ΠΡΟΣΩΠΑ

Bernard Arnault: Ο τρίτος άνθρωπος στον κόσμο με περιουσία άνω των $100 δισ.

Bernard Arnault: Ο τρίτος άνθρωπος στον κόσμο με περιουσία άνω των $100 δισ. - Κεντρική Εικόνα

Ένας από τους κορυφαίους διαμορφωτές μόδας του πλανήτη, ο Bernard Arnault, μπήκε σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ την τελευταία εβδομάδα. Από την Πέμπτη, 20 Ιουνίου, η περιουσία του ξεπέρασε τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας τον έναν από τους τρεις ανθρώπους στον κόσμο με 12ψήφια περιουσία. Οι άλλοι δύο είναι ο ιδρυτής της Amazon Jeff Bezos, ο οποίος εκτιμάται ότι διαθέτει περιουσία 157,5 δισ. δολαρίων και ο συνιδρυτής της Microsoft, Bill Gates, με περιουσία 103,1 δισ. δολαρίων. Ο Bezos, ο οποίος πέρασε πρώτος τα 100 δισ. δολάρια το 2017, σύντομα θα παραχωρήσει ένα μέρος της περιουσίας αυτής. Αυτός και η σύζυγός του, MacKenzie, βρίσκονται στη διαδικασία ολοκλήρωσης του διαζυγίου τους. Το ζευγάρι ανακοίνωσε στις αρχές Απριλίου ότι η MacKenzie θα λάβει το ¼ του μεριδίου του στην Amazon, το οποίο σήμερα αποτιμάται σε περισσότερα από 37 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Gates έφτασε τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια τον Απρίλιο, χάρη στα ισχυρά κέρδη της Microsoft.

Η άνοδος του Arnault έρχεται καθώς καταναλωτές υψηλότερων εισοδηματικών τάξεων σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να συλλέγουν προϊόντα πολυτελείας και παρά τους φόβους ότι η ζήτηση, ιδιαίτερα στην Κίνα, θα επιβραδυνθεί. Τριάντα πέντε χρόνια από τότε που ο Arnault εισήλθε στην αγορά προϊόντων πολυτελείας με την εξαγορά της Christian Dior, συνεχίζει να ανανεώνει την LVMH αναζητώντας τρόπους να προσελκύσει μια νέα γενιά πελατών και διατηρώντας παράλληλα τις παραδοσιακές αξίες και την υψηλή ποιότητα που χαρακτηρίζουν τα εμπορικά σήματα του ομίλου. Αυτό περιλαμβάνει καινοτόμες συνεργασίες όπως οι δύο με την Rihanna -Fenty Beauty και Fenty fashion house-καθώς και συμφωνίες όπως η πρόσφατη εξαγορά της Belmond, η οποία διαχειρίζεται πολυτελή ξενοδοχεία, τρένα και ακόμη και εκδρομές για σαφάρι.

"Οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν ότι η επιτυχία προέρχεται από τη συνύπαρξη δύο αντιφατικών πραγμάτων: του οράματος του καλλιτέχνη και της λογικής του παγκόσμιου μάρκετινγκ", είχε δηλώσει ο Arnault στο Forbes το 1997. "Είναι μια πολύ περίπλοκη διαδικασία".

Το Forbes έγραψε πρώτη φορά για τον Arnault το 1991, όταν άξιζε 200 εκατομμύρια δολάρια. Έκτοτε, έχει εμφανιστεί πολλές φορές στο περιοδικό και έχει φιγουράρει και στο εξώφυλλο. Έκανε το ντεμπούτο του στη λίστα των δισεκατομμυριούχων το 1997. Μερικοί αναγνώστες ίσως γνωρίζουν καλά την ιστορία του, αλλά αξίζει να τη θυμηθούμε.

Μεγάλωσε στον κρύο, άνευρο, βιομηχανικό βορρά της Γαλλίας και ήταν ένας από τους άριστους φοιτητές του φημισμένου γαλλικού Πολυτεχνείου. Γιος ενός μεγιστάνα του κλάδου κατασκευών, ο Arnault πέρασε τρία χρόνια στις ΗΠΑ στις αρχές της δεκαετίας του 1980, προσπαθώντας να χτίσει έναν βραχίονα της οικογενειακής επιχείρησης real estate, την Ferinel, ως εργολάβος παραθεριστικών κατοικιών στη Φλόριντα. Μετά από τρία χρόνια επέστρεψε στην πατρίδα του. Αλλά διδάχτηκε ένα πολύτιμο μάθημα στην Αμερική, σύμφωνα με το προφίλ που έφτιαξε το Forbes για τον Arnault το 1997. Προτού εγκαταλείψει τις ΗΠΑ, πούλησε το μεσογειακού στυλ σπίτι του με θέα το Long Island Sound στο Νιου Ροσέλ της Νέας Υόρκη, στον Αμερικανό μεγιστάνα John Kluge, ιδιοκτήτη της διπλανής έπαυλης. Ο Kluge το κατεδάφισε επειδή του έκλεινε τη θέα.

"Ήταν απίστευτο!", δήλωσε ο Arnault στο Forbes. "Ήταν ένα πολύ ωραίο μέρος, αλλά δύο μέρες αφότου το αγόρασε, κατεδάφισε το σπίτι μου! Είναι τόσο... Αμερικανός. Το μάθημα που πήρε: "Όταν κάτι πρέπει να γίνει", λέει ο Arnault, "κάντο! Στη Γαλλία είμαστε γεμάτοι από καλές ιδέες, αλλά σπάνια τις εφαρμόζουμε ".

Επέστρεψε στη Γαλλία έτοιμος να κάνει κάποιες κινήσεις. Το 1984, ο Arnault διέθεσε 15 εκατομμύρια δολάρια από τα χρήματα της οικογένειάς του για να σώσει την χρεοκοπημένη κλωστοϋφαντουργική αυτοκρατορία Boussac. Μεταξύ των διάφορων περιουσιακών στοιχείων της Boussac υπήρξε ο οίκος μόδας Christian Dior. Αυτή ήταν η πρώτη από τις πολλές εξαγορές του Arnault και ο ακρογωνιαίος λίθος της μαζικής αυτοκρατορίας του των πολυτελών αγαθών. Με τα χρόνια, η LVMH συγκέντρωσε επωνυμίες όπως η Louis Vuitton, η Givenchy και η Sephora. Σήμερα η LVMH έχει πωλήσεις περίπου 53 δισ. δολαρίων από 70 εμπορικά σήματα και 4.590 καταστήματα λιανικής πώλησης.