ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σχέδια και για 4η προβλήτα από την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

Σχέδια και για 4η προβλήτα από την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά - Κεντρική Εικόνα

Για ξεκινήσει η διαδικασία κατασκευής της θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί το master plan, το οποίο έχει καθυστερήσει χαρακτηριστικά

Σχέδιο για την κατασκευή και τέταρτης προβλήτας στο λιμάνι του Πειραιά έχει η Cosco. Η αλματώδης ανάπτυξη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων τα τελευταία τρία χρόνια και ειδικά τους πρώτους πέντε μήνες του 2019 τροφοδοτεί τον επενδυτικό οίστρο των Κινέζων.

Οι προμελέτες τοποθετούν την νέα προβλήτα στην περιοχή που βρίσκεται μεταξύ της πρώτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων και του car terminal.

Όπως επεσήμαναν στο newmoney.gr στελέχη του ΟΛΠ για να μπουν σε λειτουργία οι μηχανισμοί για την κατασκευή της 4ης προβλήτας θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί το master plan το οποίο έχει καθυστερήσει χαρακτηριστικά αφού δεν έχει εγκριθεί στο όλο του. «Περιμένουμε τη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) η οποία είχε απορρίψει κάποια από τα έργα που περιλαμβάνονταν στο master plan».

Οι επιδόσεις του ΟΛΠ μέσα στους πέντε πρώτους μήνες του 2019 έφεραν το λιμάνι του Πειραιά aπό τη δεύτερη στην πρώτη θέση του καταλόγου των εμπορικών λιμανιών της Ανατολικής Μεσογείου. Πιο συγκεκριμένα, έχουν διακινηθεί 2,1 εκατομμύρια «κουτιά» αυξημένα κατά 23,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2018. Με τη λειτουργία και του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ θα αυξηθεί η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων απο 450.00 τον μήνα στα 60.000 και την ετήσια κινητικότητα στα 7,2 εκατομμύρια . Όταν κατασκευαστεί και η 4η προβλήτα ο αριθμός των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων θα εκτιναχθεί στα 10 εκατομμύρια.

Όπως τόνισε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, captain Fu στόχος της εταιρείας είναι να αυξήσει τα έσοδά του και να είναι μία εταιρεία βιώσιμη και υγιής. Αναφέρθηκε στις πολύς καλές εργασιακές συνθήκες που υπάρχουν στο λιμάνι, στις συνεχείς προσπάθειες για την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στο κοινωνικό έργο που προσφέρει καθώς και τη σημασία του λιμανιού στην ανάπτυξη της οικονομίας.

«Ελπίζουμε η ελληνική κυβέρνηση και η ελληνική κοινωνία να έχουν μεγαλύτερη κατανόηση και αποδοχή του ΟΛΠ. Ο ΟΛΠ αποτελεί υπόδειγμα για τις επιχειρήσεις που θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα».

Για το 2018, το οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα της ΟΛΠ Α.Ε. εκτιμάται, βάσει στοιχείων της εταιρείας, διεθνών μοντέλων και στατιστικών πηγών, ως εξής:

– Συνολικά, η οικονομική προστιθέμενη αξία της ΟΛΠ Α.Ε. αναλογεί σε 0,4% του ΑΕΠ. Πιο συγκεκριμένα, δόθηκαν 18,3 εκατ. ευρώ σε φόρους και 14,3 εκατ. σε ασφαλιστικές εισφορές.

– 49 εκατ. δαπανήθηκαν συνολικά σε 1.272 τοπικούς και εθνικούς προμηθευτές

– 426 χιλ. ευρώ επενδύθηκαν σε ενέργειες Εταιρικής Υπευθυνότητας.

– Η λειτουργία της ΟΛΠ Α.Ε. έχει δημιουργήσει 1016 άμεσες θέσεις εργασίας, 1903 έμμεσες θέσεις εργασίας και 1190 επαγόμενες θέσεις εργασίας. Αντίστοιχα πάνω από 4,2 εκατ. επενδύθηκαν για τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων.

– 1.800.000 επενδύθηκαν σε υπηρεσίες με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και μείωση κατά 11% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου λόγω της εγκατάστασης του Φωτοβολταϊκού Συστήματος, που αντιστοιχεί σε μείωση 600 τόνους CO2.