ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Κλιμακώνεται η μάχη των σούπερ μάρκετ σε... Κολωνάκι και Σύνταγμα

ΙΕΛΚΑ: Περίπου 7.500 προϊόντα αφορά η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ - Κεντρική Εικόνα

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το ελληνικό νοικοκυριό ξοδεύει 170 ώρες τον χρόνο, δηλαδή περίπου 7 ημέρες, για την αγορά των βασικών ειδών διατροφής και σπιτιού (είδη παντοπωλείου), εκ των οποίων τις μισές στο σούπερ μάρκετ.

Σε αυτές τις ώρες, μάλιστα, δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος που απαιτείται για μετακινήσεις. Σύμφωνα, επίσης, με μελέτη του ΙΕΛΚΑ, οι καταναλωτές, στη συντριπτική τους πλειονότητα (70%), επιχειρούν να εξοικονομήσουν χρόνο μέσω κυρίως της αναζήτησης κοντινού καταστήματος.

Οι μεγάλοι λιανέμποροι έχουν αντιληφθεί ότι, οι ρυθμοί και οι απαιτήσεις των νοικοκυριών έχουν αλλάξει κι έτσι αρκετές αλυσίδες σούπερ μάρκετ μπήκαν την μάχη  για τον τζίρο της πάλαι ποτέ «ΕΒΓΑ της γειτονιάς». Έτσι, είδαμε το τελευταίο διάστημα να ανοίγουν υποκαταστήματα οι αλυσίδες «ΑΒ Βασιλόπουλος» και «Προμηθευτική» στην καρδιά του εμπορικού κέντρου της Αθήνας (στις οδούς Μητροπόλεως, Αθηνάς και Κοραή).

Τα καταστήματα αυτά απευθύνονται, αφενός, σε όσους εργάζονται στο κέντρο της Αθήνας και, αφετέρου, σε όσους διαμένουν σε διαμερίσματα με βραχυχρόνια μίσθωση (τύπου Airbnb), τάση που γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη, ειδικά στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας. Τη λογική της «μετακόμισης» καταστημάτων στα κέντρα των πόλεων σχεδιάζει και η Lidl Hellas, στόχος της οποίας, όπως δηλώνουν τα στελέχη της διοίκησής της, είναι να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση οι καταναλωτές.

Οι οργανωμένες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου επεκτείνονται μέσω μικρών καταστημάτων διεκδικώντας με τον τρόπο αυτόν και μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων ύψους περίπου 4 δισ. ευρώ που κάνουν μίνι μάρκετ, ψιλικατζίδικα, περίπτερα αλλά και φούρνοι, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία κ.λπ.

Οι αλυσίδες επιλέγουν διάφορους τρόπους εισόδου σε αυτές τις αγορές. Η μία είναι η εξαγορά μικρότερων σουπερμάρκετ, όπως η περίπτωση της Μασούτης με την απόκτηση του δικτύου της Προμηθευτικής, και η δεύτερη η μέθοδος του franchising. Αυτήν εφαρμόζει η ΑΒ Βασιλόπουλος με τα καταστήματα ΑΒ Shop & Go. Υπάρχουν βέβαια και οι αλυσίδες εκείνες, όπως η My Market, που αποφεύγουν να κάνουν λόγο για διαμορφούμενη τάση, αν και με τη σειρά τους διερευνούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της επέκτασης μέσω μικρών καταστημάτων.

Μασούτης στην καρδιά του Κολωνακίου  

Με νέο κατάστημα στο Κολωνάκι διευρύνει το δίκτυό της στην Αθήνα η Μασούτης, καθώς υπέγραψε συμφωνία μίσθωσης ακινήτου επί της οδού Αμερικής.

Με τη λειτουργία του νέου σημείου, στην Αμερικής 11, ο αριθμός των καταστημάτων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Αττική θα φθάσει τα 56. Από αυτά, τα 53 εντάχθηκαν στο δίκτυο από την εξαγορά της Προμηθευτικής και τα άλλα τρία είναι τα νέα, ήτοι τα δύο που ήδη λειτουργούν σε Γαλάτσι και Παλαιό Φάληρο και αυτό στο Κολωνάκι.

Η Μασούτης, χωρίς να υπολογίζονται τα 56 καταστήματα της Προμηθευτικής, με την εξαγορά της οποίας έκανε δυναμική είσοδο στην Αθήνα, έκλεισε τη χρήση του 2018 με τζίρο στην περιοχή των 720 εκατ. ευρώ.

Πηγή athina984.gr