ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Επενδύσεις έως 5 εκατ. ευρώ το 2019 από την Public

Επενδύσεις έως 5 εκατ. ευρώ το 2019 από την Public - Κεντρική Εικόνα

Επενδύσεις ύψους 4,5 έως 5 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για το 2019 η αλυσίδα καταστημάτων Public (Retailworld ΑΕ) μέλος του Ομίλου Olympia, στο πλαίσιο εδραίωσης και ανάπτυξης της παρουσίας της στην ελληνική αγορά.

Όπως ανέφερε σήμερα κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2018 ο διευθύνων σύμβουλος, Χρήστος Καλογεράκης, η εταιρεία συνεχίζει τα επενδυτικά και αναπτυξιακά της πλάνα και εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι μετά την επιτυχημένη περυσινή χρονιά σε επίπεδο πωλήσεων, η εταιρεία θα διατηρήσει την ανοδική της πορεία.

Ήδη στο τετράμηνο της τρέχουσας χρήσης οι πωλήσεις κινούνται ανοδικά ενώ και τα κέρδη είναι πολύ υψηλότερα από πέρυσι με την αγορά να κινείται και αυτή ανοδικά. Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται μετά από το ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων και λειτουργικής κερδοφορίας που πέτυχε η εταιρεία το 2018.

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241 εκατ. ευρώ το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση σε σχέση με τα επίπεδα του 2017 (3,4 εκατ. ευρώ) και καταγράφοντας άνοδο 164% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, στην τελική γραμμή η εταιρεία εμφάνισε το 2018 ζημιές προ φόρων ύψους 1 εκατ. ευρώ.  

Το 2018 η Public ενίσχυσε τα μερίδιά της στα κινητά τηλέφωνα, αλλά και στις κατηγορίες των βιβλίων, μουσικής, ταινιών, gaming, αξεσουάρ κινητών, περιφερειακών, wearables και gadgets. Παράλληλα, κατάφερε σημαντική αύξηση στο κανάλι των B2B πωλήσεών της, εξυπηρετώντας 133.000 εταιρικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων, κορυφαίοι όμιλοι εταιριών.

Η εταιρεία κατέγραψε ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα της και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της. Παράλληλα, διατηρώντας τη θέση του Νο1 omnichannel retailer, διακίνησε 2,2 εκατ. προϊόντα online παραγγελιών με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών.

Ορόσημο της περασμένης χρονιάς αποτέλεσε και η δημιουργία του πρώτου ελληνικού ηλεκτρονικού marketplace, μέσα από το οποίο, το καταναλωτικό κοινό απέκτησε πρόσβαση σε 101.000 προϊόντα από 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες, ενώ 180 ελληνικά καταστήματα απέκτησαν ένα ισχυρό κανάλι πώλησης, το public.gr.

Αναλύοντας το επιχειρηματικό πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας για την επόμενη πενταετία, ο κ. Καλογεράκης ανέφερε ότι ειδική έμφαση θα δοθεί στον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα τα οποία ζητούν οι καταναλωτές. Στο πλαίσιο αυτό ερωτηθείς για την πιθανότητα ένταξης στο χαρτοφυλάκιο λευκών συσκευών άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο αυτό ενώ απέφυγε να απαντήσει για τις πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας ότι ο όμιλος Olympia συζητά την πιθανότητα συνεργασίας με την Media Markt. 

Ερωτηθείς για την πιθανότητα έκδοσης ομολόγου, ή εισαγωγής στο χρηματιστήριο προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η ανάπτυξη της εταιρείας, ο κ. Καλογεράκης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο, ωστόσο τόνισε ότι αυτό θα εξαρτηθεί στο μέλλον από διάφορους παράγοντες. 

Αναφορικά με την ανάπτυξη του δικτύου και τη δημιουργία νέων σημείων πώλησης, ο κ. Καλογεράκης επεσήμανε ότι ο αριθμός των σημείων που διαθέτει η εταιρεία (55 φυσικά καταστήματα εκ των οποίων 49 στην Ελλάδα και 6 στην Κύπρο) είναι ικανοποιητικά και πρόσθεσε πως προτεραιότητα δεν είναι ο αριθμός, αλλά το εάν τα καταστήματα ως προς τα τετραγωνικά τους ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών. Στο σημείο αυτό ξεκαθάρισε πως δεν αποτελεί προτεραιότητα της διοίκησης η επέκταση σε κάποια νέα αγορά του εξωτερικού, τονίζοντας πως το πλάνο ανάπτυξης επικεντρώνεται σε Ελλάδα και Κύπρο.