση. Εδώ είμαστε για να βρούμε τη συναίνεση». 

Για τον αντικαπνιστικό νόμο είπε ότι «υπάρχει ένα σχέδιο δράσης και θα εφαρμοστεί μετά την καλοκαιρινή σεζόν με την καθολική εφαρμογή του μέτρου. Δεν θα υπάρχει καμία υποχώρηση».

«Επιδιώκουμε πιο ρεαλιστικά πρωτογενή πλεονάσματα. Το λέμε στους εταίρους μας. Αυτό είναι που θα πει ο πρωθυπουργός σε όλα τα ταξίδια του», τόνισε. 

Για την έκθεση του γραφείου προϋπολογισμού της Βουλής, είπε ότι «είναι μια φωτογραφία του χθες. Αν πηγαίναμε με αυτή την πολιτική, θα είχαμε αυτά τα αποτελέσματα στο τέλος της χρονιάς».