ΠΡΟΣΩΠΑ

Κάρλος Γκοσν: Τα προσωπικά «αμαρτήματα» ώθησαν τη Nissan να «τελειώσει» τον πρόεδρό της

Κάρλος Γκοσν: Τα προσωπικά «αμαρτήματα» ώθησαν τη Nissan να «τελειώσει» τον πρόεδρό της - Κεντρική Εικόνα

Την πόρτα της εξόδου δείχνει η Nissan στον πρόεδρό της, Κάρλος Γκοσν, μετά τις κατηγορίες που του αποδίδονται για απάτη σε χρηματοοικονομικές συναλλαγές.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε σήμερα ότι η απόφασή της να απομακρύνει τον Γκοσν βασίζεται στην αποκάλυψη ότι είχε χρησιμοποιήσει λεφτά της εταιρείας για προσωπική χρήση και ότι διέπραξε αρκετά άλλα σοβαρά παραπτώματα. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι είναι σε απόλυτη συνεργασία με τις αρχές για την υπόθεση η οποία διερευνάται εδώ και αρκετούς μήνες.

«Η έρευνα έδειξε ότι εδώ και πολλά χρόνια ο Γκοσν και ο εκπρόσωπος του δ/ντή Γκρεγκ Κέλι ανέφεραν ποσά μικρότερα από τα πραγματικά στο Χρηματιστήριο του Τόκιο , προκειμένου να μειωθεί το ποσό της αποζημίωσης του Κάρλος Γκοσν», αναφέρει η ανακοίνωση της Nissan

Ο CEO, Χιρότο Σαϊκάουα, θα προτείνει στο συμβούλιο της Nissan να απομακρύνει τον Γκοσν και τον Κέλι.
Η εφημερίδα Yomiuri αναφέρει πως ο Γκοσν συνελήφθη στο Τόκιο λόγω υποψίας ότι δήλωνε χαμηλότερο μισθό από τον πραγματικό. Νωρίτερα, υπήρξαν πολλές αναφορές ότι ανακρίνεται από τις εισαγγελικές αρχές του Τόκιο.

Η είδηση έπεσε σαν κεραυνός στην Ιαπωνία, όπου ο Γκοσν, ένας από τους ελάχιστους αλλοδαπούς που έχουν ηγετική θέση, θεωρείται ότι έσωσε τη Nissan από σχεδόν βέβαιη χρεοκοπία. Ο Γκοσν είναι επίσης πρόεδρος και CEO της Renault.

Η εφημερίδα Asahi μετέδωσε νωρίτερα στην ηλεκτρονική της έκδοση ότι οι εισαγγελικές αρχές κάνουν έρευνα στα κεντρικά γραφεία της Nissan και σε άλλες εγκαταστάσεις της εταιρείας.

Η εταιρεία θα παράσχει ενημέρωση στους δημοσιογράφους το απόγευμα.

Εκπρόσωπος της Renault και της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi Motors δεν προέβησαν άμεσα σε σχόλιο για τις αναφορές περί σύλληψης του Γκοσν.

Η απομάκρυνση του 64χρονου Γκοσν, αναπόφευκτα θα εγείρει ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της συμμαχίας που είναι προσωπικό του έργο, ενώ ο ίδιος είχε υποσχεθεί να εδραιωθεί μια βαθύτερη συνεργασία, πριν αποχωρήσει από την ηγεσία της εταιρείας.

Η μετοχή της Renault έκανε βουτιά 13% στο Παρίσι, ενώ στη Φρανκφούρτη η μετοχή της Nissan έκανε βουτιά 12%.

Γεννημένος στη Βραζιλία, από Λιβανέζους γονείς με γαλλική υπηκοότητα, ξεκίνησε την καριέρα του στη Michelin και στη συνέχεια στη Renault. Μπήκε στη Nissan το 1999 μετά την εξαγορά μεριδίου από τη Renault και έγινε CEO το 2001. Ο Γκοσν παρέμεινε σε αυτή τη θέση μέχρι και πέρυσι.

Τον περασμένο Ιούνιο, οι μέτοχοι της Renault έδωσαν την έγκρισή τους για την αμοιβή του Γκοσν ύψους 7,4 εκατ. ευρώ το 2017. Πέραν τούτου έλαβε και 9,2 εκατ. ευρώ κατά το τελευταίο έτος του ως CEO της Nissan.