ΕΛΛAΔΑ

Αλλαγές σε δρομολόγια, εισιτήρια και αφετηρίες των ΚΤΕΛ Αττικής

Αλλαγές σε δρομολόγια, εισιτήρια και αφετηρίες των ΚΤΕΛ Αττικής - Κεντρική Εικόνα

Tην… έξωση των αφετηριών των ΚΤΕΛ Αττικής, τον διαχωρισµό του Λεκανοπεδίου σε πέντε βασικούς άξονες και τη δηµιουργία ισάριθµων νέων αφετηριών σε σταθµούς µέσων σταθερής τροχιάς (µετρό και ηλεκτρικός σιδηρόδροµος), προκειµένου να αποσυµφορηθεί το κέντρο της Αθήνας, προωθεί ο ΟΑΣΑ.

Η µείωση της διαδροµής που εκτελείται σήµερα από τα ΚΤΕΛ θα επιφέρει και µειώσεις στις τιµές των εισιτηρίων από 0,20 έως τουλάχιστον 1,40 ευρώ, καθώς το κόµιστρο των ΚΤΕΛ προκύπτει από αλγόριθµο, στον οποίο υπολογίζεται και η καλυπτόµενη χιλιοµετρική απόσταση. Ο Οργανισµός έχει έτοιµη την πρότασή του, την οποία παρουσιάζει σήµερα το «Εθνος» και θα αποτελέσει τη βάση έναρξης του διαλόγου µε τους ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ Αττικής.

Οσον αφορά στα εισιτήρια, οι συχνοί χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (εργαζόµενοι, φοιτητές, κ.λπ.), οι οποίοι θα προµηθευτούν τη µηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδροµών αξίας 30 ευρώ, εµφανίζονται ωφεληµένοι έως και κατά 24% βάσει των παραδειγµάτων που υπολογίστηκαν µε µετάβαση και επιστροφή, στο πλαίσιο διερεύνησης των επιπτώσεων της τιµολογιακής πολιτικής από την οµάδα εργασίας του ΟΑΣΑ.

Η φιλοσοφία της νέας τιµολόγησης στηρίζεται στη µείωση της τιµής του εισιτηρίου που χρεώνουν τώρα τα ΚΤΕΛ, καθώς µε τη µεταφορά των αφετηριών θα µειωθούν χιλιοµετρικά οι διαδροµές που εκτελούν και κατά συνέπεια και τα λειτουργικά κόστη. Ετσι, µεταξύ άλλων προτείνεται η µείωση της τιµής του εισιτηρίου του ΚΤΕΛ Μαραθώνα από τα 4,1 στα 3,3 ευρώ, του ΚΤΕΛ Ραφήνας από τα 2,6 στο 1,8 ευρώ, του ΚΤΕΛ Αναβύσσου από τα 5,1 στα 3,7 ευρώ και του ΚΤΕΛ Μεγάρων από 4,1 στα 3,9 ευρώ.

Τα συστήµατα θα είναι διαλειτουργικά, λέει ο διευθύνων σύµβουλος του ΟΑΣΑ

Ωστόσο σε ορισµένες περιπτώσεις περιστασιακών χρηστών, οι οποίοι δεν χρησιµοποιούσαν τα µέσα του ΟΑΣΑ, η νέα συνολική χρέωση θα είναι µεγαλύτερη, καθώς η µεταφορά των αφετηριών θα τους αναγκάσει να κινούνται και µε τα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ. Π.χ. περιστασιακός επιβάτης που διαµένει στην Κινέτα και θέλει να µετακινηθεί στο Θησείο (σηµερινό τέρµα των ΚΤΕΛ ∆υτικής Αττικής) θα χρεωθεί µε 2,4 ευρώ παραπάνω, καθώς η συγκεκριµένη µετακίνηση τού κόστιζε 11,6 ευρώ έως τώρα, ενώ µε τη νέα τιµολόγηση θα του κοστίσει συνολικά 14. 3,6 εκατ. µετακινήσεις

Οι νέες αφετηρίες των ΚΤΕΛ Αττικής, µε τα οποία γίνονται περισσότερες από 3,6 εκατοµµύρια µετακινήσεις τον χρόνο βάσει των στοιχείων της επιβατικής κίνησης, θα αποµακρυνθούν από την οδό Μαυροµµαταίων και την πλατεία Αιγύπτου και θα δηµιουργηθούν στα εξής σηµεία:

