ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Όταν οι Γάλλοι έχουν (τρελά) κέφια!



Αν δεν έχεις δει το στροφόμετρο ανάποδα, δεν μπορείς να καταλάβεις πόση τρέλα κουβαλάνε οι νέοι designers της Peugeot. Και αν δεν έχει «πιάσει» τις σκανδιναβικές παραπομπές απλότητας στο σαλόνι και το ταμπλό δεν καταλαβαίνεις πόσο αποφασισμένοι είναι οι Γάλλοι. Κάπως έτσι θα ξεκινήσουμε την αναφορά μας γιατί το νέο Peugeot 308 μας εξέπληξε τόσο πολύ που δεν μας θύμισε Peugeot! Με την καλή έννοια εννοείται.
Ευτυχώς που υπάρχει το λιονταράκι στο κλειδί και ξεκαθαρίζει τα πράγματα γιατί διαφορετικά δεν θα ξέραμε τι οδηγούμε.
Ας τα πάρουμε από την αρχή. Πολύ όμορφος σχεδιασμός στο εξωτερικό. Μπροστινά φώτα που σε «κοιτάνε» στα μάτια, πίσω φωτιστικά σώματα πολύ δυναμικά και συνολική εικόνα στιβαρή και ποιοτική που τονίζεται ακόμα καλύτερα στο μάτι με ανοιχτά χρώματα και όχι το μαύρο που είχαμε για δοκιμή.
Ανοιγεις την πόρτα και εντυπωσιάζεσαι. Όχι επειδή βλέπεις το σαλόνι, αλλά από την ποιότητα του μεντεσέ τις πόρτας! Κάθεσαι μέσα, την κλείνεις, ξαναεντυπωσιάζεσαι από τη συναρμογή και μετά μένεις «κόκκαλο» από την ποιοτική απλότητα του σαλονιού. Φανταστικές μαλακές γραμμές, υπέροχα υλικά, και λιτότητα που όμως αποπνέει πολυτέλεια και «κρύβει» τεχνολογία.
Ολο το ταμπλό έχει μόνο ένα περιστροφικό κουμπί και κανα δυό ακόμα! Εχει όμως και μία μεγάλη οθόνη αφής που κάνει όλα τα υπόλοιπα και με λίγη προσπάθεια μπαίνεις στην μενταλιτέ της (το πιάσατε το Γαλλικό…) και μετά είναι παιχνίδι.
Ψάχνεις το τιμόνι, επειδή είναι πολύ μικρό, το βρίσκεις, το πιάνεις στα χέρια σου και νιώθεις έτοιμος για αγώνες.
Βάζεις μπροστά τον 1.6 diesel με τα 120 άλογα που φτάνουν για ροπάτους (300Nm!) αγώνες και ξαφνικά βλέπεις και το αυτόματο κιβώτιο δίπλα και μαζεύεσαι…
Λάθος! Το συγκεκριμένο αυτόματο έχει και manual και είναι ούτως ή άλλως αρκετά γρήγορο στις αλλαγές για μία… αστική κόντρα.
Πατάς το γκάζι και πανικόβλητος βλέπεις το στροφόμετρο αμέσως στα κόκκινα! Τι έχει γίνει; Τίποτα. Οι Γάλλοι το έχουν βάλει ανάποδα και εκεί που κανονικά είναι τα κόκκινα, στο 308 είναι οι 1000 στροφές! Συνεχίζεις…
Το 308 κυλάει στο δρόμο με απόλυτη ηχομόνωση, τα όργανα μπροστά σου είναι υπέροχα, η μουσική ακούγεται ποιοτικά και η κατανάλωση βενζίνης είναι εξοργιστικά χαμηλή (επισήμως κάτω από 4 λ./100χλμ. μικτή). Το μικρό τιμόνι είναι απόλαυση, το όχημα μόλις 1090 κιλά, το σασί άκαμπτο σχεδόν στην απολυτότητα του όρου και το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί είτε νωχελικά είτε σπορ, ανάλογα με τα θέλω σου. Τι άλλος θες; Τα τεχνικά; Ορίστε: Μήκος 4.24μ. πλάτος 1.80μ. χώρος αποσκευών (με όλα τα καθίσματα στη θέση τους) 420 λίτρα, τελική 196 χ.α.ω., 0-100 11,4 δευτ., εκπομπές CO2 95γρ./χλμ.! Απόκτηση με πρόγραμμα Peugeot 4X4 και 308 ευρώ το μήνα.
Κείμενο - επιμέλεια: Χρήστος Δασκαλόπουλος