ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Χαμηλότερα ασφάλιστρα θα φέρουν οι νέες τεχνολογίες αυτοκινήτων

Εσοδα 5,7 δισ. στο δημόσιο από την πώληση αυτοκινήτων - Κεντρική Εικόνα

Οι υψηλότερες προδιαγραφές ασφαλείας των καινούριων αυτοκινήτων θα μειώσουν θεαματικά τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και θα οδηγήσουν σε πτώση των ασφαλίστρων.

Τελικά οι καινοτόμες τεχνολογίες των σύγχρονων αυτοκινήτων δεν σώζουν μόνον ζωές, αλλά θα αποδειχθούν σωτήριες και για τις ασφαλιστικές εταιρείες, ενώ θα ανακουφίσουν τις τσέπες μας. Αυτό θα συμβεί μάλιστα σχετικά σύντομα, καθώς η Ευρωπαϊκή Ενωση βάζει συνεχώς ψηλότερα τον πήχη με τα στάνταρ ασφαλείας των οχημάτων, που κυκλοφορούν στους δρόμους της και μάλιστα όχι μόνον στα Ι.Χ., αλλά και στα λεωφορεία, στα βαρέα οχήματα και στις μοτοσικλέτες. Το ABS για να μη μπλοκάρουν τα φρένα θεωρείται ήδη…αρχαίο, το σύστημα ευστάθειας ΕSP είναι υποχρεωτικό εδώ και μερικά χρόνια για όλα τα επιβατηγά μοντέλα, ενώ από το 2020 θα ισχύσει κάτι ανάλογο με το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, που φρενάρει και –υπό προϋποθέσεις- ακινητοποιεί από μόνο του το αυτοκίνητο, αν δεν αντιδρά έγκαιρα ο οδηγός του.

Στον ιστότοπο nextdeal.gr αναφέρεται, ότι η Swiss Re, που αποτελεί τον μεγαλύτερο αντασφαλιστή αυτοκινήτων, εκτιμά ότι μόνον με την υποχρεωτική εφαρμογή της συγκεκριμένης τεχνολογίας, θα έχουμε μία μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 25%. Αυτή θα επιφέρει με τη σειρά της μία εξωπραγματικά μεγάλη μείωση των ασφαλίστρων κατά 20 δις δολάρια παγκοσμίως έως τον επόμενο χρόνο. Πρόκειται για μία λογική συνέπεια, εφόσον επαληθευθεί η θεαματική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων χάρη στο νέο σύστημα ασφαλείας.

Ωστόσο, ανησυχία προκαλεί στις ασφαλιστικές εταιρείες το κόστος όλων αυτών των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού στα αυτοκίνητα νέας γενιάς. Σε αντίθεση με το παρελθόν, όπου τα πράγματα ήταν πολύ πιο απλά όσον αφορά στις ασφαλιστικές καλύψεις των οχημάτων, τώρα έχουν γίνει εξαιρετικά περίπλοκα.

 Ένα μεγάλο αγκάθι αποτελούν οι νέες τεχνολογίες και τα καινοτόμα συστήματα ασφαλείας και άνεσης των σύγχρονων αυτοκινήτων, που ανεβάζουν σε πολύ υψηλά επίπεδα το κόστος επισκευής τους. Ακόμη και τα μικροχτυπήματα μπορεί να επιφέρουν ζημιές σε εξαρτήματα, που παλαιότερα απλά δεν υπήρχαν στα αυτοκίνητα μας και έτσι γίνεται εξαιρετικά δύσκολος ο προσδιορισμός των «δίκαιων» ασφαλίστρων, ώστε να μη βγαίνει χαμένος ούτε ο πελάτης ούτε η ασφαλιστική εταιρεία. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, θεωρείται μονόδρομος η δημιουργία νέων πακέτων ασφαλιστικής κάλυψης, που θα είναι πιο ευέλικτα και προσαρμοσμένα στις προδιαγραφές και στον εξοπλισμό ασφαλείας και άνεσης ενός καινούριου αυτοκινήτου.