  • Κηφισιά (Βόρειος άξονας): Το αφαιρούµενο τµήµα της διαδροµής των ΚΤΕΛ αγγίζει τα 13 χιλιόµετρα και από εκεί θα ξεκινούν και θα καταλήγουν τα ΚΤΕΛ της Σκάλας Ωρωπού µε 13 δροµολόγια ηµερησίως, του Καπανδριτίου µε 12 δροµολόγια και των Αγίων Αποστόλων µε 11 δροµολόγια. Οι δευτερεύοντες προορισµοί που θα εξυπηρετούνται είναι ο Ωρωπός, το Μαρκόπουλο, το ∆ήλεσι, το Χαλκούτσι και ο Βαρνάβας.
  • Νοµισµατοκοπείο (Ανατολικός άξονας): Από εκεί θα ξεκινούν και θα καταλήγουν τα ΚΤΕΛ της Ραφήνας µε 32 δροµολόγια την ηµέρα, της Νέας Μάκρης µε 32 δροµολόγια και του Μαραθώνα µε 21 δροµολόγια. Οι δευτερεύοντες προορισµοί που θα εξυπηρετούνται από το σηµείο είναι το Γραµµατικό και η Αγία Μαρίνα.
  • Νότιος µεσογειακός άξονας: Οι βασικοί προορισµοί, που επίσης θα καταλήγουν στο Νοµισµατοκοπείο, θα είναι το Κορωπί, το Μαρκόπουλο Μεσογείων και το Λαύριο. Και οι τρεις γραµµές θα έχουν από 31 δροµολόγια ηµερησίως και δευτερευόντως θα εξυπηρετείται και η Κερατέα. Η µείωση του µήκους στους δύο άξονες του Νοµισµατοκοπείου φτάνει έως τα 8 χιλιόµετρα.
  • Ελαιώνας (∆υτικός άξονας): Προβλέπονται 31 δροµολόγια την ηµέρα στη γραµµή ΚΤΕΛ για τα Μέγαρα και 5 για τα Βίλια, ενώ θα εξυπηρετούνται οι Ερυθρές, η Κινέτα και το Αλεποχώρι. Το µήκος της διαδροµής µειώνεται κατά 2 χιλιόµετρα.
  • Ελληνικό (Νότιος παραλιακός άξονας): Οι βασικοί προορισµοί είναι Ανάβυσσος µε 10 δροµολόγια, Π. Φώκαια µε 7 δροµολόγια και Σούνιο µε 7 δροµολόγια. Οι δευτερεύοντες προορισµοί που θα εξυπηρετούνται θα είναι το Λαγονήσι, η Σαρωνίδα και το Λαύριο και το µήκος της διαδροµής µε ΚΤΕΛ µειώνεται κατά 14 χιλιόµετρα.
  • Κορωπί (Νότιος µεσογειακός άξονας): Οι βασικοί προορισµοί που θα εξυπηρετούνται είναι το Πόρτο Ράφτη (16 δροµολόγια ηµερησίως) και η Π. Φώκαια (15 δροµολόγια). Οι δευτερεύοντες προορισµοί που θα εξυπηρετούνται είναι ο Κουβαράς, τα Καλύβια, το ∆ασκαλειό και η Βραυρώνα, ενώ το αφαιρούµενο τµήµα της διαδροµής από τα ΚΤΕΛ φτάνει τα 23 χιλιόµετρα.

Γιάννης Σκουμπούρης: «Στόχος η ταχύτερη και βέλτιστη µετακίνηση»

«Ο Οργανισµός ολοκληρώνει τον σχεδιασµό των µετακινήσεων στην Αττική, ο οποίος θα τεθεί σύντοµα σε εφαρµογή. Βασικός στόχος είναι τα συστήµατα να είναι διαλειτουργικά, ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη και βέλτιστη µετακίνηση των επιβατών µε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» δηλώνει στο «Εθνος» ο διευθύνων σύµβουλος του ΟΑΣΑ, Γιάννης Σκουµπούρης.

Στο πλαίσιο αυτό θα υπάρξει και συντονισµός των δροµολογίων των ΚΤΕΛ και των αστικών λεωφορείων της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), ώστε σε γραµµές που υπάρχει κάλυψη και από τους δύο φορείς τα δροµολόγια να προγραµµατίζονται ενιαία µε τέτοιο τρόπο που να εξυπηρετεί τον επιβάτη και να µη συµπίπτουν.

Η µείωση της διαδροµής θα επιφέρει και µειώσεις στις τιµές των εισιτηρίων από 0,20 έως τουλάχιστον 1,40 ευρώ

Παράλληλα, το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία µε τον ΟΑΣΑ εξετάζει σηµαντικές αλλαγές και στο συγκοινωνιακό έργο αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ, µε στόχο τη µείωση των οχηµάτων στους δρόµους. Και αυτό γιατί συγκοινωνιακές µελέτες έχουν καταδείξει ότι υπάρχουν βασικοί οδικοί άξονες µε µεγάλη συµφόρηση όπως η Λεωφόρος Κηφισίας, την οποία από το ύψος του Μεγάρου ΟΤΕ έως τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας διατρέχουν σήµερα 17 διαφορετικές λεωφορειακές γραµµές. Στην κατεύθυνση αυτή, ο ΟΑΣΑ θα επανεξετάσει το σύνολο των γραµµών κορµού.

Οι βασικές γραµµές θα παραµείνουν, ενώ ορισµένες θα κοπούν και θα µετατραπούν σε τροφοδοτικές των µέσων σταθερής τροχιάς. Οι γραµµές που εξετάζεται να καταργηθούν είναι εκείνες που καλύπτουν µεγάλες διαδροµές, χωρίς ωστόσο -όπως διαβεβαιώνουν από το υπουργείο- να υπάρχει κανένας σχεδιασµός υποκατάστασής τους από γραµµές ΚΤΕΛ.